E28 TURBO Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 Har liggende siemens lavohm 660cc dyser som jeg brukte på m535i turbo motoren min. Blir kanskje for stort.
Hopen Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Hvordan går det her? Har fått 765 trykkplate fra koed jeg og nå. Har også fått walbro 255lh pumpe fra summit
jon///M Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 det har ikke skjedd noe enda, men har masse deler liggende som skal monteres snart. bilen står fortsatt på vinterlagring. var der nå og startet den opp og den startet på første forsøk men det ser ut til og komme en stor oppdattering nå ganske snart så stay tuned Har du fått montert trykkplata? og ble det noe forandring? og har du montert bensinpumpen? og var det evnt vanskelig?
Kristian Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 jøss, er du i live du å?? ja du får stå på så du får bilen på veien snart!
jon///M Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 hehe, den kommer snart på veien med skilt kommer med oppdattering på dette fredagen tror jeg
jon///M Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 di med sort senter er orginale e34 m5 felger uten kapslenne montert. di andre er noen acs kopi hjul. nå er jeg på vei hjem med noe snacks til vogna;)
Joffen92 Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Gromt prosjekt! har nå lest hele tråden og vil bare se mer! gleder meg til å høre bilen i action med carbon innsug og eisenmann potten! Lykke til videre, denne skal det følges med på!
jon///M Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 da har jeg akkurat kommet meg hjem etter en lang tur. har nå hentet meg enda en e34 m5 denne er egentlig en 1988mod 520i men den er godkjent ombygget til 1995 mod m5 3,8 (nurburgring verson tror jeg) men den har desverre et ganske så stort hull i blokka etter at en råde har takket for seg, derfor tenker jeg og bruke karroseriet til denne, men bruke motoren og gobitene fra den hvite. så da får jeg en m5 på skilter uten og måtte betale store mengder til staten. og JA jeg er klar over at den nå ikke vil være en orginal m5 lengere.. men dette har vel strengt tatt ingen betydning når jeg har byttet og mikset med så mye deler av bilen allerede.. for meg så vil dette ikke ha stort og si så lenge den blir bra bygd! kjørefølelsen vil jo være den samme. kommer tilbake med noe bilder av doningen i løpet av morgen dagen
///MPower Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 ka skjer med den org bilen nå da? skroten? litt synd hvis det skjer, for hvit org m5 er det ikke så veldig mange av desverre. men skjønner godt det økonomiske, norge er ran på åpen dag når det gjelder avgifter.
Kristian Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 da har jeg akkurat kommet meg hjem etter en lang tur. har nå hentet meg enda en e34 m5 denne er egentlig en 1988mod 520i men den er godkjent ombygget til 1995 mod m5 3,8 (nurburgring verson tror jeg) men den har desverre et ganske så stort hull i blokka etter at en råde har takket for seg, derfor tenker jeg og bruke karroseriet til denne, men bruke motoren og gobitene fra den hvite. så da får jeg en m5 på skilter uten og måtte betale store mengder til staten. og JA jeg er klar over at den nå ikke vil være en orginal m5 lengere.. men dette har vel strengt tatt ingen betydning når jeg har byttet og mikset med så mye deler av bilen allerede.. for meg så vil dette ikke ha stort og si så lenge den blir bra bygd! kjørefølelsen vil jo være den samme. kommer tilbake med noe bilder av doningen i løpet av morgen dagen off.. fikk litt blandede følelser nå jon.. er noe spesielt med en ORIGINAL m5 å.. bare så du vet det, så er jeg ganske sikker på at du får igjenn pengene du må legge i tollavgift ved et evt salg. men jeg skjønner jo selvfølgelig tankegangen din da.. men men, blir jo noe grynt til overs nå da, som du kan bruke på den ombygde bilen.
jon///M Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 ka skjer med den org bilen nå da? skroten? litt synd hvis det skjer, for hvit org m5 er det ikke så veldig mange av desverre. men skjønner godt det økonomiske, norge er ran på åpen dag når det gjelder avgifter. skal selge det av deler jeg ikke kommer til og bruke, og karroseriet sakl jeg prøve og selge. men om ingen kjøper det så går det nok i pressa.. off.. fikk litt blandede følelser nå jon.. er noe spesielt med en ORIGINAL m5 å.. bare så du vet det, så er jeg ganske sikker på at du får igjenn pengene du må legge i tollavgift ved et evt salg. men jeg skjønner jo selvfølgelig tankegangen din da.. men men, blir jo noe grynt til overs nå da, som du kan bruke på den ombygde bilen. jeg hadde jo mest lyst til og få skilt på den hvite, men saken er at nå har jeg brukt ca 170k på bilen i deler og motorbygg allerede, om jeg må ut med 130k til + data sprut, hartge felger og ny lakk så får jeg vel aldri solgt den uten og gå i et dundrende tap. jeg har attpåtill kjøpt hus sammens med min samboer så økonomien tillsier ikke at det er fornuftig akkurat nå. men det kommer vel en go del m5 deler til slags etterhvert, regner med jeg skal bruke alcantara interiøret som står i den lilla m5en så et strøøøøøkent 4seters elektrisk skinn interiør kommer vel for salg, sort taktrekk, m5 3,6 bremser forran og bak med sprell nye zimmermann racing skiver og ferodo racing klosser forran og ebc red stuff klosser bak, støt fanger bak, sideskjørt + en hel del til.
///MPower Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 det blir nok bra, men som sagt litt synd mtp orginalitet. må du ikke bytte over hele ledningsnettet fra den hvite pga de er ikke lik på 3.6 kontra 3.8, eller går det bra siden du skal kjøre sprut?? kor kommer den med blåst motor fra da? største bremsene og 6 trinns kasse på den også??
jon///M Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 må vel bytte over motor nettet ja. dette er ikke så vanskelig. var nede ved flisa og hentet den, den har di største bremsene ja, men ikke 6 trinns lengere. pga at den havarerte og ble byttet ut med en 5trinns pga at det var enklere og komme over. men jeg vil ha 6trinns kasse så om noen vet av en så er det bare og si ifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå