Wolfeh Skrevet November 6, 2008 Forfatter Skrevet November 6, 2008 Hmm, kunne du forklart litt nærmere?
sonic Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 hei vet du eller noen andre hær om hva den bølja framom reservedekket er? Mener du det "badekaret"?
Wolfeh Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Dagbok Fortsettelse: Hey hey! Begynner å bli lenge siden jeg har oppdatert posten nå. Som dere sikkert vet har jeg fått montert M5 sportsinteriør i stoff og noen tja halveis bra vinterfelger. Skal på sverige tur i morra, så antar at det blir noen bilder av interiøret da. Men nå har jeg startet med å renovere OZ Ceres Felgene mine. Har så langt bare fått rengjort den ene felgen og startet med polering av kanten. Her har dere et bilde av kanten før jeg fikk rengjort osv. Her er etter at felgen har blitt vasket og påbegynt polering. Gikk bra helt til borrmaskinen tok kvelden ;D Skal få kjøpt noe ordentlig middel som fjerner de små ripene som dere ser. Vil gå til anskaffelse av det i løpet av neste uke. Flere planer for felgene er å "sandblåse" senter av felgen, pusse ned store hakk og evt sparkle og lakkere dem på nytt. Har ikke helt fått bestemt meg for fargen enda, men tipper det blir enten sølv eller svart. Her ser dere senter på den ene felgen hvor ripene osv er. 29/11-08: Da har jeg fått fjernet gummien på felgene. Tok å vasket dem i badekaret med børste og varmt vann =) Kanten på en felg før polering Kanten på en felg etter polering og seff badekaret. Skal pusse kantene med pussepapir så det blir helt blank før jeg polerer. Starter der de har blitt kantkjørn med ca 120, prøve å få det jevnt og fint rundt hele felgen. Tenker jeg slutter med 2000 da sier jeg meg ferdig =) Sandblåsing med aluminiumssilikat skal også forekomme, skal blåse rendt senter og inne i hullene osv. Jeg har tenkt til å lakkere felgene sølv igjen da jeg synes det blir penest på min bil. Takker for evt innspill =) 4/12-08: Wohoo, i dag fant jeg endelig bensinlekkasjen. Ikke at det er så bra da dette betyr haste arbeid Bensinlekkasjen kom ifra fremre ledning til dysene. Jeg startet med å fjerne oljeledningen? Som går til toppen av motoren. Den nederste ledningen på bildet hadde fult av sprekker i seg og begynte å bli morken. Hadde ingen erstatning så jeg teipet et par runder der det var små sprekker. Mens jeg allerde var i motorrommet tenkte jeg at jeg like gjerne kunne sjekke litt rundt og se om jeg fant andre deler som kunne trengt en fiks. Her fant vi noe den forrige eieren hadde prøvd å teipe. Toppdekselet som skal sandblåsese og omlakkeres. Noen fine bobler der ja. Virker som om denne bilen har hatt noen små lakkeringsjobber fra før da en haug av deksel festene på motoren har blitt ødelagt osv. Her er dekselet som det står "BMW" på og innfestningen på motoren. Pakningen på oljedekselet må byttes. Morken og jævlig. En siste ting, noen som kan fortelle meg hva dette er!? Den oransje tingen som stikker ut. Noen form for tetningsmasse? Virker også som at jeg har en minimal lekkasje på kjølingen til motoren. Renovering av felgene har jeg ikke fått gjort så mye med pga mangel av tid. Men tror jeg skal få pussa litt på kantkjøringene til helgen Takker for alle kommentarer og hjelp jeg kan få =) Fikk startet litt med sanblåsing i dag. Fader det tar lang tid. Vil vel ta et par timer med hver felg tenker jeg, så blir mye arbeid. Men det blir nok absolutt verdt det! Her ser dere et område jeg tok på et kvarter kanskje. Fortsettelse av Dagboken!
Alecken Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Fete felger Når du er ferdig å pusse vil jeg anbefale og polere/drille noen runder med autosol. Da blir det blankt.
Wolfeh Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 Det jeg har planer om Det ene bildet litt lenger opp har jeg gjort dette med, må si jeg ble veldig overrasket over resultatet. Lurer på hvorfor jeg ikke polerte disse med engang jeg fikk dem :S
A.Holzmann Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Det oransje du ser på de siste bildene er tetningsmasse ja Hadde også den samme bensinlekkasjen helt i fronten på fuel-railen. Toppdekselet er det bare å sandblåse og sprøyte med varmebestandig grunning og lakk. Toppdekselet ser slik ut på veldig mange motorer, tror det har med lakken som er på fra fabrikk. Felgene så veldig bra ut:) Autosol anbefales på det sterkeste! Lykke til videre
Wolfeh Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Ehm, nå ble jeg plutselig litt usikker. Men som sagt det er bare en midlertidig løsning til jeg får fiksa ordentlige rør. Mener det ene røret kom ifra bremsekraftforsterkeren hvis jeg ikke tar feil. Er i hvertfall en stor rundt boks på venstre siden i motorrommet hvor den ene kommer ut ifra.
Hoem Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Den store som er "Tøy" på kommer fra bremsekraftforsterkeren, jeg tenker på den du har teipet som er tynn:) Du har gjort meg en stor tjenest om du hadde dratt og sjekket dette for meg:)
Wolfeh Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Skrevet Desember 7, 2008 Skal få sjekket det etterpå, ble plutselig veldig usikker. Anyhow, Har fått kjøpt lykter ifra BMWT med høydejustering! ;D De ble sendt for et par dager siden, kan ikke vente til jeg får dem. Blir spennende å se om disse ser noe bedre ut en de jeg allerede har på =) Takk til bmwt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå