Gå til innhold

Tikking i 97' e36

seidlbmw
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanskelig uten å ha hørt lyden, men jeg opplevde den lyden som du beskriver som litt diselknatring på 528 en jeg hadde. da var det to ventilløftere som hengte seg opp av og til.

Bytta alle 24, og da gikk den som en drøm igjenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bilen er gått litt i overkant av 100.000 km er det noe som sier meg at bilen kanskje har stått mye. Dette igjen kan gjøre at de hydrauliske ventilåpnerne har stått lenge uten oljetrykk og kanskje låst seg i en pososjon slik at det blir mye ventilklaring som igjen kan gi tikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti en som hadde svak tikking på en E36 6-er, på tomgang. Peilet oljen, den var akkurat på minimum. Fylte etter litt olje så den kom mellom midten og maksimum - lyd borte, men du har sikkert sjekket oljenivået. Husk å fylle etter helsyntetisk, hvis det er det du har på den fra før.

Kjører med tynn Castrol olje på min M52B20, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er dette bare spekulasjoner og en ganske kostbar prosess da det er dyre deler som skal byttes.

Kan hende god og varm motor samt høyt turtall over lengre tid kan hjelpe på å få olje inn og samtidig løsnet litt på ventilløfterne. Men der har jeg ingen peiling.

Hadde vært greit å fått vite hva slags olje du fyllte på, da castrol har MANGE oljer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...