Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par andre tråder med spesifikke spm om e39 da jeg vurderer "nybil" om dagen.

Vurderer pre-facelift utgaven, da 2001-> er for dyr for meg.

Men, here goes:

Automatisk klima: (Lagt til 27/5)

Hvordan er dette å ettermontere?

Er de færreste biler som har manuelt klima, altså med de typiske runde bryterene. Men hvordan fungerer disse manuelle typene kontra automatisk? Hvordan er det å installere automatisk? (Vet dette er et herk på e34)

Xenon: Dette var jo option tidligere enn 2001 (iflg. Wiki) Hvordan er det å ettermontere dette så det blir godkjent? Altså, lyktespylere og full pakke.

Vanskelig sak?

Autoblendende speil: Er dette standard? I såfall ikke; vanskelig sak? Kabler ligger klart?

Seter: Ettermontere seter av type elektriske. Kabler klart?

Er forresten f.styrt sentrallås standard?

Er en del ting til jeg ikke kommer på. For trøtt 8)

Føyer til etterhvert som jeg kommer på det igjen.

Lagt til 11/6

Forskjell på radiotypene i e39? Noen som har en liten innføring?

Ettermontering av multifunksjonsratt? Mulig uavhengig av radiotype?

Skrevet

Xenon: Dette var jo option tidligere enn 2001 (iflg. Wiki) Hvordan er det å ettermontere dette så det blir godkjent? Altså, lyktespylere og full pakke.

Vanskelig sak?

Det er ikke mange som ettermonterer og godkjenner det, regner med at dette er pga. pris og at du må ettermontere lyktespylere og automatisk høydejusterimg. De fleste ettermonterings sett er jo bare pærer, ballast og noen releer. Hvordan det er å bygge om manuell høydejustering til automatisk vet jeg ikke, men selve sensorene på understellet er bare klipset på så der er vel problemet knyttet opp imot det som skjer i selve lyktene. Når man starter bilen så ser man jo lyktene justerer seg inn så et billig sett med pæreholdere montert i orginale lykter tror jeg kan bli mye arbeid å få godkjent. Det enkleste er nok å få tak i komplette lykter hos et bilopphuggeri. Men du har fremdeles igjen å få bygd på lyktespylerene før du kan få det godkjent. På den andre siden så kan vel bilen ha lyktespylere fordi om den ikke har xenon? Så du kan jo være heldig å finne en bil der dette var levert i form av en vinterpakke eller lignende.

Er forresten f.styrt sentrallås standard?

Dette er standard.

Skrevet

Takker for svar :D

Skjønte fort at å bygge xenon så det kommer gjennom EU ble høyst uaktuelt. Men da lærte jeg i allefall noe nytt i dag mtp. hvordan høyejusteringen fungerer ;)

Skrevet

Var ikke meningen å ta motet fra deg :)

Men som jeg skrev så er det vel en grunn til det er så få som får det godkjent.

Du kan jo bygge om til xenon i fjernlysa, så vidt jeg vet er det ingen krav knyttet opp i mot dette...

Skrevet
Var ikke meningen å ta motet fra deg :)

Men som jeg skrev så er det vel en grunn til det er så få som får det godkjent.

Du kan jo bygge om til xenon i fjernlysa, så vidt jeg vet er det ingen krav knyttet opp i mot dette...

Motet forsvant ikke. Hadde ingen forventninger når jeg spurte ;)

Men når det da vil bli såpass med arbeid, så er det nesten like greit å finne en bil med xenon, eller leve uten xenon hvis jeg ikke kommer over en som passer behovene 8)

• 2 weeks later...
Skrevet

Nytt spm: Forskjell på radiotypene i e39? Noen som har en liten innføring?

Ettermontering av multifunksjonsratt? Mulig uavhengig av radiotype?

• 7 months later...
Skrevet

Blendene speil har jeg også tenkt på lenge, men aldri somlet meg til det. Her er et par siden jeg har lest litt på:

http://forums.e60.net/lofiversion/index.php/t4011.html

Det virker som om det er samme greia på E60, som E39.

Men jeg vet ikke hvordan sidespeilene blir dimmet, om de har egne sensorer, eller om man må strekke kabler fra speilet i frontruta, og ut til dørene.

El-stoler, har jeg også vurdert å bygge om til, og såvidt jeg har forstått er det nok med at det ligger strøm der, til f.eks varmeelement.

Noen som aner hvordan det er med memory?

Og hva skal til for å få det høyre speilet til å tilte ned, når jeg setter bilen i "R"?

Skrevet

Angående Xenon ettermontering så er ikke det noen vanskelig sak nei, Koed selger ferdige sett (Orginalt Ettermonteringsett fra Hella)

www7979 og www7980

Det er med alt man trenger i disse settene for å konvertere fra Prefacelift Halogen til Facelift Xenon.

Lykter, pærer, ballaster, motstander, nivå føler, kabelsett.

Har selv montert det i min bil, men jeg hadde lyktespyling fra før da.

Når det gjelder det elektriske så kopler man seg bare inn på lysmodulen med ett par strømtyver, så det går veldig greitt.

Det følger også med monteringsanvisning og det er ikke vanskelig.

Det som er vanskelig å svelge er Prisen, ser den har steget litt nå siden jeg gjorde det, jeg betalte vel ca 11-12K totalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...