Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk! nå skal dere høre dette her.. Jeg har kommet over en bilcross kar som hadde gjort en bra handel nå. han fikk kjøpt på e28'r en 528 og en 535 begge var orginale og egentlig ganske fine. bare litt matte i lakken. han fikk begge for 12tusen :?

Men saken det at han vill Bygge om begge til Bilcross. 528'n er alt brukt opp og kjørt i løp.. men 535'n er ennå ikke bygget om,.. så jeg håper indelig og få kjøpt den for og kunne gjøre det bra og få den på veien igjen.

men hva kan jeg by for en slik bil usett? Help"! Tenkte på og By 10 lapper.

Skrevet

Ville aldri kjøpt en bil usett, men 10 000 er et helt greit bud. Ville kanskje prøvd meg enda litt lavere. Ikke la bilen ene sine dager i bilcross!

Skrevet
  OleJohnny skrev:
Ville aldri kjøpt en bil usett, men 10 000 er et helt greit bud. Ville kanskje prøvd meg enda litt lavere. Ikke la bilen ene sine dager i bilcross!

Har bare sett den når jeg har kjørtforbi.. ser helt greit ut..

Skriver her igjen da jeg vet mer

Skrevet

vet om noen som ødlegger mange bmw'r på bilkross, forkastelig!!

greit nok med biler som ikke er verdt å få på veien igjen, men strøkne e30r og gode 3 litere er ikke søppel

REDD DEN!!

• 1 month later...
Skrevet

litt gammel tråd men drar den opp igjen.. Forpulte bilcross? hyggelig at du respekterer sporten vår. veldig trivelig. og navnet var? nå skal du høre her, bilcross er en god anledning for unge som vil bli rallysjåfører og sånn når dem blir eldre, eller kanskje de bare vil kjøre bilcross fordi det er "budsjettrally", eller for den eldre garde som syns det er gøy å ratte rundt i halvferdige biler. Men når det er sagt syns jeg å at bmw absolutt ikke skal brukes i bilcross. Jeg skal begynne neste år (var ikke hjemme under årets lisenskurs), men skal kjøre til neste år. Og når det er sagt, selv om jeg er sterk bmw mann og står på det skal jeg IKKE kjøre bmw i bilcross. Klarer ikke å se at bmw blir herpa. Holder meg til VW Boble jeg. Ikke spess pene og går greit nok med volvo eller boxer motor. Men har bestemt meg for det at skal prøve å unnvike alle kollisjoner med bmw'er, tenk så kjipt å være innvolvert i slaktinga av en bmw.. forferdelig tanke :cry:

Skrevet

Skal man først gå til nødskrittet å ofre en BMW til bilcross så la det for all del være en mindre sjelden (316/318 etc) og ikke en E28 535! Hvor trang i nøtta er det mulig å bli? Personlig har jeg utviklet et lite hat mot folk som selger disse klassikerne i total uvitenhet om hva de selger og til hvilken lattelig pris de selges for (gjerne til folk med "skumle" hensikter).

Har også lyst til å kommentere litt omkring bilcross. For meg virker det som en veldig underholdende sport, men der stopper det for min del. Ja, det er en fin inngang til motorsport og ja det er den billigste bilsportgrenen i Norge. Men er det poenget? For min del er det ikke det. Vurderte for et par år siden å virkelig gå inn i bilcross, men backet ut av den grunn at jeg er en person ikke takler å legge sjela mi i en bil for å få den bortimot perfekt/optimal, og deretter måtte selge den for lommerusk og starte på en ny (og trolig dårligere) bil. Selv har jeg to bilcrosskompiser, og brukte vel kanskje opp imot 50-60 timer på den ene bilen, han gjorde det bra i første løpet, og bilen mista han.

Derfor tok jeg valget om å heller å bruke alle mine penger og krefter på å lage meg en skikkelig gatebil med skilter, og heller kjøre som en gal på isbane og lukkende baner. Det gir meg mer, men jeg savner det konkurransepreget noen ganger. Dessverre må det sponsorer opp i sekssifra før man kan stille til start i noe som kan minne om rally.

For ikke å snakke om NBF og det utrolige byråkratiet og restriksjonene som følger med... Norge er ikke lagd for ikke-friluftsfolk.

Skrevet

bilcross handler vel først og fremst om å bygge en bil for 8000, så kjøre og herje til den blir solgt på bud, for 8000. Da taper du ingenting, og det er fullt mulig å bygge billigere biler å. Skal aldri ha bmw i bilcross, av den grunn at jeg ikke klarer å slakte så fine biler, uansett modell.

Skrevet

Får du en BMW billig nok til å bruke den til bilcross så bruk den! jeg kunne gjerne brukt en e30 325 til bilcross, men siden ingen var billig nok gikk jeg på en japsebil. At folk herper en oppbrukt e30 til bilcross gjør jo bare min strøkne e30 mer verdifull. Og de som ikke har vært smart nok til å skaffet seg en, gir jeg faen i!

• 1 month later...
Skrevet

Tar tilbake alt jeg skrev om at jeg aldri kommer til å bruke bmw i bilcross. Fullt mulig at 518'enen min blir brukt til det nå, av den grunn at jeg ikke får solgt den til den pris jeg vil ha for den. Er vel ikke verdt mer enn vrakpant men. Motoren går ikke lenger heller.

Skrevet
  TB328i skrev:
vet om noen som ødlegger mange bmw'r på bilkross, forkastelig!!

greit nok med biler som ikke er verdt å få på veien igjen, men strøkne e30r og gode 3 litere er ikke søppel

REDD DEN!!

Endelig!! bilen er Reddet! hyilpvos8uqnjahh9r9s.jpg

nbsf91wp6lpsqhu1gh01.jpg

bilen fjusker litt også var cluchpumpa gåen.. men ellers ok.. noe rust men ikke noe fælt.. skal ta godt vare på denn

Skrevet

Også jeg som har bidratt med å bygge en E28 525i om til bilcrossbil :-$

Men det skal sies at den bilen bar på mye rust, interiøret manglet, ledningsnettet var klippet i, osv.

Tok vare på bilen og plukket ut en glimrende M30B25 motor, komplett med ledningsnett, motorstyring, girkasse, clutch, pedaler, bremser, understell og alt sammen som var brukbart på den. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...