Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg syns prissettingen av drivstoffet er mildt sagt merkelig for tiden (men det har vel kanskje noe med boikott-kampanjen å gjøre?). Tidligere idag koster Shell sin diesel 12.58,- (Mc.Donalds Lørenskog), i går kostet den nærmere 13.70,- for literen. Statoil som ligger rett borti gata (Ahus) kostet idag omtrent 13.60,- for dieselen, og i går lå den på snaue 12.49,- pr. liter for diesel. UnoX i Rælingen har fortsatt grei pris på diesel, som nå ligger på 12.48,- pr. liter.. :D

Skrevet

hmmm... det er jo rart!

prisene pleier å blir stilt til grunnpris på torsdager og mandager... slik har det vært nå i mange år... men skal du får rimeligs drivstoff, anbefaler jeg å fyllepå søndager, evt tidlig mandagsmorgen 8)

Skrevet

Har også hørt det med søndagene er billigst...men har ikke prisene også sammenheng med etterspørsel? Hvis dette er common knowledge, er det vel høyest salg på søndager? =) Ergo høy etterspørsel søndager.

Skrevet

Dvs at de må ha noe å gå på? Siden prisforskjellen på mandag morgen og mandag ettermiddag kan varriere på over 1 kr...

Saltkjelen. Kanskje det er "boikotten" som har gjort prissettingen litt varrierende? Lokale Esso stasjonen hadde 95 til 12.19 i ettermiddag, ikke værst.

Skrevet
Har også hørt det med søndagene er billigst...men har ikke prisene også sammenheng med etterspørsel? Hvis dette er common knowledge, er det vel høyest salg på søndager? =) Ergo høy etterspørsel søndager.

nei ikke slikt... før var det priskrig som bare juling, og mest av alt på søndagene... jeg endret prisene nedover 7 ganger på ei 5.5 timers vakt, og det var 10 øre ganga... men nå er det slik at vi må høre med shell hva slags priser de har, og stille ned deretter... før fikk vi beskjed, men nå må vi fysisk sjekke selv, og det er nok også en av grunnene til at bensinen er dyrere, for folk "kjemper" ikke så mye om bensinprisenen lenger, slik er det i hvertfall her nede i sør...

det som er, prisene skal ikke oppover, med mindre vi får beskjed fra oslo, og de jobber ikke på søndag ;-) ergo, prisen kan jeg -nesten- garantere at aldri går opp på en søndag...

Skrevet
Jeg syns prissettingen av drivstoffet er mildt sagt merkelig for tiden (men det har vel kanskje noe med boikott-kampanjen å gjøre?). Tidligere idag koster Shell sin diesel 12.58,- (Mc.Donalds Lørenskog), i går kostet den nærmere 13.70,- for literen. Statoil som ligger rett borti gata (Ahus) kostet idag omtrent 13.60,- for dieselen, og i går lå den på snaue 12.49,- pr. liter for diesel. UnoX i Rælingen har fortsatt grei pris på diesel, som nå ligger på 12.48,- pr. liter.. :D

Fyll på YX Triaden. En kamerat av meg i mange år er daglig leder der, og styrer prisene. Han er nesten alltid over 50 øre billigere enn Shell.

17 mai, dagen hvor jeg for første gang så at prisene var oppe i 13kr literen var jeg og kameraten var på tur for å besøke kjente og ukjente. Vi reiste innom YXen slik at han fikk regulert prisen. Ble satt ned til 12.60 (Hvorav Shell hadde 13.60. Og alikevel sa han at de tjente rett under krona for literen, til tross at YX allerede var 1kr billigere enn Shell. :shock:

Men til det Ballder skrev på side 2:

Ja, fysiske aksjoner er nok det beste middel, men den gjennomsnittelige Ola Dunk tør ikke.

Fattern fortalte om den gang (les: gamle dager 8) ) Da det ble innført bomavgift på motorsykkel, og store deler av sykkemiljøet hadde kjørte i kolonne, hvorav alle hadde lommebok på innerlomme. Hver og en sykkel måtte jo da stoppe i bommen, av med hjelm og jakke for å komme til lommeboka. Køen ble jo naturlig nok ganske lang.

Som sagt, det tyder jo på at det å fysisk "stoppe" deler av norge må være det eneste som får politikerne til å få finger ut av anus?

Jeg har enda til gode å se en sms eller Facebook aksjon som fungerer.

Skrevet

Har faktisk litt tro på denne boikott aksjonen mot de 2 største selskapene, selv om det kanskje finnes bedre måter. De største selskapene har nok makt til å påvirke statens syn på avgifter hvis de vil om de skjelver nok i buksene. Det er bra at galskapen endelig får engasjert Ola Dunk mere enn å bare snakke om det og irritere seg over det. Med andre ord en bra start og jeg håper det blir flere aksjoner framover som hvertfall jeg skal engasjere meg i.

Snakket med dama på den lokale esso'n. Hun kunne bekrefte økning i salg av drifstoff.

Beste forslaget jeg har hørt så langt, men som nevnt tidligere så er det staten (mafian) som må tas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...