TheBirg Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Fin og grei bil uten feil, men litt oljeforbruk (slenger på 1\2 liter til 1 liter med olje Pr. 1\2 år) Den har gått 260.000 nå. Kan leve fint med det, men spør nå fordet. Om jeg vil ha ned forbruket hvilken måte må da vurderest ? 1 : Bytte ventiltettninger. 2 : Bytte oljeringer i stempler 3 : Bytte ventiltetninger og oljeringen i stemplene 4 : Bytte ventiltetninger og borre opp sylindere og få nye stempler i overdim. med alle ringene nye ? Jeg vet man kan måle slitasjen i sylindere før man tar avgjørelsen om å borre opp til neste overdim. Men jeg prøver og få et kostnadsforslag før motoren demonterest. (vare tanker foreløpig) Derfor er egentlig spørsmålet : Slites sylindrene i denne motor ?
Bonden Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Det er ikke vært å åpne motor for ett så lite forbruk, snakker du om 1-2 liter på 25 tusen km er det helt greit.
TheBirg Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Skrevet Mai 9, 2008 Takker for support ! Men la oss si at jeg er vanskelig og "vil" ha ned oljeforbruket da.... Kan det la seg gjøre ? Jeg bare fammler rundt i teorier på måter og gjøre det på egentlig. Jeg har vel hatt en Sierra (Ja en Ford) med overstadig oljeforbruk.... Der ble oljetetninger byttet på ventilene og den levde livets glade dager, inntil den ble solgt og vraket. (Den brukte ikke en dråpe olje etter det... Langt hadde den gått også) Det jeg mener er at det ikke er noen grunn til at min bayer-kjerre skal bruke mere.....
Haug530D Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Klart du får sikkert mindre oljeforbruk dersom du skifter ventiltetninger å slikt, det med oppborringen kan jeg ikke svare deg helt på. Jeg er utdannet bilmekaniker, men har nesten ikke jobbet som det, kun en 2-3 år, men jeg har vært med på på skifte tetninger for å senke oljeforbruk ja.
Sir Hofstad Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Det er ikke vært å åpne motor for ett så lite forbruk, snakker du om 1-2 liter på 25 tusen km er det helt greit. Og halvparten av hva VAG mener er unormalt på Audi80 bla. Og M52 er konstruert for å bruke litt olje i forhold til m50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå