fish Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Bilen min er for øvrig ganske lett om man skjønner at den svarte bilen ligger sidelengs (muligens ikke så alt for lett å se), dessuten har jeg prøvd å få bilene til å ligne merkets design så godt som mulig. Er det en BMW 507?
Galro Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Nei, ingen Bmw 507. 507 er langt mer eksotisk enn bilen jeg er ute etter, som var et forsøk på å lage en sportsbil for folket. Den er basert på selskapets personbiler fra perioden.
Sandersen Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 jonasd: det er bennys olsenbanden bil! til hint te folk så kan man søke seg fram til denne på bilforumet bare ved og skrive olsenbanden.
knut_olestad Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Jeg vil opplyse om at bilen jeg la ut var en 1937-modell. Her på Vinterbro har man tradisjonelt sett på 1949 som et tall som kommer etter 1937, så det så. Jeg har tatt mine usedvanlige gode paint-evner til bruk for å lage en illustrasjon over hvordan folk flest er vant til å se merkets biler. Den svarte bilen er av samme merke som oppgavebilen, mens de andre fargeglade klossene er vanlige biler fra andre merker. Volvo P1900
Galro Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Riktig det. Var det mine fabelaktige tegneevner som avslørte den?
knut_olestad Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Kikker du litt nærmere ser du at man kan lese volvo på hjulkapslene, men tegninga hjalp den
Galro Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Tar jeg helt feil om jeg sier at bilen er tegnet av Pininfarina (som kan sies å "tegne" bedre enn meg) og er basert på en Fiat av et slag -sannsynligvis gammel Multipla. Man hadde også en mindre, men lignende versjon kalt Fiat 500 Jolly - som naturlig nok var basert på Fiat 500-komponenter.
knut_olestad Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Tar jeg helt feil om jeg sier at bilen er tegnet av Pininfarina (som kan sies å "tegne" bedre enn meg) og er basert på en Fiat av et slag -sannsynligvis gammel Multipla. Man hadde også en mindre, men lignende versjon kalt Fiat 500 Jolly - som naturlig nok var basert på Fiat 500-komponenter. Du har rett i det meste, men den er basert på Fiat 600 Eden Roc beach car Her forfra:
Galro Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Ja, men jeg tror den eldre Multiplan er basert på 600, så det kan kanskje forklare hvorfor jeg synes den kunne ligne i formen. Om noen har en morsom oppgave, så legg ut.
|Andreas| Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 En av dere, knut_olestad eller Galro, tar vel denne lett?
knut_olestad Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Ligner en av de bilene som ble bygget på grunnlag av modellbilene til et eller annet firma jeg ikke husker navnet på.
|Andreas| Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Du er inne på noe. Dette er faktisk en concept bil fra 67.
Galro Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Bilen ser ut til å være et konsept fra begynnelsen av 60-årene, selv om jeg ikke vet hva den heter. Den kan minne om noen av Detroits forsøk på fremtidsrettede konsepter i perioden hvor rakettforskning var det helt store. Noen av disse ble drevet med atonkraft, slik som Ford Nucleon er et eksempel på - selv om akkurat den kun var en modell og ikke en fullvoksen konseptbil.
knut_olestad Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Hvilken fantastiske fantasier de hadde den gangen Men man kan jo se for seg virkningene av ei ulykke med en atomdrevet bil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå