Gå til innhold

Heineoen's BMW E46 Sedan 2001 M-Sport Cosmosschwarz M43TUB19

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Liten update..

Har da fått sotet baklyktene over ryggelys og blinklys, resten er rødt..

Syntes det kledde bilen bra 8)

Montert skvettlapper foran..

Byttet også tenplugger i samme slengen.. NGK R FTW!

Har også fått på noen BBS 16" vintersko :wink:

Blir snart noen Nokian Hakka 5 om jeg får det som jeg vill.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet lyver litt, men ble ikke 100% fornøyd jeg heller..

Noen ide om hvorfor de blir matte?

Prøvde og polerer på dem uten særlig hell :P

Dette er vinterhjula BBS 16", og de skal jeg nok beholde..

Men blir kanskje noen større nå til sommeren igjen, flere som har vært intressert i å kjøpe 17" M-Sport hjula mine også :D

Anngående senk så er jeg litt usikker hvor mye jeg skal tørre og senke foran og bak..

Forholdene der jeg bor tilsier at jeg ikke kan ha den helt flat ;-)

Er senket orginalt 15mm via M-tech understellet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du må bruke MYE klarlakk, så mye at det NESTEN renner... og gjøre det noen ganger... så kan du slipe det litt ned og polere det opp... men slik lakking skal helst ikke poleres før etter 1-2 måneder :roll: men hadde du hatt det i boks, med ordentlig lakkering... kunne du polert med en gang... men bare guff på med klarlakk ;-)

vinterdekk allerede ja... jaja... du bor oppi dalen du ja... stemmer det... her nede er det 13 grader :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken spray brukte du?

Den blir sånn fordi du enten:

1. Legger for tynne lag.

2. Boksen har for høyt trykk.

Motip på Meca har ofte høyt trykk. Anbefaler ikke å bruke verken klarlakk eller billakk derfra.. Da er Motip Lakken på Vianor bedre (Ja det er to forskjellige versjoner av Motip. Vianor har vel Dupli-color?) Derimot har ikke Vianor noe ordentlig sotspray og både kalipper og sotspray fra Dupli color seriern er små bokser med amatørmessig innhold.. Dog er de "helt grei"..

Derimot finner jeg motip lakken fra Meca bedre på dette.. Den er super å jobbe med, tørker fort og er relativt holdbar. Har ingen problem på mine baklykter..

Tips:

* Lakk alltid med boksen 20-30 cm fra lykta. Legg på tynne og jevne lag. Det beste er om man kan gå fra høyre til venstre (eller motsatt) og deretter opp og nedover på lykta.. Kan godt gå ned og opp igjen en runde også. Beveg hånda jevnt hele tiden, og hastigheten bør være som når du bærer ett egg i en skje, kanskje litt fortere.. (LIt individuelt da)

*Du ser at du legger på nok når laget du har lagt blir helt blankt. Da er det tilstrekkelig på til at lakken flyter i sammen.

* Lagene legges med 2-3 minutt mellom. evt. mer om det er kaldt. Dette er for at lakken ikke skal herde mellom strøkene, men smelte seg inn i det foregående.

* Kast bokser som nærmer seg tom. Bokser med lite lakk eller bokser med lite gass bare spytter..

Klarlakk? Dersom du har gjort det riktig er ikke dette nødvendig.. Gi de godt med voks etter 2-3 dager så holder de seg fine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er syndern

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.asp ... /1400/8880

Vintern kommer nok snart til dere også skal du se ;)

Kevin:

Takk for tips!

Hvor får jeg kjøpt denne supre Meca Motrip lakken? :-D

Hørte også noen rykter om at det blir penere av og sote innenifra lykta hvis det er mulig?

Sotespray løser seg av igjen i bremseveske sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !

Jeg hadde neimen ikke registrert deg innpå her jeg - men skøy at det er flere nesninger her da :-)

Takk for fin kommentar til bilen !

Har sett bilen din flere ganger etter veien, men aldri på nærmere hold. Den ser kjempefin ut - så jeg kommer til å ta den nærmere i øyesyn nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...