CHS Skrevet Mai 27, 2008 Share Skrevet Mai 27, 2008 Hei folkens! Håndbrekket mitt trenger å strammes, tar litt vel langt oppe. Er dette vanskelig, og hvordan gjøres dette eventuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CHS Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2008 Virkelig ingen som vet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Mai 31, 2008 Share Skrevet Mai 31, 2008 Bare å ta av mansjetten rundt brekket, så ser du det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Mai 31, 2008 Share Skrevet Mai 31, 2008 Skift bremsebånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CHS Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2008 Takk for tips! Ble byttet masse i forbindelse med håndbrekket for ett år siden, kan umulig tenke meg at noe bak der er gåent allerede.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Mai 31, 2008 Share Skrevet Mai 31, 2008 ikke ta av mansjetten og stram på wirene.. feil.. ta av hjulene bak, så stiller du ett av bolt hullene sånn at det står rett mot midten av calipteren, visst du da lyser inn der ser du en justerings skrue.. denne kan du justere med ett skrujern:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 31, 2008 Share Skrevet Mai 31, 2008 ikke ta av mansjetten og stram på wirene.. feil.. ta av hjulene bak, så stiller du ett av bolt hullene sånn at det står rett mot midten av calipteren, visst du da lyser inn der ser du en justerings skrue.. denne kan du justere med ett skrujern:) skal ikke var nødvendig det. når man har bytt bremsband for 1år siden da slakker man ned inni bilen å strammer i trommelen. når tiden går så skal man justere i bilen. man tar av mansjeten over håndbrekken så ser man 2skruer du kan skru inn. men vist ikke du kan justere noe meir der, så kan man ta fram skru jernen å juster. og kan også nevnet at på E39 så er den stramme hjulet i ned kanten av tromelen. står altid på motsatte siden av der vajeren går inn i trommelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 1, 2008 Share Skrevet Juni 1, 2008 Ser det er mange som anbefaler å justere på waieren, det er helt feil fremgangsmåte, å justere på waieren er bare nødvendig for å ta inn slarken i vaieren etter hvert som den strekker seg med tiden, riktig fremgangsmåte er å løsne vaieren sånn at den er løs, for så å justere ut bremsebandene, deretter strammer man inn vaieren sånn at bremsene bak begynner å ta etter 3 klikk, handbremsen skal maks kunne gå 7 klikk og da skal hjulene være låste som den Norske bank's hvelv. Dette er etter læreboka. Jeg er utdannet bil mekaniker så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juni 1, 2008 Share Skrevet Juni 1, 2008 Dette er etter læreboka.Jeg er utdannet bil mekaniker så jeg vet hva jeg snakker om. bare bil mekaniker? det var no vell lite å ta fram her. jeg vett også BT går etter boka men kan ikke i praktisk tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 1, 2008 Share Skrevet Juni 1, 2008 Dette er etter læreboka.Jeg er utdannet bil mekaniker så jeg vet hva jeg snakker om. bare bil mekaniker? det var no vell lite å ta fram her. jeg vett også BT går etter boka men kan ikke i praktisk tingene. Vel ikke helt bare bilmekaniker, men Reperatør av tunge kjøretøy, men jobber for tiden som Cnc Operatør og trives med det, lønna er bedre også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 Samme som står i Haynes manualen det, Jeg og strammet også i trommelen bake.. Ganske så enkelt når en får lært det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juni 4, 2008 Share Skrevet Juni 4, 2008 Dragonlove: enig med deg, som jeg prøvde å si. Skal justeres i trommel, og hente inn slakk i wirene på skruene inni bilen. Strammer man på wirene strekker di seg og neste gangn men setter på nye bremsesko må du bytte wire også. Og Aroid, på E39 står det rett innfor calipter, i midten av calipter. Har justert en god del E39 på jobb og i tilegg min egen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juni 4, 2008 Share Skrevet Juni 4, 2008 waieren kommer inn i øverkanten av trommelen og strammeren står på motsatt side av der waieren kommer inn. ja hvor blir det? Ned kanten av trommelen. står akkurat likkens som det gjør på bilde her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå