Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe...leste dette imorges...

Stod også en beskrivelse av rånere i avisen..

"Unge voksne gutter som bodde hjemme, gikk på jobb og fikk middag hos mor. Om kvelden var de på stripen.

De så med forakt på kompisene sine som valgte høyere utdanning og kjørte toyota corolla..."

Ble litt flau, da jeg kjente meg litt igjen :lol:

Skrevet

Når man er så dum å spinne på en parkeringsplass mitt på dagen, er avisen skal ta bilde. jaja var jo en ford så :P

Skrevet

Jeg dreiv jo å herjet litt i fjor høst, med gamle vinterdekka, før jeg bytta om.. Da kom en politi bort etterhvert.. Han sa han ville anbefale meg å ikke gjøre det, men han kunne ikke ta lappen min for det. For jeg hadde ikke kjørt så det kunne være til skade for noen andre, og ikke noe galt sånn sett..

Skrevet

Veitrafikkloven av 18.juni 1965 nr4, §3:

"Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen."

Med denne paragrafen kan politiet ta deg uansett hva du gjør, så lenge de bare vil. Det normale er bøter når folk spinner og herjer, men de tar også lappen som i dette tilfellet for å "statuere et eksempel..."

Skrevet

Mararius har rett han.. Er lov å burne, men ikke alltid;) Det ligger under våres alleste kjære "rett til å utvise skjønn ifm. lovverket" seksjon som vi alle er så glad i, om det så skulle gjelde BT eller snuten..

Du henviser forsåvidt også til "feil" forskrift Ad|os..

Her er forskriften om Tap av retten til å føre motorvogn

"10. Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring

Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel « burnout » på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder. "

Alltid noe å krangle på det der? Om Kenneth Moen burner, som er en av landets beste, kan du da klassifesere det som at ha HAR kontroll, eller som at han IKKE har kontroll?

Skrevet

Var ikke klar over at det var en egen forskrift om dette, men de kan uansett ta deg med hjemmel i veitrafikkloven. Skal de absolutt ta deg, og ikke har noe annet bruker de denne :lol:

Men slik det desverre er kan man tolke disse lovene alle veier. Står man på en stor parkeringsplass midt på natten og det står en person i hvert hjørne og passer på at det ikke kommer noen folk ut på plassen, kan man da si at den kunne ha "ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått"? Bare stress uansett hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...