Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
nå har ikke jeg prøvd en org m5 3,6 eller 3,8. men har hatt meg med noen som har prøvd begge deler, og di mente den gjikk nokså mye bedre enn en org 3,8. selv om at jeg kjørte med org 3,6 el nett og dyser. men er ivrig etter og få tatt ut potensialet i motoren så det blir datasprut og carbon innsug nå. ser også ut som om jeg må bytte til en større bensinpumpe og større dyser.

tror ikke du blir skuffet over oppsettet ditt nei.

men skal du få es til og lage en chip til din motorstyring da?

skal du på noe treff i sommer? vært morsomt og se hvordan din blir og ikke minst går :D

Jepp, er nok det de skal gjøre ja :)

Er ikke helt sikker enda, men godt mulig det blir noe treff :) hvilke treff skal du på da?

Holder ikke orginal bensinpumpe?

• Svar 394
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

flere som mener jeg burde ha større bensinpumpe ja. men jeg er litt usikker på hva jeg skal bruke, walbro selger en in-tank pumpe som frister og prøve, men jeg er usikker på om den blir stor nok.. ellers så har man jo bosch sin 044 pumpe, men den er vel egentlig tiltenk å brukes utenfor tanken, og e34 har pumpen i tanken så jeg er litt usikker på hvordan jeg burde gjøre det.. har liksom ikke lyst til og sette i fuelcell heller..

Skrevet
nå har ikke jeg prøvd en org m5 3,6 eller 3,8. men har hatt meg med noen som har prøvd begge deler, og di mente den gjikk nokså mye bedre enn en org 3,8. selv om at jeg kjørte med org 3,6 el nett og dyser. men er ivrig etter og få tatt ut potensialet i motoren så det blir datasprut og carbon innsug nå. ser også ut som om jeg må bytte til en større bensinpumpe og større dyser.

tror ikke du blir skuffet over oppsettet ditt nei.

men skal du få es til og lage en chip til din motorstyring da?

skal du på noe treff i sommer? vært morsomt og se hvordan din blir og ikke minst går :D

Jeg måtte leste den markerte setningen noen ganger for å være sikker på at jeg missforsto deg. :lol:

Vet du forresten hvor mye den originale pumpen kan levere?

Skrevet
kan nok hende det blir molde tur i sommer på mapping av datasprut også om jeg får svar av en jeg kontaktet der nede ;)

hvem skal du til? solberg?

har sendt Hr Solberg en mail ja, om pristilbud på sprut og slikt, så det kan hende det blir en tur dit i sommer ja. har du noe erfaring med han?

har peiling han, så det blir nok bra :)

Skrevet

Jeg har søkt litt rundt nå, og etter hva jeg kan se leverer ikke den originale pumpen til M5/540i mere enn 160l/time, så en 255l/time skulle være en betraktelig oppgradering.

Skrevet

jeg tror du bør oppgradere dysene også. du bør vel sikkert helst opp på 465cc, men det er ikke dumt og gå opp till 500cc, jeg kommer til og gå for 600cc

den siste turen jeg hadde med min fjusket den litt ved hardt pådrag. og jeg tror kanskje det kan komme av for liten bensinpumpe og dyser.

Skrevet

Okei. Regner med jeg får tak i walbro 255l\h pumpe åsså skal jeg legge fram 8mm bensinrør.

Vet ikke om jeg skal bytte dysene enda men har 500cc dyser på hånden itilfelle.

Men hvordan er det å montere en pumpe i tanken med tanke på tilkobling osv? jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre det..

Skrevet
Okei. Regner med jeg får tak i walbro 255l\h pumpe åsså skal jeg legge fram 8mm bensinrør.

Vet ikke om jeg skal bytte dysene enda men har 500cc dyser på hånden itilfelle.

Men hvordan er det å montere en pumpe i tanken med tanke på tilkobling osv? jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre det..

den blir vel bare byttet ut med den org i tanken og bruker samme ledninger som er på tankarmaturet

Skrevet

Menne Jon, solen skinner og Ole har lyst til å se carbon innsuget "in-action" :-D;)

En prøvemontering hadde jo ikke skadet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...