Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt mykje om dette blipleie produktet, men noen som har erfaring med dette? Er det såååå mykje bedre enn autoglym o.l.??? Mange typer, hvilke trengs?

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har jobbet med begge produktene, og etter noen mnd med testing så endte det opp med at Meguiars overlappet Autoglym og omvendt......Begge har veldig gode produkter uten tvil...Jobbet jeg med en bil der Autoglym ikke funket, så brukte jeg Meguiars, og omvendt.

Hva skal du gjøre med din bil?? Dyp lakkrens, polish, forsegler, invendig rens osv???

Skrevet

Jeg har brukt både Turtle Wax og Autoglym, og har ikke merket noen forskjell mellom de. De er like lette å jobbe med, resultatet blir likt og varigheten er like dårlig..

Skrevet
Jeg har brukt både Turtle Wax og Autoglym, og har ikke merket noen forskjell mellom de. De er like lette å jobbe med, resultatet blir likt og varigheten er like dårlig..

du har forseglingen på da (voksen)? :-P hehe

jeg har brukt litt autoglym og litt mag, begge er like gode vil nå jeg si, men mag lukter best :-)

Skrevet

Meguiars er bra, men det finnes bedre produkter. Anbefaler Scandicshine.no. Her finner du ett aktivt forum av entusiaster.

Turtlewax kan du spare pengene dine fra ...

Skrevet

Meguiars og AutoGlym er begge utmerkede merker. Bruker de litt om hverandre selv. Tech-Wax til Meguiars anbefales for høstpolishen for å bevare lakken gjennom vinteren, imponert!

Brukte Turtle Wax på mørk bil en gang. Resultatet ble ut å kjøpe AutoGlym for å polere en gang til. Det er rett og slett noe møkk som i tillegg er veldig mye tyngre å jobbe med enn de to andre nevnte merker. Ser mange biler med poleringskjolder på, et typisk "Turtle-Wax-resultat" om du ikke gnikker deg halvt i svime.

Av Meguiars og AutoGlym har jeg lakkrens for å ta urenheter som innsekter og asfaltflekker, rubbing for å ta litt kraftigere riper etc., polish for (ehh, ja...) å polere og en voks som jeg legger på til slutt.

Skal legge på Meguiars Carnauba-voksen nå snart og er spent på resultatet da den skal gi dypere glans enn Tech-Wax-en, men ikke så lang holdbarhet. (carnaubaen er "sommer-voksen" mao, mens Tech-en er "vinter-voksen" :) )

Skrevet

Jeg er fornøyd med både Autoglym og Meguiars. Turtle wax er no drit det bare er å kaste. Iogmed at Autoglym er noe billigere så burde egentlig den ligge øverst på listen, men tror Meguiars i bunn og grunn er et lite hakk bedre. Så de veier opp hverandre. Jeg har begge produktene på hylla i garasjen :) Liker veldig godt voksen til Autoglym.

Skrevet

Har bare en ting å utsette på Meguiars: De har så fryktelig harry innpakning... ;) Ser ut som om man har vært på toys'r'us og kjøpt noe kliss til ungene og ikke et eksklusivt bilpleieprodukt av unevnelig pris. Meguiars har meg bekjent et bredere vareutvalg så det er kanskje bedre mulighet å finne noe for akkurat deg. Men, som sagt, jeg har ikke klart å gjort meg opp noen mening om hvem som er min favoritt.

Skrevet
Har jobbet med begge produktene, og etter noen mnd med testing så endte det opp med at Meguiars overlappet Autoglym og omvendt......Begge har veldig gode produkter uten tvil...Jobbet jeg med en bil der Autoglym ikke funket, så brukte jeg Meguiars, og omvendt.

Hva skal du gjøre med din bil?? Dyp lakkrens, polish, forsegler, invendig rens osv???

Eg vil bilen skal bli så rød og blank som det går ann å få den. :D Ikkje verre enn det. Har ingen striper som viser.

Skrevet

Da kan du kjøre på med Meguiars Diamond Cut til å begynne med (eller Autoglym 03B). Kjør maskinen på lav hastighet for å få opp temperaturen i slipepastaen slik at du får ut alle urenheter av lakken. Du bør bruke skumgummipute eller ullpute. Tørk av med en fin mikrofiberklut.

Legg deretter på Autoglym Super Resin Polish, eller Meguiars Machine Glaze (myk skumgummipute og litt høyere hastighet på maskin). Finn fram mikrofiberkluten å tørk av igjen. Dette er omtrent alt du trenger, men for litt ekstra "shine" (og god lukt), sprayer du på Meguiars Quick Detailer........Lukter så godt at du får lyst til å spise bilen etterpå :lol:

Bare husk å ikke bruk avfetting på bilen den første mnd etter at du har polert bilen....det er evig nok med såpe.

Håper dette var til hjelp, og lykke til :)

Skrevet

da tror jeg at jeg skal kjøpe meg noen Meguiars produkt.

Er dette rett/rett rekkefølge?:

Lakkrens (rett og slett grundig vask av lakken?)

evt Rubbing (?)

Polish (For glansen sin del?)

og til slutt voks? (beskyttelselag?)

Skrevet

Lakkrens er en "mild" form for rubbing på en måte, da den ikke skader lakken. Diamond Cut eller Autoglym 03B (mild slipepasta) trenger inn i porene på lakken og drar med seg partikler slik at lakkoverflaten blir jevnere, samtidig som den fjerner riper som ikke sitter dypt i lakken. Jeg er litt imot rubbingprodukter slik som Turtle Wax scratch-remover o.l da de lager mere hælvette enn de reparerer.

Har man grove riper som er godt synlige er det bedre å gå til innkjøp av 4000grit sandpapir som man våtsliper ripen med, for deretter å gå over området med Diamond Cut.

1. Fjern grove riper med vått sandpapir (4000)

2. Lakkrens

3. Polish

4. Voks (kan sløyfes om ønskelig)

5. Lakkforsegler (Kan sløyfes, men anbefales før vinteren kommer. Har personlig veldig god erfaring med Diamond Brite http://www.jewelultra.co.uk/

Skrevet

Dette blir copy-paste fra en mail jeg hadde med Liv Lunder i Meguiars..

Hvis du skal ha det beste anbefaler jeg deg serien NXT Generation! Start med vask og så lakkrens i Deep Drystal Step1. Du kan evt gå på med Clay før du tar lakkrensen for å fjerne overflateforurensning på en skånsom måte. ScratchX fjerner/demper riper. Så bør du bruke NXT Tech Wax, som er en poleringsvoks som gir meget dyp glans og langvarig beskyttelse. Endurance er veldig bra på dekkene! Som detailer anbefaler jeg deg siste nye Ultimate Quik Detailer - se videoer på : http://www.youtube.com/meguiarsnorway

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...