Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aight skal få sjekket det i helga.

Var på eu kontroll i dag. kom ut med 8 2er feil, en den som må fikses men det skal vel være lett som en plett og ikke så altfor dyrt.

Glad jeg kjøpte den delebilen for å si det sånn. Kommer med mer info i kveld (:

• Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
Skrevet

Yes. Eu-kontroll ;)

Gikk ikke så altfor bra kom ut med 10 2'er feil.

4 av disse gikk på noen lykter jeg kjøpte her på forumet. Disse kom ifra en engelsk bil. Gikk ikke ann å snu prismet så måtte kjøpe nye ifra KOED.

Brekket hadde problemer igjen. Det viste jeg egentlig, har lenge tenkt på at jeg skulle bytte brekkvaiere osv.

Også henger forkaliperne så jeg har måttet renovere dem. Brukte en del tid, skal gjøre det samme på de bak. Forklarer litt etterpå.

Støtdempere lekker, det har jeg vist siden jeg fikk bilen.

Eksosanlegg har lenge vært fucka. Så da ble det å kjøpe nytt.

Har sandblåst kaliperne helt rene og grunnet med epoksy. I kveld så har jeg lakket dem svart resultatet ser bra ut. Og jeg antar at det vil bli finere så fort de har tørket.

DSC00244.jpg

DSC00242.jpg

DSC00241.jpg

DSC00240.jpg

Valget falt på et simons effektanlegg da jeg ikke hadde penger til noe dyrere. Lyden ble markant bedre og har ingenting spesielt å klage på foreløpig. Er litt resonans i bilen på 2.1-2.5k og rundt 5k. Men dette har blitt lavere og lavere når jeg har kjørt litt. Antar at det vil bli bedre etterhvert.

DSC00231.jpg

DSC00232.jpg

DSC00233.jpg

DSC00233.jpg

DSC00209.jpg

Det er utrolig trangt bak ved eksosanlegget. Men det har gått bra så langt.

Har også leid verkstedet på jobben igjen. Skrudde en del en dag det snødde. Det resulterte i at vi fikk "litt" snø på verktøyet.

DSC00222.jpg

DSC00223.jpg

Det var 10 ganger så mye snø der men pappa skrapte bort litt :)

Vi startet med å jobbe med brekket. Tok fra hverandre alt, byttet fjærer og smurte opp alt som kunne smøres opp. Var meningen vi skulle bytte brekkvaier, men den var som NY utrolig nok. Var bare plasten rundt som så veldig slitt ut.

DSC00224.jpg

Fikk ikke byttet vaierne men brekket fungerer bra. Nå kan jeg faktisk "brekke" med bilen, ikke at det er nødvendig.

DSC00235.jpg

DSC00237.jpg

Litt hjemmemekk. Meningen vi skulle bytte bremseskjold. Men det blir for stor jobb. Legger det på is til jeg skal bytte bakstilling eller evt hjullager elns. Det vi gjorde da var å ta en metall ring, skjære et hakk på den ene siden og presse sammen. Fungerer som bare det. Pappa må ta creds for denne though :P

Så var det bytte av lykter.

DSC00227.jpg

Gamle ødela de litt da jeg skulle prøve å ta av automatiske lyktejusteringen. Gikk ikke så bra ;)

DSC00229.jpg

DSC00228.jpg

Nye lykter.

DSC00238.jpg

Påmontert nye lykter.

DSC00239.jpg

Gamle lykter. De nye ser mye bedre ut en de gamle. Skal ta nye bilder av fronten av bilen når jeg får stilt inn lys osv.

Litt hjemmemekk ang ledningesnett:

DSC00230.jpg

Skal få byttet mesteparten av ledningsanlegget en gang til sommeren når jeg får tid og det blir litt varmere ute :)

Det var det for denne gang. Har blitt lenge siden update, men har ikke hatt ork eller tid til å gjøre noe som helst.

Skrevet

Da er kaliperne ferdigmalt! ;D

DSC00248.jpg

DSC00247.jpg

DSC00246.jpg

DSC00245.jpg

Skal ta bilder av hvordan de ser ut på bilen når de er påmontert ;)

Skal også gjøre det samme med bak kaliperne.

Men hadde vært litt mer morro hvis det hadde vært noen ordentlige bremser når jeg først holdt på :P

Skrevet

Fargen som den har nå er Granit silver. Men når jeg har fått tatt all rusten og sveiset det jeg må og skal. Kan det hende at jeg tar en hel lakkering. Men det er en stund til, først må jeg kjøpe sveiseapparat.

• 5 months later...
Skrevet

Vel kjøpte meg en e38 som du sikkert vet ;)

Denne bilen kunne ha blitt utrolig bra, men dessverre glemte jeg rustmiddel når jeg tok rusten. Jeg bare slipte ned til metall og lakket oppå. Så på alle de stedene jeg tok rust har det kommet tilbake rust.

Den ble også bulket i fjor vinter. Noe som egentlig ikke gjorde noe som helst. Høyre skjermen må byttes uansett pga rusthull ved det øvre listefestet.

Fair enough, har skaffet ny skjerm men må investere i sveiseapparat.

Bilen har gått 270.000km og har ikke blitt så godt tatt vare på som forrige eier skulle ha det til. Har ikke hatt ut interiør men er 100% sikker på at det er rusthull i gulvet en eller annen plass.

Hvis jeg banker ved et hull under bilen på førersiden så renner det ut små rust flak. Banket i 5 min en gang og det begynte å bli en liten haug med dritt og rust.

Nå vil nok denne bilen kun bli brukt som vinterbil og ikke fikset noe mer en nødvendig for at den kan brukes til det. Har den eu godkjent i 2 år. Og vil nok dermed prioritere 740i'en.

Der har jeg en del planer og den SKAL holdes veldike og da driter jeg rett og slett i denne =/ Synd å måtte si det siden jeg har brukt ufattelig mange timer på å prøve å fikse denne :(

• 3 months later...
Skrevet

Og der ble vel den bilen herpet for godt =/

En dame som kjørt meg i rævva mens jeg stod stille. Hu sa at hu ikke engang så at jeg stoppet bilen. Dvs hu bremset ikke engang.

Dette var i 50' sonen, har ikke peiling på hvor fort hun kjørte. Men bilen fikk seg en trøkk.

Bilder:

DSC00438.jpg

DSC00440.jpg

DSC00439.jpg

Ser kanskje ikke så ille ut enda?

DSC00437.jpg

DSC00441.jpg

OG dette er synderen!

DSC00442.jpg

DSC00443.jpg

Hjulbrønnen på bilen min står nå oppover og stålplatene i baggasje rommet har en utrolig stor bulk som jeg ikke fikk tatt bilde av.

Kan tenke meg det kommer til å koste dama 20.000+

Fint at hu ikke vil ta dette på forsikringen :) Men skademelding er skrivd.

Vil oppdatere litt senere :)

Skrevet

Vet ikke helt =/ Må nesten se hva forsikringsselskapet sier. Regner med at bilen blir kondemert. Litt kjipt med alt jeg har kjøpt i det siste.

• 2 weeks later...
Skrevet

Tviler sterkt på at jeg kommer til å fikse den opp. Kommer nok til å ta penga uansett hva som skjer. Har en annen bil jeg heller vil prioritere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...