Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en 520 '90 modell som det er noe tull med bremsene på.

Da jeg skulle bremse ned for en fartsdump på vei hjem fra jobb i dag så forsvant pedalen helt til bunns, uten at bremsene tok noenting! Jeg slapp opp og prøvde på nytt flere ganger og til slutt tok bremsene igjen. Så kjørte jeg hjem og bremsene var helt fine...! Hva kan dette ha vært for noe...??

Det skal nevnes at Festefjær på caliper v.s. foran mangler, men verkstedet sa at dette ikke var så farlig og jeg har kjørt i flere mnd. med bilen slik uten noe problem. Har også hørt en slags dunke lyd når du bremser i revers...

Skrevet

Var bremsene varme, kan du ha fått "fading" eller så hadde jeg sjekka vann nivået i bremsevæska. kan ha blitt så varmt att vannet fordamper inne i bremse slangen, og vanndampen kan kombrimeres, derfor går pedalen i bånn.

Skrevet

Tja, tror ikke bremsene var unormalt varme. Har jo kjørt den veien fram og tilbake en god stund nå, og aldri hatt noe problemer med bremsene...

Men jeg kjente for sikkerhets skyld etter om det var varmt når jeg parkerte bilen, og det oste varme fra bremsene ja. Men har ikke bremset noe mer i dag enn andre dager....

Skrevet

Update:

Var ute og kjørte en tur i stad for å sjekke litt mer og fant ut at det var en metallisk skrapelyd ved bremsing, og klosser h.s. foran var slitt. Så er nok antakeligvis der problemet ligger...

Men syns alikevel det var rart at pedalen gikk rett i gulvet uten noe effekt på bremsene! Også ble den i orden like etterpå.. Er dette vanlig når klossene er utslitt...???

Skrevet

Så på jobben i dag at en av bremseklossene hadde falt av da jeg rygget bilen på plass i går! Den lå igjen på asfalten, utslitt og jævlig... Det smalt også ganske kraftig da jeg bremset under ryggingen. For noe dritt...!

Kjørte selvfølgelig en annen bil til jobb idag, og har bestillt nye klosser.

Skrevet

Du får montere på sensorene sånn at du får en liten rød lampe når det ikke er nok bremseklosser igjen eller når det er på tide å begynne å tenke på å skifte de.

Sensorene koster 49 spenn på schmiedmann.

Skrevet
Du får montere på sensorene sånn at du får en liten rød lampe når det ikke er nok bremseklosser igjen eller når det er på tide å begynne å tenke på å skifte de.

Sensorene koster 49 spenn på schmiedmann.

det hjelper no lite. den sensoren står venstre foran og høyre bak. ikke på alle 4 hjulene.

Skrevet

Og når du skal bytte klosser, så finner du sikkert ut om gliderne i bremsecalipperen har rustet fast...

Husk å kjøpe, og montere den bøylen da... :wink:

På en 323F jeg byttet på, så var bremseskiven slitt helt inn til ventileringen på innsiden av skiven. Klossen var også nesten borte.

På ytre side såg både skiven og klossen ubrukt ut.

Skrevet

Har du trommelbremser bak??

Jeg hadde det på en bil, der bremsen gikk rett til bunns...

Var plaget med at det ene bakhjulet også låste seg ved normal nedbremsing :shock:

Det viste seg at det var fastrustede hjulcylindre (de som presser bremsebåndene ut mot trommelen) som var årsaken.

Skrevet

Har du trommelbremser bak??

Jeg hadde det på en bil, der bremsen gikk rett til bunns...

Var plaget med at det ene bakhjulet også låste seg ved normal nedbremsing Shocked

Det viste seg at det var fastrustede hjulcylindre (de som presser bremsebåndene ut mot trommelen) som var årsaken.

Nei, har skivebremser bak.

Nå er det montert nye klosser foran + den festefjæren som manglet, så da ble det i orden :D

Skivene foran er helt kurante, holder fint til de klossene her. Bak er det ganske rustete skiver og klossene begynner å bli slitt, så bytter nok skiver og klosser bak om ikke så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...