Reef89 Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Noen som vet hva denne varsellampen betyr? når den kommer blir girkassen helt rar (aut.). Forsvinner og alt funker når jeg starter på nytt.
opt Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Feil i transmisjon(girkasse). Det som skjer er nok at girkassen din går i nødmodus. Hva det skyldes vet jeg ikke.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Hva har du gjort når den kommer opp? De kan komme opp om du feilstarter, glemmer å starte bilen før du drar spaken i D, 4, 3, 2 osv. Er ofte bare å stenge tenninga å vente ei lita stund så er du klar til å kjøre.
Reef89 Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Skrevet Mai 30, 2008 Hva har du gjort når den kommer opp? De kan komme opp om du feilstarter, glemmer å starte bilen før du drar spaken i D, 4, 3, 2 osv. Er ofte bare å stenge tenninga å vente ei lita stund så er du klar til å kjøre. nei asså det kommer kun opp når bilen min kjørt hardt. for eks då den blir tynt til turtallsperren, da jeg girer fra 1-4 selv (låser den). ellers kommer det aldri, men det er ikke alltid det skjer bare sånn av og til.
Reef89 Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Skrevet Mai 30, 2008 Problem med olje. ne det tror jeg ikke, lyser har ikke forsvunet etter oljeskift heller så. Mekanikerene tok diagnose å fant ingen mekanisk feil eller noe elektrisk feil på kassen. Så det er ett mystisk lys:P
Sir Hofstad Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Da lurer jeg på hvilke mekanikere og hvordan verksted som tok setrvice?
Reef89 Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Skrevet Mai 30, 2008 Da lurer jeg på hvilke mekanikere og hvordan verksted som tok setrvice? BMW JÆGER. Var selv på stedet og såg på datamaskinen.
Sir Hofstad Skrevet Mai 31, 2008 Skrevet Mai 31, 2008 Hva slags tilstand er batteri og dynamo i? Hender av og til at kassene kommer i nødprogram fordi en av giverne i kassen leverer feil signal, dette skjer ofte på vått føre og gjerne steder det er saltet. Får ikke resatt dette på vanlig måte bestandig, men må ofte jobbe litt mens motor går osv.
Reef89 Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Skrevet Mai 31, 2008 Hva slags tilstand er batteri og dynamo i?Hender av og til at kassene kommer i nødprogram fordi en av giverne i kassen leverer feil signal, dette skjer ofte på vått føre og gjerne steder det er saltet. Får ikke resatt dette på vanlig måte bestandig, men må ofte jobbe litt mens motor går osv. Startbatterie ble byttet 20feb08. dynamo tror jeg er fra bilens byggedato.
Sir Hofstad Skrevet Mai 31, 2008 Skrevet Mai 31, 2008 Da gjentar jeg at jeg tror (forutsatt at evt feilkoder er slettet osv) at problemet er måten nullstilling av varsellampe har blitt gjennomført på...
Bonden Skrevet Mai 31, 2008 Skrevet Mai 31, 2008 Jeg vil tro at feilen er på motorelektronikk siden ,feil som registreres her tender ofte denne lampa og setter kassa i nødmodus.
Sir Hofstad Skrevet Mai 31, 2008 Skrevet Mai 31, 2008 Er en tanke seff, Bonden, men fordi de ikke finner feilkoder nå mener jeg årsak kan være feil fremgangsmåte ved nullstilling? Vært borti det, eller er det bare meg?
Mafia Skrevet Mai 31, 2008 Skrevet Mai 31, 2008 mitt lys der er orange, men om det kommer når du kjører bilen for hardt, så kan du jo la vær og gjøre det for ofte. Kan hende det er dårlig sirkulasjon i systemet ditt? lenge siden du skiftet radiatoren til girkassen?
Bonden Skrevet Mai 31, 2008 Skrevet Mai 31, 2008 Hvis det ikke er feilkoder på girkasse er det vel ikke mye å slette, han skriver at det ikke var feil på kassa derfor bør andre styreenheter sjekkes litt nøyere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå