///Magnus Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Vet dette har blitt diskutert før, men de fleste gamle diskusjonene var da det kun var V-Power 95. Det jeg kunne tenke meg meg var folks personlige erfaringer med V-Power 99. Kom også gjerne med linker til diverse tester som har blitt gjennomført. Kjørte tanken nesten tom på M3n igår, og fylte opp tanken med denne. Vet ikke om det er placebo jeg, men synes jeg merker forskjell jeg. Virker mer responsiv og går iallefall ikke dårligere... Jeg har hittil brukt vanlig 98. Noen tanker og meninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Du må ha bra vondt i ryggen hvis du skal kjenne forkjell . Men en viss økning kan det vell være. Det beste er att du får en renere forbrenning og litt lavere forbruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahn Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Jeg fylte V-Power 100 i Tyskland i fjor, og reduserte autobahn-forbruket fra ca. 1,6 til 1,4 Så jeg har troa på at det hjelper på forbruket. Effekt/respons er ble også mye bedre, men tror nok det like mye skyldes at noen timer i godt driv fikk "renset" motoren litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Så Shell V-Power er nå 99 overalt? Vet nå ikke om forskjellen er så stor fra 98 til 99 at det er merkbart. Kanskje jeg får teste det på M3'n og finne det ut. Hva koster herligheten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 På vinter treffet råner`n hadde på våler fylte jeg v-power 99 bare for morroskyld. Merket ikke noe under treffet,men på turen hjem merket jeg at motoren hadde en litt penere gange,både på lavt og høyt turtall. Har også hørt av en som driver med snøscooter at han syns at det har noe for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Vet ikke om dere så testen Fifth Gear gjorde med dette? På en Clio 1.2 hadde det null effekt, mens på en Golf 5 GTI og Impreza WRX ga slik type bensin (fra Shell og BP) mer hk og nm i benk. Ca 15hk og 20nm mer på Subaruen mener jeg å huske...Så det funker på motorsterke biler. En annen ting er om det er verdt prisen i disse dager med vanvittige pumpepriser. Holder meg til 95 på M5en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 Jeg har hørt om denne 5th Gear-testen, men ikke sett den. Kommer nok til å fylle den fremover, den er jo iallefall ikke dårligere. Eneste er prisen da - kostet vel nesten 14 kr/l da jeg kjørte innom Drammen og fylte igår... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 Så Shell V-Power er nå 99 overalt? Vet nå ikke om forskjellen er så stor fra 98 til 99 at det er merkbart. Kanskje jeg får teste det på M3'n og finne det ut. Hva koster herligheten? Du får den både i 95 og 99. V-Power og V-Power Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Eneste er prisen da - kostet vel nesten 14 kr/l da jeg kjørte innom Drammen og fylte igår... Gudbedre...Og jeg som får små hjerteinfarkt når jeg fyller 95 for 12.88 o.l...Det går litt utover trivselen med bilkjøring når det svir noe så jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 De fleste (alle?) bensinstasjonen på haugalandet får bensin fra bunkersstasjonen til Shell som ligger på karmøy.. Derfor har jeg trodd at dette var bløff og ikke giddet å prøve heller.. Men en dyno/bremsebenk lyver jo ikke så da er det jo greitt, får prøve det på bilen Skal "forhøre" bunkersmannen neste gang jeg bunkrer tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Jeg har hørt om denne 5th Gear-testen, men ikke sett den. Her er den: http://www.youtube.com/watch?v=0QGCYLwT ... re=related Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Så Shell V-Power er nå 99 overalt? Vet nå ikke om forskjellen er så stor fra 98 til 99 at det er merkbart. Kanskje jeg får teste det på M3'n og finne det ut. Hva koster herligheten? Du får den både i 95 og 99. V-Power og V-Power Racing Tenkte mer på om 99 oktan skulle overta for 95. Tviler på at de har begge deler her oppi gokk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 Jeg har hørt om denne 5th Gear-testen, men ikke sett den. Her er den: http://www.youtube.com/watch?v=0QGCYLwT ... re=related Takk for den. Om man skal feste sin lit til den testen der, bør jo igrunn denne bensinen ha en ganske vesentlig effekt på min M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Hmmm... Dette må en jo absolutt kunne si var interessant Har hele tiden trodd dette bare var et jippo-påfunn fra Shell for å få valuta for millionene de sponser Ferrari med.. Må vel testes ut regner jeg med, bare synd jeg har 4 mil til nærmeste Shell stasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 Ja, nettopp det jeg også trodde, helt til jeg hørte om noe av det som blir nevnt over her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå