Gå til innhold

Justere håndbrekk, E39

CHS
 Share

Anbefalte innlegg

ikke ta av mansjetten og stram på wirene.. feil.. ta av hjulene bak, så stiller du ett av bolt hullene sånn at det står rett mot midten av calipteren, visst du da lyser inn der ser du en justerings skrue.. denne kan du justere med ett skrujern:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta av mansjetten og stram på wirene.. feil.. ta av hjulene bak, så stiller du ett av bolt hullene sånn at det står rett mot midten av calipteren, visst du da lyser inn der ser du en justerings skrue.. denne kan du justere med ett skrujern:)

skal ikke var nødvendig det. når man har bytt bremsband for 1år siden da slakker man ned inni bilen å strammer i trommelen. når tiden går så skal man justere i bilen. man tar av mansjeten over håndbrekken så ser man 2skruer du kan skru inn. men vist ikke du kan justere noe meir der, så kan man ta fram skru jernen å juster. og kan også nevnet at på E39 så er den stramme hjulet i ned kanten av tromelen. står altid på motsatte siden av der vajeren går inn i trommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som anbefaler å justere på waieren, det er helt feil fremgangsmåte, å justere på waieren er bare nødvendig for å ta inn slarken i vaieren etter hvert som den strekker seg med tiden, riktig fremgangsmåte er å løsne vaieren sånn at den er løs, for så å justere ut bremsebandene, deretter strammer man inn vaieren sånn at bremsene bak begynner å ta etter 3 klikk, handbremsen skal maks kunne gå 7 klikk og da skal hjulene være låste som den Norske bank's hvelv.

Dette er etter læreboka.

Jeg er utdannet bil mekaniker så jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er etter læreboka.

bare bil mekaniker? det var no vell lite å ta fram her.

jeg vett også BT går etter boka men kan ikke i praktisk tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er etter læreboka.

bare bil mekaniker? det var no vell lite å ta fram her.

jeg vett også BT går etter boka men kan ikke i praktisk tingene.

Vel ikke helt bare bilmekaniker, men Reperatør av tunge kjøretøy, men jobber for tiden som Cnc Operatør og trives med det, lønna er bedre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragonlove: enig med deg, som jeg prøvde å si. Skal justeres i trommel, og hente inn slakk i wirene på skruene inni bilen. Strammer man på wirene strekker di seg og neste gangn men setter på nye bremsesko må du bytte wire også.

Og Aroid, på E39 står det rett innfor calipter, i midten av calipter. Har justert en god del E39 på jobb og i tilegg min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

waieren kommer inn i øverkanten av trommelen og strammeren står på motsatt side av der waieren kommer inn. ja hvor blir det? Ned kanten av trommelen.

12109.gif

står akkurat likkens som det gjør på bilde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...