Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet om, og har hørt om mange eldre som ikke setter seg inn i politikk i det hele tatt, men stemmer ap av gammel vane.

men om det stemmer det du sier, så er jo bare det bra, at eldre faktisk ser hva som skjer i samfunnet.

At det om 50 år er ferre etniske norske enn innvandrere, er ganske dyster prognose.

lurer på hva de som sitter å styrer her faktsik tenker på.

SV er jo helt på tryne, kommer aldri til å stemme de.

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

SV kommer ikke til makten igjen, håper da inderlig at folk ser hvilket kommunistisk parti det er! Her skal man jobbe ræva av seg et halvt liv fordi Ali Baba skal få ha så mange kanaler han vil ha på TV'n sin. Og så må jo huske å betale avlatsskatt til klimaet!

Men for å holde seg til tema, boikotten er latterlig sånn sett, men man får jo i det minste litt fokus på bensinprisene.

Skrevet

Hvis dere virkelig vil spare penger på bensin/diesel, få dere ett "Kash" Visa kort, da får dere 60 øre rabatt pr liter(5%), uansett hvilken bensinstasjon dere bruker..!!

Kortet koster ingenting å ha eller å bruke.

www.kash.no

Skrevet

men deler av poenget her er jo at prisen går opp til 17 kr.

Dere skal ikke komme her å si at selskapene ikke får mer enn 1 kr pr liter da.

så det vi gjør nå er jo å gå ut på forhånd og si at vi ikke kommer til å akseptere det.

må jo sende ut signaler om at forbrukerene i norge ikke godtar hva som helst.

Avgiftene i norge er jo ville, men var jo en artikkel her om dubai, der kostet bensinen 2 kr, hvorpå bensinstasjonene gikk i minus pr solgte liter, men fikk finansiert tapet i form av støtte fra staten.

Det vil si at det går hvis man vil.

http://e24.no/olje/article2442037.ece

Var en som prøvde å forsvare at prisene her kunne gå opp til 25 kr uten problemer, for da hadde vi hatt samme vekst prosent på prisen som usa hadde, og det var vel rett og rimlig mente han.

Syke syke folk, stemmer mest sannsynlig SV han også.

Gleder meg til å se hva som skjer med sv fremover.

Skrevet

Selskapene får ikke noen høyere fortjeneste om prisen går opp til 17,- kr. Det er staten som får mer penger inn i statskassen.

Skrevet
når den eldre garde forsvinner etterhvert vil frp ble det ledende partiet i norge.

Dette er vel ikke helt korrekt iom. at mange eldre stemmer på nettopp FrP fordi de ikke liker den dramatiske forandringen det norske samfunnet nå gjennomgår. Jeg har snakket med en del eldre mennesker i den siste tiden og sjokket etter å ha hørt at man nå kan gå med utenlandske flagg i 17. Mai toget i Oslo er temmelig stort. Statistisk Sentralbyrå´s siste fremskriving av prognosen for befolkningssammensetning i Norge viser forøvrig at etniske nordmenn kommer i mindretall allerede om ca. 50 år (2060). Dette er med dagens innvandring... så hvis den øker (og intet annet påvirker prognosen) kommer de fleste her inne til å oppleve den situasjonen. Hva betyr dette ?... Tja... følelsesmessig har iallefall jeg problemer med å akseptere prognosen... og for eldre mennesker er trolig prognosen noe nær en katastrofe (og det er her FrP kommer inn i bildet hos de samme menneskene). På den annen side er det lite vi kan gjøre med situasjonen og som det heter... det vil helst gå bra.

Bare så det er nevnt... man kan svare på mitt innlegg, men rasistiske innlegg slettes uten pardon.

Jeg er imponert over hvordan du klarer å vri en bensinboikott-tråd til å inneholde innvandringspolitikk! Finn noe mere offtopic?

Skrevet

Jeg er imponert over hvordan du klarer å vri en bensinboikott-tråd til å inneholde innvandringspolitikk! Finn noe mere offtopic?

Jeg "vrir" ikke tråden over på et annet tema... jeg dvelet litt ved profilen erlend_p´s innlegg der han uttaler at FrP vil bli det ledende partiet i Norge når den eldre garde ikke er her mer. Poenget i denne sammenhengen; går jeg ut fra, er at FrP iht. erlend_p vil redusere bensinavgiftene hvis og når de får muligheten for det. Mitt poeng i den sammenhengen var å skissere hvorfor FrP i dag er et av Norges største politiske partier. Jeg stemmer ikke selv FrP... som om det skulle være av interesse. Forøvrig satte jeg klare betingelser for evt. svar på mitt innlegg og dette er et diskusjonsforum med takhøyde i diskusjonene (noe jeg mener å huske at jeg har fortalt deg før)... og bensinavgifter er politikk og derfor noe vi kan diskutere i denne tråden.

Skrevet

Selskapene får ikke noen høyere fortjeneste om prisen går opp til 17,- kr. Det er staten som får mer penger inn i statskassen.

For ca. 3 til 4 år siden hadde jo bensinstasjonene store priskriger og man kunne fylle bensin helt ned til 7kr literen så noe må man vell kunne hente. Dessuten er det vel ikke bra og bare sitte dær og godta alt som skjer i samfunnet selv om det er typisk norsk å bare godta og godta :?

Skrevet

og kansje det kan komme noe godt ut av en boikott ? uten at dere skal tenke på kaffe koppen og pølsene :lol: til leik vidar .

Jeg ser en mulighet til at vi kan få noe noe ut av en slik aksjon så jeg fyller esso :twisted:

Petter

Skrevet
Jeg fyller alltid på Jet, så noe boikott blir det uansett :)

Og hvem leverer drivstoff til Jet? Jo, det er Shell det.. :wink:

Skrevet

Lyst til og gjøre noe som virkelig virker, så blir dere hjemme på ubestemt tid.

Problemet er at vi ikke tør og gjøre det, i frykt av og miste jobb og ikke minst så har vel ikke mer enn snaut 7% av oss råd til og bli hjemme uten betaling over en lengre periode...

STOPP NORGE AKTIVT I LENGRE TID!!

Det er det eneste som vil fungere.

Uten oss dødelige, så ville regjeringen virkelig kjenne hva vi egentlig er verdt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...