Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål angående motorvask, har et par kammerater som har tatt dette. Han ene endte opp med en helvettes regning på rep. av elektronikk greier, lurt og ta motorvask med høytrøkk etc?

Skrevet

Har selv brukt høytrykk mange ganger og aldri hatt problemer (m50 motorer).Men spyler jo ikke sikringsboksen full av vann, samt lar være å spyle på dekselet der hjernen sitter. Kan også være greit å ikke spyle så det kommer masse vann inn under plastdekselet over coilene, fort gjort at plugghullene blir fulle av vann, men er jo bare å blåse de rene før du starter.

Kan jo være at jeg har hatt flaks hver gang jeg har gjort dette. Vil du ikke ta noen sjangser så mbruker du bare avfetting og børste og skyller med hageslange så går det nok greit..

Skrevet

Det lønner seg å kjøre motoren driftsvarm før du tar motorvask, slik at vann som eventuelt finner vei ned i plugghull og slikt fordamper av seg selv og du slipper å få startvansker på grunn av dette etterpå.

Spray godt med avfetting overalt, la dette stå en stund og spyl deretter over. Det lønner seg å spyle med lavt trykk og helst minst mulig på elektronikk. Motor og mekanikk kan du spyle ganske grundig, men all form for elektronikk skal du bare spyle helt kjapt over på god avstand.

Har du mulighet for det burde du også la bilen stå et par timer før du skrur på tenning eller starter bilen, slik at det får tørket opp litt, som nevnt ovenfor så er det i dette tidspunkt en fordel om motoren er driftsvarm, så tørker det ganske fort opp av seg selv. :)

Har aldri hatt problemer med motorvask for min egen del ihvertfall, man må bare være litt forsiktig så man ikke spyler mer enn nødvendig på elektronikk som sagt. :)

Skrevet

Har vasket motoren på E30 325n, E30 320n, E30 M3n,og E91 320d`n med høytrykkspyler, har aldri dekt til noe som helst.

Går bare fint dette. Står jo ikke å spyler med en 200 bars høytykk to cm unna de elektriske tingene i motorrommet.

Bare å være litt forsiktig med den så skal det gå bra.

Skrevet
Det lønner seg å kjøre motoren driftsvarm før du tar motorvask, slik at vann som eventuelt finner vei ned i plugghull og slikt fordamper av seg selv og du slipper å få startvansker på grunn av dette etterpå.

Jeg har hørt at motoren skal være avkjølt. Men høres jo ikke dumt ut det du sier heller :)

Skrevet

det man også må tenke på når motoren er varm er at ting kan sprekke... aldri opplevd dette selv, men har blitt advart angående dette...

Skrevet

Vasker alltid på kald motor. Avfetting og hageslange med dusjhode er et must.

Har brukt høytrykk men da på litt lengre avstand. Unngår å spyle direkte på elektriske komponenter da.

Skrevet

Fikk et tips fra en kar her inne. Vask motor med kraftige våtservietter! Ble meget rbra resultat hos meg. Etterpå går du over med vinyl fornyer på alt av plast og gummi. Jeg brukte Meguiars. Motorrommet ble nice :)

Skrevet

Tjah..

Det går som regel bra, men hvorfor ta sjansen? Jeg gjorde.. Og gikk ikke bra.. Gikk en coil og diverse.. Husk at dekslet ikke er tett, og at vannet renner under dette og nedi plugghullene. Vel og bra at det fordamper, men hva hjelper det når det bare legger seg på undersiden av dekslet og renner nedi plugghullet igjen?

Nei vask motoren forsiktig, dekk til all elektronikk og ta selve motoren for hånd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...