Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
JE: Mener du det har hensikt å lage gjennomtrekk i varmeskjoldet, da det er tett i bånn?

Ideelt sett skal varmeskjoldet tette mot pansermatta så ikke noe luft kan gå inn/ut i toppen.Dave F skjoldet jeg hadde var såpass trangt at man kan se avtrykk av varmeskjoldet i pansermatta. Hvis det går og man i tillegg får ført inn kald luft i bunn så må jo det være optimalt :wink:

Skrevet
hmm okei. får prøve meg på et slikt sjold da. henne får men kjøpt slikt ?

Du er lett å la overbevise!;-P Men fra spøk til revolver, så er det en kjempe fordel med skjold.

Her er et sted du får tak i det. Filteret får du jo lett solgt hvis du ikke trenger det!

http://www.ca-automotive.co.uk/products ... kPTE0.html

Den siden er forresten genial, mye snadder der.

hehe egentlig har jeg ikke helt troa, men syns det så fint ut, + det kan ikke gjøre vondt værre iallefall :lol:

Skrevet
Her er et par andre steder du kan få dem til en litt billigere pris. Og som Johnsen sier er det nok ikke noe problem å få solgt filteret dersom du ikke trenger det

Eller du kan bare kjøpe mitt brukte DaveF kitt :wink:

Skrevet
Her er et par andre steder du kan få dem til en litt billigere pris. Og som Johnsen sier er det nok ikke noe problem å få solgt filteret dersom du ikke trenger det

Eller du kan bare kjøpe mitt brukte DaveF kitt :wink:

kan jeg vis prisen er bra

:lol:

ellers kan du bare selge meg sjoldet :D

Skrevet
JE: Mener du det har hensikt å lage gjennomtrekk i varmeskjoldet, da det er tett i bånn?

Ideelt sett skal varmeskjoldet tette mot pansermatta så ikke noe luft kan gå inn/ut i toppen.Dave F skjoldet jeg hadde var såpass trangt at man kan se avtrykk av varmeskjoldet i pansermatta. Hvis det går og man i tillegg får ført inn kald luft i bunn så må jo det være optimalt :wink:

Det gjør mitt også. Men ser det trykker litt mere i front, så jeg skal nok justere det litt. Men siden det derfor er tett i alle ender, bortsett fra fronten, så skal jeg lage hull i bakveggen og hente luft gjennom en slange på ca 50mm fra et kaldt sted som jeg enda ikke har funnet ut hvor er!;)

ny7vga5xtsmuqtv474mu.jpg

Skrevet

Ja, men blir kanskje et jævla slit med den lange slangen da!:)

Nei, tenker jeg henter det fra luftinga til bremsene. I tillegg skal jeg se hva jeg får gjort i front av skjoldet, altså bak nyrene. tror det er mye luft å hente der, da det nesten er helt tett på innsiden av grillen og nyrene orginalt.

Skrevet
Og det lønner seg å porte asc-spjeldet. Hvis ikke henger ikke antispinnen med på oppgraderingen og det blir bare spinning, særlig på våt asfalt.

M50-innsug er planen her også, men kan dette asc-spjeldet ha så mye å si da? Er jo ikke noen enorm effektøkning akkurat - og den som er er høyt oppe i registeret. I tillegg skrur man vel asc helst av. Iallefall vi med diffbrems.

Skrevet

Ja, man gjør så klart det. problemet er vel størt som hos meg, da man ikke har diffbrems og sperre. Det er heller ikke effektøkningen som skaper problemet men kombinasjonen. Vil virke som at asc-spjeldet ikke henger helt med og vil enten koble inn for seint eller for tidlig. Jeg har ikke prøvd dette selv, men har hørt at bilen kan spinne lett når man feks gearer ned og skal kjøre forbi, da på våt asfalt. Og at bilen skal bli vanskelig å kjøre på bane med, MED asc`n på. Porter du spjeldet kan man kjøre på bane med asc`en på uten problemer.

Men, for å være ærlig: drit i asc-spjeldet!:)

Skrevet

Man kan ikke kjøre på rudskogen med ASC på uten problemer orginalt iallefall. Den struper motoren fullstendig opp fra slakteren.

Men resten av banen merker man ikke noe til den.

Får handle oss slike t-skjorter, bare med asc.

dsc2.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...