MpA Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Ja riktig, kjøpt meg ny bil alt på stell fikset den, fikk den på veien, men hva skjer, jo den dør ut på 4500 omdreninger, slipper gassen igjenn, og den funker til den kommer til 4700 omdreninger. shæmåe stas, har hat den på BMW jæger i bergen 3 ganger uten og finne enn eneste feil, det vil se de har kjørt diagnose på den, men den gang ei om de skal finne noe, har byttet hjerne, luftmassemåler, tps føler(gasspjelkontakt) sett på coilene sett på pluggene byttet bensinpumpe, bensinfilter, har og fått til og måle at når det skjer, den "kutter" så kutter den strømen til coilene, så prøvde med og ta en direkte kabel fra plussen til coilene for og se om det hjal, men som sakt, den gang EI!!!! så tydeligvis en - problem eller noe sånt, men i sted så begynte den faen steiek i ***** og gå på kun 3 eller 4 selyndre... og da var det like før dr***** havnet på sjøen ene og allen. NOOOOOEN i denne verden her som har PEILING som kan gi meg noe informasjon angående dette, holder på og gå i oppløsning i hode mitt har holdt på med dette probleme i 2 måneder.. men tydeligvis mangel på folk som har peiling, slenger penger på borde til den som kommer hjem til meg fikser den, eller noe i den duren. Orker isje mere... ber rett og slett om uendelig hjelp. (probleme er eletrisk) bilene er : E34 525 91 mod 24v uten vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 ta deg en tur opp til han der rexzi service som ligger rett bak bmw jæger. han har peiling. hjalp en kompis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MpA Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2008 er ikkje helt med på hva du mener, jeg jobber på solberg dekk der bak jæger og... noe spesefik vei eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Du skrev at du har "sett på plugger og sett på coil" Har du mulighet til å låne deg noen coiler/plugger fra en annen tilsvarende bil som ikke har disse problemene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Enda et eksempel på at amatører feilsøker! Bytt verksted øyeblikkelig! For det første så ja ikke alle feil blir detektert ev ECU og logg-føres. Dessverre! Da må man være systematisk. Hvis motorkraften forsvinner ved 4500rpm, så det første jeg tenker er bensintrykket! Man bytter ikke bensinpumpe uten at man måler bensintrykket. Det er endel tilfeller at bensintrykkregulatoren svikter og gir endten for høyt trykk eller for lite, men man bytter ikke pumpen hvis man ikke har målt trykket på forhånd. En annen tilfelle er coiler som sprekker innvendig pga varme og vibrasjoner. Da kan det oppstå gnistoverslag inni coilen(e) og man mister gnisten på pluggene. Dette er vanskelig å feilsøke, men symptomene er at man ofte for problemer med å starte bilen da under starten så kjøres det med høyere spenning på gnisten som igjen øker risikoen for overslag. Det kan også være pluggrøret som er sprukket og gnisten slår forbi pluggene. Det er også endel hendelser med veivtapp-føler der avstanden til veivhjulet er for stor. Der har noen filt ned festet for at føleren kommer nærmere og ting har begynt å funke igjen. Når verksteder bytter i ville og ingenting blir bedre, ja da er feilsøkingen ikke mye systematisert. Jeg begynner å misstenke tenningen når bilen sliter med å gå på alle sylindere. Kjenner du noen med M50-motor som fungere og bytte coilene over? Ser at veivtapp-føleren ikke er sjekket, så kan det være en ide å sjekke den? Hva med falskluft? Er det sjekket mot falskluft? Lambda som er det mest vanlige defekte delen! Er denne sjekket? Jeg hadde en feilsymptom på at hvis jeg tråkket for hart på gassen, så døde motoren og da viste det seg at Lamdasonden hadde en intern kortslutning. Vel lykke til! RS Ja riktig, kjøpt meg ny bil alt på stell fikset den, fikk den på veien, men hva skjer, jo den dør ut på 4500 omdreninger, slipper gassen igjenn, og den funker til den kommer til 4700 omdreninger.shæmåe stas, har hat den på BMW jæger i bergen 3 ganger uten og finne enn eneste feil, det vil se de har kjørt diagnose på den, men den gang ei om de skal finne noe, har byttet hjerne, luftmassemåler, tps føler(gasspjelkontakt) sett på coilene sett på pluggene byttet bensinpumpe, bensinfilter, har og fått til og måle at når det skjer, den "kutter" så kutter den strømen til coilene, så prøvde med og ta en direkte kabel fra plussen til coilene for og se om det hjal, men som sakt, den gang EI!!!! så tydeligvis en - problem eller noe sånt, men i sted så begynte den faen steiek i ***** og gå på kun 3 eller 4 selyndre... og da var det like før dr***** havnet på sjøen ene og allen. NOOOOOEN i denne verden her som har PEILING som kan gi meg noe informasjon angående dette, holder på og gå i oppløsning i hode mitt har holdt på med dette probleme i 2 måneder.. men tydeligvis mangel på folk som har peiling, slenger penger på borde til den som kommer hjem til meg fikser den, eller noe i den duren. Orker isje mere... ber rett og slett om uendelig hjelp. (probleme er eletrisk) bilene er : E34 525 91 mod 24v uten vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MpA Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2008 lamdasonen hvor sitter denne? den dør ut ja, sånn som du sier.. så hvor sitter den på bilen det vet jeg isje, har kun skrudd på E30 jeg, hehe har ikke helt peiling på e34, og tusen takk for et flott og fyldig innlegg setter jeg uendelig pris på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Lambda befinner seg på i rett før katalysatoren Nummer 20 på bildet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MpA Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2008 hvordan får jeg sjekket om den er ødelagt eller gir overslag? bensintrykksregulator er det ikkje. men bilde funket ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Du går på gsbildeler, velger hvilken modell du har, klikker på originale deler og så eksos. Jeg husker ikke hvilke verdier lambdaen skal gi, men det kan sikkert noen andre forklare deg. Finnes en hel haug med folk her som har god peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Lambda-sonden står rett før Katalysatoren! Altså på eksosanlegget! RS lamdasonen hvor sitter denne? den dør ut ja, sånn som du sier.. så hvor sitter den på bilen det vet jeg isje, har kun skrudd på E30 jeg, hehe har ikke helt peiling på e34, og tusen takk for et flott og fyldig innlegg setter jeg uendelig pris på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Lambdasonden har 4-ledninger og er koblet til en plugg rett under bramsekraftforsterkeren. Man ser dette enkelt hvis man står under bilen. To ledninger er til forvarmingen og to ledninger for signal. Den skal gi en sinus-spenning som går mellom 0,1V og opp til 0,9V. Signalet beskriver hvor mye oksygen det er i eksosen. Jo mer oksygen, så mer bensin tilføres og motsatt. Signalet oppstår når Lambda når temperatur på ca. 300grader. Lambda må varmes opp før den virker. Når man starter på kald motor, så er Lambda ikke koblet inn. ECU'en kobler inn Lambda når Lambda gir ønsket signal. Forvarmingen er aktiv helt til kjølevannet når en viss temperatur. Når ECU'en ikke mottar lambdasignal inne forventet tid, så avbrytes Lambda og ECU går i nødmodus der det legges inn en middelverdi på 0,45v istedenfor Lambda-sinusen. Men ECU'en detekterer veldig ofte Lambda-feil og feil på Lambda vil i 99% av tilfellene være lagret i feilloggen. Jeg har byttet flere Lambda-sonder og funnet ut at billigste er en Universal-lambda fra Motor-Nord AB Sverige som koster 500kr 800kr inkl porto/toll. Orginal koster Lambda 2000kr. Uansett med riktig diagnose-verktøy, så kan man se signalet fra Lambda. Slik verktøy har BMW! RS Du går på gsbildeler, velger hvilken modell du har, klikker på originale deler og så eksos.Jeg husker ikke hvilke verdier lambdaen skal gi, men det kan sikkert noen andre forklare deg. Finnes en hel haug med folk her som har god peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guaz Skrevet Mai 23, 2008 Share Skrevet Mai 23, 2008 MpA - Bilen min klikket i vinter med ca samme feilen. 91 525i M50B25 Bilen har sine periodiske rykk/napp og slokner. spesielt ved lav fart som kø, kryss og rundkjøringer. Den starter lett og kan kjøre videre, men av og til vil den ikke mer, med engang jeg rører gasspedalen slokner den. Har enda ikke funnet ut hva det er. Henta bilen nett på Autoteam i Bergen dem kunne konstatere at det var noe feil i det eletriske, så jeg måtte skaffe meg et "elkart". (Noen som vet hvor jeg skaffer det og hva det heter?) Bilen på service og diagnosetest hos snapdrive Åsane, der dem ikke fant noe på diagnosetesten. Hadde så bilen til Jæger der dem ikke ville prioritere en så gammel bil, så den stod der i 4 veker, så tok dem en diagnosetest der dem ikke fant noe, men foreslo å bytte bensinpumpe/rele og filter. Ved diagnosetest kutter den alt, så dem får ikke opp noen feil. Har tatt kompresjonstest på motoren, den e fin. Det jeg har byttet hittil: Pluggene, luftfilter, luftslange/belg, luftmengdemåler, bensinfilter, olje/filter og lamdasonde. Skriver mer senere, må ut i fine været. Men klikker snart på bilen, Falcken hentet meg forge helg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinf Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 hadde samme problemet med min e34 m50 motor. der var det veivaksel sensoren som var defekt .. bytta sensoren å motor fungerte slik de skulle.. kan ver vanskli å finne ut med diagnose utstyr da den vil gi forskjelige feil som lambda,lmm,styreenheit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå