Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg driver med bremse kloss og skiver bak men jeg sliter no jævlig å fånn inn de nye klossene, er det no triks på disse?

Takk for svar

Skrevet

er sånn tagger på den ene klossen skal den likson inn først eller skal den som sitter yterst på først, den har ikke takker på som skal sitte inne i stemplet.

Skrevet

Klossen med tagger trykkes inn i stempelet og den andre smøres inn med kobberfett på baksiden før den settes i caliper,vask bremseskiven med for eks rødsprit før du monterer caliper igjen selv om den ser ren ut.skulle være veldig enkelt ihvertfall på e39.

Skrevet

Også må du presse stempelet helt inn i kallipperen med en stor tang. Husk å følge med på bremseveskebeholderen så ikke den renner over når stempelet blir presset inn.

Skrevet

JOda vet jo alt det der, men på min e34 er det hardcore, hvis jeg setteer inn den med tagger på så får jeg ikke justert sleida sånn at jeg får inn den andre, pga klossene er for tykke på en måte men det skal jo gå.

Skrevet

Alle rede gjort det, er ikke snakk i havet om det går. Eneste mulighet er å bøye de taggene sånn at man kan presse den klossen med tagger inn etter jeg har satt i den ytterste klossen. Har bytte masse bremser før men dette har jeg aldri vært borti

Skrevet

Snakker vi om en E34?

Det som bruker å være problemet er slitekanten på bremseskiven. Hvis skiven har stor slitekant bør du skifte skiven.

Uansett må du presse inn stemplet slik at klossene får størst mulig avstand mellom seg. Så er det å starte med hjørnet på klossen og bruke gummiklubbe å slå inn resten!

Er stemplet presset helt inn skal det gå, eller så har du feile klosser med for tykk bremsebelegg!

Lykke til!

Hei jeg driver med bremse kloss og skiver bak men jeg sliter no jævlig å fånn inn de nye klossene, er det no triks på disse?

Takk for svar

Skrevet

Ja det er snakk om E34 93 mod, skal jeg ha inn den innerste klossen først?

Har bytta skiver så de er helt nye og håndbrekket er bytta også.

Skrevet

Nei Nei Nei!

Du må ikke ødelegge de bladfjærene som skal gå inn i stemplet! dette er for å sentrere klossen slik at det beveger seg uhindret!

Bruk ei stor rør-tang og press inn stemplet helt!

Sett inn begge klossene og press hjørnet på klossene over kanten på skiva. Bruk ei gummiklubbe på å banke på plass kalipen!

Dette skal gå, eller så har du feile klosser!

Lykke til!

Alle rede gjort det, er ikke snakk i havet om det går. Eneste mulighet er å bøye de taggene sånn at man kan presse den klossen med tagger inn etter jeg har satt i den ytterste klossen. Har bytte masse bremser før men dette har jeg aldri vært borti
Skrevet

Bare gjør slik jeg har beskrevet!

Med ny skive, så går det tregt på og du må slå kalipen på plass!

Hjulet vil nærmest stå fastlåst etterpå, men etter en tur er klossene slipet til!

Noe annet må du ikke gjøre!

Lykke til!

Skrevet

Ok for og opp summere hva jeg har gjort.

Stemplet er pressa helt inn med en gigantisk "nordlenning" tang.

Men jeg får ikke inn klossene hvis den sleider saken som går fram og til bake, side lengs på calipern er på. Hvis den skal være av når klossene skal på så skal det gå

Skrevet

:shock:

Du må skru løs kalipern!

2stk Umbrakoskruer bak plasttropp!

RS

Ok for og opp summere hva jeg har gjort.

Stemplet er pressa helt inn med en gigantisk "nordlenning" tang.

Men jeg får ikke inn klossene hvis den sleider saken som går fram og til bake, side lengs på calipern er på. Hvis den skal være av når klossene skal på så skal det gå

Skrevet

Du har ikke feil klosser da? Så du styrer med klosser til front.

Bak er lengden 123 mm bredde 45 mm og høyde 16,8 mm

Avstand mellom klørna (bøylen) er 25.5 mm

forran lengde 156,3 mm bredde 63,8 og høyde 19,8 mm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...