Gå til innhold

mhanes E38-730d SOLGT

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det ble helt ok. Dette var uansett et lavbudsjett prosjekt der nye dekk og brukte felger kostet meg ca 7000. Noe billigere enn det klarte ihvertfall ikke jeg å få til.

De måtte bruke skjærebrenner og vinkelsliper for å bytte dempere og fjærer bak så glad jeg ikke gjorde den jobben selv, men det blir vel en god regning for den jobben tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig stor kvalitetsforskjell på senterringer man får kjøpt.

Siden både de gamle 16" og 19" er beregnet for 5 serie navet på 74,1 og 7 serien har 72,5 har jeg måtte bruke senterringer 74,1-72,6.

20os1hv76ffcrw600prn.jpg

Legg merke til hvor spinkle smale og nærmest "vindskeive" de ytterste til venstre virker i forhold til konstruksjonen på de andre. De to typene lengst til venstre har samme dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har vært borti de samme - var søppel etter en sesong. Smuldret opp og revnet og var bare å kaste. Kjøpte aluringer sist - de holder. Minuset med aluringer er at de har en tendens til å korrodere fast på navet eller i felgen, og kan være vanskelige å få av uten å ødelegge. Men so far so good - alle satt på navet slik at jeg slapp å tenke på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

I forbindelse med at jeg skal selge bilen så snart jeg har fått EU godkjent den (time om 2 uker) så har jeg iverksatt diverse "vedlikeholdsoperasjoner" som må på plass før salg.

Fikk nytt vognkort i dag med Apex senkesettet godkjent i vognkortet.

Ser at registrert på eier dato er satt til noen dager siden istedet for når jeg overtok bilen for ca 3 år siden. Noen som vet om dette er feil, eller om dette er standard når noe forandres i vognkortet?

Så var det baklyktene

8iw030o79geejypeshd9.jpg

Som dere ser er de ganske så slitt!

Nye baklykter innkjøpt

vgk4yh3io6wqfo1e0w69.jpg

Ny vs gammel (bakside)

Pakningen måtte tilpasses ørlite

z3qt0eyasaufdhhjeo70.jpg

Ny på plass

eb3r1ycv2x1msk3xcb88.jpg

Ellers så var det med noen reflekser i pakningen.

o71ov6t5rvn5i1rjg3tn.jpg

Noen som vet hvor disse er tiltenkt?

Andre siden tas i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

refleksene er fordi det ikke er refelkser i lampene, da er det egentlig påbudt med reflekser i tillegg

Ok, da må det bli opp til en eventuelt ny eier å avgjøre om de skal på eller ikke :)

Du fikk et rimelig fett stuk på storBMW'en med nye fjærer og felger, og baklyktene gjør en meget stor forskjell. Flott bil

Ikke tilfeldig :!:

Jeg har kjørt en stund (år?) med tektylerte Apex fjærer fremme for å skjule gulfargen før bakfjærene ble montert nå for en liten stund siden. På den måten har de fått satt seg litt fremme først. Om det hadde fått samme utfall med montering samtidig vites dog ikke, men jeg liker å tro at resultatet kom av utstrakt bruk av hjernekapasitet fra min side :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent :wink:

Refleksene vil jeg tro er sidemarkeringslys som er påbudt i bl.a USA :wink:

refleksene er fordi det ikke er refelkser i lampene, da er det egentlig påbudt med reflekser i tillegg

Feltet nederst i midten på begge lyktene er refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut når jeg er ferdig på jobb imorgen tidlig. Får lyse litt med en lommelykt så gir vel svaret seg selv :)

Har også fått tatt 4 hjulskontroll, måtte bytte et styreledd. Det hadde vel blitt en feil på EU uansett så det var bare greit å få det gjort.

2 år skiftintervall på kupefilteret er i meste laget, skal se om jeg får lagt inn et bilde av gammelt og nytt filter. Fikk satt inn kullfilter nå, hadde satt inn vanlige forrige gang jeg skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...