Springsteen Skrevet Juli 5, 2008 Share Skrevet Juli 5, 2008 Så veldig pent ut Likte fargen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 5, 2008 Share Skrevet Juli 5, 2008 Nydelig bil ja Ligger forresten endel kurante alpinafelger på ebay.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2008 Fargen kommer ikke helt til sin rett på bildene, den er skarpere i virkeligheten. Skal prøve å ta noen bilder i bedre lys. E34 M5'n lengre opp på i tråden her er tatt i sterkere lys, skal prøve noe lignende selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 5, 2008 Share Skrevet Juli 5, 2008 Fin sjuer, men den fortjener virkelig noen penere felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2008 Ja har skikkelig lyst på Alpina felger, helst 18", men kan vurdere 19". Får lete litt rundt på nettet å se om jeg finner noe som passer. Blir nok en helt anne bil med større felger. Vinterfelgene er da ihvertfall 17", ikke mange som gleder seg til vinteren, men alt er jo bedre enn 16" orginal felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juli 7, 2008 Share Skrevet Juli 7, 2008 Flott bil! Alpinafelger er jo helt riktig på 7-serien, men de koster jo en arm og en fot... Personlig synes jeg M-parallel felger er et godt alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 7, 2008 Share Skrevet Juli 7, 2008 Og AC Schnitzer: Ikke så verst stylingen heller i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2008 Har vært å kikket litt på felger hos "Dekkbaron1" så det er mulig noe er på gang, men er fremdeles veldig usikker Er litt kjipt å kjøre rundt i nylakkert bil med orginale 16" med gedigne ballongdekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Ja nå er jeg spent på om du har kommet noe nærmere nye felger Magne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 20, 2008 Share Skrevet Juli 20, 2008 Gratulerer med hellakkering! Det ønsker jeg meg også. Har du samme farge inni dørkarmer og motorrom og alt mulig nå, eller er det originalfargen der? Hvis det blir noe lakk på meg, så er jeg redd det blir originalfargen for å slippe alt styret med forskjellige farger rundt forbi. Tror forresten du kan være glad du valgte samme farge helt ned. Det er kun ihuga BMW-entusiaster som forstår sølvstripa nederst på M5ene. Det er ihvertfall min erfaring etter å ha hatt M5 i originalkombinasjonen diamantsvart/sølv. Nå trenger du bare felger - men det vet du jo allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2008 Ja nå er jeg spent på om du har kommet noe nærmere nye felger Magne Har vært flere ganger hos div dekkforhandlere, men klarer ikke helt bestemme meg. Har handlet diverse felger før nesten på impuls og ikke vært 100% fornøyd så denne gangen skal det bli riktig Vært mye jobb i det siste men tenker noen skjer i neste uke da jeg har fri igjen. Heller mer og mer mot 20" Alpina felger, men det er et pris spørsmål om denne drømmen blir realisert. Skal prøve å få sett på noen Alpina til en på forumet her i neste uke så får vi se om jeg blir frelst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2008 Gratulerer med hellakkering! Det ønsker jeg meg også. Har du samme farge inni dørkarmer og motorrom og alt mulig nå, eller er det originalfargen der? Hvis det blir noe lakk på meg, så er jeg redd det blir originalfargen for å slippe alt styret med forskjellige farger rundt forbi.Tror forresten du kan være glad du valgte samme farge helt ned. Det er kun ihuga BMW-entusiaster som forstår sølvstripa nederst på M5ene. Det er ihvertfall min erfaring etter å ha hatt M5 i originalkombinasjonen diamantsvart/sølv. Nå trenger du bare felger - men det vet du jo allerede! Hadde vel egentlig flaks der kan man si. Drømmefargen har vært Avusblå noen år helt siden jeg så E34 M5 i denne fargen. Orginalfargen på bilen er Biarriztblau Metallic og denne fargen er så og si identisk i skygge/dårlig lysforhold, mens den Avusblå fargen er mye "skarpere" blå i sollys. Lakkeringsverkstedet mente at det ikke ville bli noe problem å "skjule" denne forskjellen. Resultatet ble meget bra og du skal være spesielt interessert for å legge merke til forskjellen. Sparte noen penger der. Dør og bagasjerom måtte jo selvsagt lakkeres innvendig men det er jo ikke mye arbeid i forhold til å begynne innvendig motor rom osv. Enig i vurderingen om sølvstripen nederst. Dette blir jo aldri en M5 uansett, og inntrykket av bilen (senkingen) blir mer helhetlig med samme farge helt ned. Må ha felger ja, hadde tenkt på 18" eller 19", men etter å ha lest et innlegg av deg ett sted her ombestemte jeg meg der. Mener du skrev noe om at 20" på 7 serie ca tilsvarer like mye gummi som 18" på E36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 21, 2008 Share Skrevet Juli 21, 2008 Ja, kommer litt an på hvordan du velger, men til sammenligning, jeg hadde 18" på M5en, kontra 20" på 7ern, med hhv.: 235/40-18" og 265/35-18" 245/40-20" og 275/35-20" Som du ser er det samme profil på disse. Men det hører med til historien at jeg valgte å gå opp 2% på rulleomkretsen på 7er-dekkene. Både fordi jeg ville ha igjen litt gummi pga. grusveikjøring og fordi det passet best slik med tilgjengelige dekkstørrelser. Da ble det ca. likt foran og bak. Man kunne f.eks. hatt 35-profil foran og 30-profil bak på 20" uten at det hadde blitt stort avvik, og da er man bare en felgstørrelse fra E36/E39/E46-størrelse. Der har man gjerne 35 og 30-profil på 19". Hvis du er opptatt av kjørekomfort vet jeg ikke om jeg vil anbefale 20", men det er ikke kjempeille. Man må bare være obs på huller og kanter. I tillegg så gikk forbruket en god del opp kontra originale 16" vinterhjul. Utseendemessig ser det bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juli 24, 2008 Share Skrevet Juli 24, 2008 Lå bak 7'ern din i byen midt på dagen i går Magne, og jeg må si fargen kledde bilen godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2008 Ja er fornøyd med fargen. Hmmm, var det du som lå bak meg etter Roseby og ut av byen? Hadde det litt travelt fordi jeg skulle over med fergen igjen, tilbake på jobb, og det var jo litt kaos den dagen. Oppmerksomheten på andre BMW var ikke på topp, men mener jeg så en strøken touring bak meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå