seidlbmw Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 Har en 97 modell e36 som har gått 106000. Ja, den har bare godt så lite. Det er sjekket og servicehefte bekrefter dette. Det har seg altså slik at det tikker i bilen. Har nettopp skiftet olje og filter(castrol). Ble ikke bedre etter dette. Fikk høre at det kan være luftfilteret som er tett, har ikke sjekket dette ennå. Kan det kanskje være noe annet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 hmmm... kan muligens være vanosen som tikker litt... evt litt tynn olje kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2008 Kan være noe med det ja.. Var hos en castrol-forhandler, som har peiling på bmw. Han sa jeg skulle ha den oljen jeg fikk.. 5W-40 tror jeg det var.. Noe tips for å få bort tikkingen da? Hvis det er mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 da må du vel bytte vanos hvis det er den som tikker... hadde tatt en tur på bmw og latt de høre på den, og bekrefte/avkrefte hva det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2008 Peiling på hva det vil koste å bytte vanos da??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 er vanos tikke ikke den rasler + er bare 3literen som har hatt problemer med vanosen at den rasler. så tviler på du trenger å bytte den. men den kan jo gå å stykker da, men har ikke helt troa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 sitat fra en kamerat: koster rundt 2 lapper for en overhalten på e bay... sitat slutt så jeg ville hørt på bmw om hva det kan være først jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 Dirtydicky sitt sitat mener du. er dyrt å fikse på verksted bare et tips, de tar godt betalt. byttet min idag, lett jobb vis du kan skru litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2008 Ok. Det er nok mer som en tikkelyd fra dieselbiler. Ikke høy lyd, men det høres nært bilen. Folk jeg har snakket med tror det kan være: - Ventilkakling - Tett luftfilter - Tynn olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2008 Skrur gjør jeg nok ikke så mye sjøl:p jente vettu:p Men har masse av kompiser som er til stor hjelp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 ja, men du er jo en kamerat da vel hehe fyr på tykk olje, girkasse olje eller no, så skal det ikke tikke men jeg har 10-40 olje, og ingen tikking selv om den har gått 230 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2008 Okey:) Fikk et tips om at jeg kunne kjøp litt tjukkere olje fra castrol og fylle etter litt. Erfaring med dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 Hehe okei.. luftfilter tror jeg du kan bare glemme tror ikke det vil hjelpe. vis den høres ut som en diesel, kan det være starten på radebank. men ventilkakling blir vel mer kvasstikking ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2008 Radebank så tidlig?? Motoren har jo gått bare 106 000 og vært meget godt tatt vare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 å fylle olje som er tykkere går fint, det eneste er at du ikke får "kvaliteten" yil den spesifikkeoljen du har... hehe... kort sagt, det har ikke noe å si ville prøvd med tykkere olje først, billigst og enklest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå