seidlbmw Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2008 Betalte 1300 kr for oljen og filteret. For ei uke siden. Så jeg fyller nok på med litt tjukkere etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 29, 2008 Share Skrevet Mai 29, 2008 er nok ikke olja. vis maskinen er i fin form, skal den kunne svive pent på det meste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 "Dieselkakling" høres ut som rådebank for min del. Hadde det på min, men da var det for sent å redde veiva. dvs endte opp med motorbytte for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2008 Synes det er rart at det er rådebank jeg da.. Når motoren har gått bare 106000... Hvilke deler må jeg evt bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iiiii Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 Vanskelig uten å ha hørt lyden, men jeg opplevde den lyden som du beskriver som litt diselknatring på 528 en jeg hadde. da var det to ventilløftere som hengte seg opp av og til. Bytta alle 24, og da gikk den som en drøm igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2008 Ok. Det er så mye det kan være. Fikk en kompis som har peiling til å høre på tikkingen og han mente det ikke var rådene. Kan nok være ventilene sa han.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 Har du rasling hele tiden eller er det kun over f.eks 2500-3000 omdreininger? Er det over dette turtallet er feilen ganske sikkert vanosen som flere her har nevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2008 Nei den er når bilen står på tomgang. Altså litt under 1000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 Da bilen er gått litt i overkant av 100.000 km er det noe som sier meg at bilen kanskje har stått mye. Dette igjen kan gjøre at de hydrauliske ventilåpnerne har stått lenge uten oljetrykk og kanskje låst seg i en pososjon slik at det blir mye ventilklaring som igjen kan gi tikking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2008 Hvordan kan jeg fikse dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 Var borti en som hadde svak tikking på en E36 6-er, på tomgang. Peilet oljen, den var akkurat på minimum. Fylte etter litt olje så den kom mellom midten og maksimum - lyd borte, men du har sikkert sjekket oljenivået. Husk å fylle etter helsyntetisk, hvis det er det du har på den fra før. Kjører med tynn Castrol olje på min M52B20, ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 Som sagt er dette bare spekulasjoner og en ganske kostbar prosess da det er dyre deler som skal byttes. Kan hende god og varm motor samt høyt turtall over lengre tid kan hjelpe på å få olje inn og samtidig løsnet litt på ventilløfterne. Men der har jeg ingen peiling. Hadde vært greit å fått vite hva slags olje du fyllte på, da castrol har MANGE oljer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2008 Har byttet oljen for en knapp tid siden. Har kjørt kanskje 30 mil etter dette. Har ikke merket noe forskjell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 du kan jo alltid prøve en av desse mirakel-motor-rens produktene du heller i oljen.. Men litt surt å tømme ut ny olje for over tusenlappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2008 Tenkte meg kanskje en tur til Strandveien Auto for å finne ut av dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå