Gunnar Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Skrevet Juli 13, 2008 Nei, har prøvd å bytte evap sensoren uten hell. Den satt på motsatt side av hva jeg trodde - altså i fotbrønnen til føreren. Enkel å komme til hvis du skal sjekke den - jeg har en ny om du trenger. Ohm den. Neste steg er å sjekke temperatursensorene som skal befinne seg bak multidisplayet (MID). Det er "Right heat sensor" min gir feilmelding på, så det er jo kanskje en av disse. Alternativt fikk jeg et tips av en amerikaner som hadde samme feilsymptomer om at det hos ham var aux-vifta som ikke fungerte. Han bytta vifte og motstand - da fungerte alt igjen. Det er visst nok slik at A/Cen kobles ut om aux-vifta ikke vil gå.
jarli Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Nei, har prøvd å bytte evap sensoren uten hell. Den satt på motsatt side av hva jeg trodde - altså i fotbrønnen til føreren. Enkel å komme til hvis du skal sjekke den - jeg har en ny om du trenger. Ohm den.Neste steg er å sjekke temperatursensorene som skal befinne seg bak multidisplayet (MID). Det er "Right heat sensor" min gir feilmelding på, så det er jo kanskje en av disse. Alternativt fikk jeg et tips av en amerikaner som hadde samme feilsymptomer om at det hos ham var aux-vifta som ikke fungerte. Han bytta vifte og motstand - da fungerte alt igjen. Det er visst nok slik at A/Cen kobles ut om aux-vifta ikke vil gå. Takk for svar! håper du finner ut av det da Jeg har en kamerat som også har problem med ACen.. Han har foreløpig bare gitt opp
Gunnar Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 Er vel litt i samme modus jeg da - har vel brukt 2-3 måneder på det uten at jeg egentlig har gjort veldig mye. Lei bilmekking gitt. Men prøvde litt mer i dag, så nå ligger jo hele jævla midtkonsollet mitt i biter. Må gå ut og skru det sammen igjen før jeg sovner, ellers har jeg ikke bil til jobb i morgen. Fant jo disse to temperatursensorene da, hvor jeg antar den høyre har noe med "6 Right heater sensor" å gjøre (feilmeldingen jeg får fra Airco-modulen). Men så rensa jeg kontakter, prøvde å ohme begge målerne (uten hell?), og satte sammen igjen. Samme feilmelding. Dro ut den venstre kontakten og tenkte at da fikk jeg kanskje feilmelding om venstre sensor også, men neida, da fikk jeg feilmelding om varmetråder i bakruta eller noe sånt. Så jeg plugga i begge igjen, resatte feilmeldingene og slo på tenninga igjen, og nå er feilmeldingen "6 Engine speed", og da snakker vi på Airco-modulen. Det står ikke noe om temperatusensor i det hele tatt. Er det noen som er klokere på dette enn meg? Gir snart opp og leverer bilen til BMW - som sikkert bare gir meg femsifret regning på den gamle bilen. Og er det noen som vet hvordan jeg evt. får løs disse temperatursensorene?
Bonden Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Du har kansje kontrolert den ,men det sitter en trykk sensor på røret ved tørkeflaska i bakkant under høyre hovedlampe . denne kan ikke byttes uten tømming og refylling av anlegget.
Gunnar Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Skrevet Juli 17, 2008 Kontrollert og kontrollert.. vet ikke hva den skal gi, men har forsøkt å banke litt på den. Har vel egentlig gitt opp å få det til selv nå, men det er så forbanna lang ventetid på verksted. Får ikke før langt uti august hos verken BMW eller Vestfold Elektrodiesel.
tjelle Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Hei ser dette er en gamel post men lurte på om du fant ut av det til slutt, hadde vært inntresangt å vist da jeg har kjøpt jarle sin som har komentert tidligere her. og det ser ut som samme problem.
bjalle Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Alt sitter bak midtutblåset på dashen ved kjølevifta som er plassert under frontruta helt fremme ved torpedoveggen,hele øvre del av dashbordet må monteres bort desverre.Mulig du kan finne noe info på denne siden http://www.meeknet.co.uk/E38/Index.htm Slik ser det ut demontert http://www.youtube.com/watch?v=h6HINrom-8Q
tjelle Skrevet Mai 25, 2012 Skrevet Mai 25, 2012 Ok skal sjekke litt der var det rele han måtte skifte for å få det til å fungere? Er jo litt jobb å skru det ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå