Gå til innhold

Anbefalinger på dekk som sporer lite til E60?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! Fatter har kjøpt en E60 520i med originale BMW 18-tommere og dekk i 245/40-18 profil . Dekkene er av merket Dunlop Sport og sporer altfor mye, sånn at det blir skikkelig slitsomt. Noen som har noen dekkmerker/typer de vil anbefale som ikke sporer så mye? Komfort verdsettes veldig framfor det sportslige :).

Mvh Christian

Skrevet
Hei folkens! Fatter har kjøpt en E60 520i med originale BMW 18-tommere og dekk i 245/40-18 profil . Dekkene er av merket Dunlop Sport og sporer altfor mye, sånn at det blir skikkelig slitsomt. Noen som har noen dekkmerker/typer de vil anbefale som ikke sporer så mye? Komfort verdsettes veldig framfor det sportslige :).

Mvh Christian

Jeg kjører run-flat dekk som har dim. 245-45-17, og vi har skikkelig dårlige veier, sporing er ikke noe problem. Dekkmerke husker jeg utrolig nok ikke nå i natt, men skulle tro dimensjonen hadde mest å si på sporing. Det skal ikke så mye til.

Skrevet

Hugs rett lufttrykk! Dekktype har mykje å seie og, men eg veit ikkje kva slags dekk som sporer lite, men har mistanke om at dyre dekk sporer minst.

Skrevet

Jeg kjøpte noen råbillige A-star eller A ett eller annet. Kosta 750 eller no for 225/45/17 og de hverken sporer eller bråker så mye.

Kjørte før det rundt på Kuhmo dekk og da måtte jeg være skikkelig fokusert på motorveien pga sporing. Nesten hoppa over filene.

Skrevet

Byttet fra Sava Intensa (halvbillige dekk) til Conti Sportcontact 3 (225/45/17) og ble kvitt veldig mye av sporingen, men de sporer fremdeles litt på tydelige hjulspor i veibanen. Ingen sporing på 15"erne (sommer eller vinter)...

Skrevet

Vredestein ultrac sassanta. Satte nettopp disse på min 1 serie, å den ble en drøm å kjøre etterpå. De koster ikke skjorta heller.

• 2 months later...
Skrevet

Interessant at dere har god erfaring med Michelin. Jeg byttet nylig fra Conti Sport contact 2, 17' til Michelin Pilot sport PS2, 18'. Var litt bekymret for sporing, men sporingen, som var ille med Conti, er nå borte. Hvilke Michelin dekk kjøpte dere?

• 2 months later...
Skrevet
Vredestein ultrac sassanta. Satte nettopp disse på min 1 serie, å den ble en drøm å kjøre etterpå. De koster ikke skjorta heller.

Har de samme dekkene på min e90 i 19" og sporing er ikke noe problem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...