elementz Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Trenger som sagt ny dynamo, prisen på original ligger jo på over 5000 på GS.. Er dette en del som er grei å kjøpe brukt dersom kvaliteten er god? eller er det like greit siden det er en slitedel å kjøpe en helt ny?
Dirty Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Leverer du inn den gamle får du den billigere vis jeg ikke tar feil. Uansett ville jeg aldri gitt 5 lapper for en, kjøp uorginal
Lars89 Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 En del uoriginale er defekte som er "pusssa opp". Skjer litt for mange ganger at de ikke fungerer. Ikke så veldig gøy etter å ha skrudd i et par timer. Kjøp nytt, enten originalt eller uoriginalt.
viplash Skrevet Juni 6, 2008 Skrevet Juni 6, 2008 Jeg kjøpte ny dynamo fra BMW i Tønsberg nå, kom på 4800,- til min E34
conan Skrevet Juni 6, 2008 Skrevet Juni 6, 2008 Er det ikke bare og bytte børster da? Er som regel disse som er nedslitt.
viplash Skrevet Juni 6, 2008 Skrevet Juni 6, 2008 Mye mulig det bare er og bytte børster, men det kan være transistorer og slikt og som er gåent. så bytter likegjerne hele shiten
Kai-P. Skrevet Juni 6, 2008 Skrevet Juni 6, 2008 Kjøp ny dynamo, og gjerne hos en uavhengig aktør, du kan faktisk i mange tilfeller slippe unna med halve prisen..
conzoz Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Jeg ville først prøvd å bytte børster+regulator. Koster ca 200,- maks for en sånn en. Jeg bytta det på min M50B20 her for et par månder siden, og nå lader den akkurat som den skal. Er jo også en veldig liten jobb å bytte denne, så jeg hadde helt klart prøvd det først!
PIIIPower Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Kjøpte brukt fra GS opp fra 90 til 120 Amp for ca 1000 lappen.. da kan jeg bytte 5 ganger for prisen av en original... byttinga er jo ikke akkurat rakettvitenskap så jeg tok den "risken"...
PIIIPower Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Jeg ville først prøvd å bytte børster+regulator. Koster ca 200,- maks for en sånn en. Jeg bytta det på min M50B20 her for et par månder siden, og nå lader den akkurat som den skal. Er jo også en veldig liten jobb å bytte denne, så jeg hadde helt klart prøvd det først! Aner ikke prisen på e36, men på e39 kosta denne 700.- (300 dyrere en brukt dyno) og man må alievel ut med dyno'n.
conzoz Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Jeg ville først prøvd å bytte børster+regulator. Koster ca 200,- maks for en sånn en. Jeg bytta det på min M50B20 her for et par månder siden, og nå lader den akkurat som den skal. Er jo også en veldig liten jobb å bytte denne, så jeg hadde helt klart prøvd det først! Aner ikke prisen på e36, men på e39 kosta denne 700.- (300 dyrere en brukt dyno) og man må alievel ut med dyno'n. Når jeg bytta skrudde jeg bare av plastikkåpa på dynamoen og skrudde ut regulator og børster. Jeg fant ut at biltema har tilsvarende regulator som den jeg trang, og kjøpte derfor på biltema. Fungerer helt hundre!
Kai-P. Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Bare pass på at regulatoren til Bosch-dynamoen er litt annerledes enn den til Valeo-dynamoen, hvis bilen har Siemens-styringssystem så må du ha Valeo-regulator. Mener skillet går i 93.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå