Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
takk takk!:) hva som skjedde? hehe... bremsebånda i trommelen til brekket løsna! :P det lugga nesten ikke i bilen når hjulbolta tok tak i de skjønner du :P men fikk god hjelp av medmennesker i tyskerstål så jeg fikk pellt ut driten og kjørt hjem igjen! :)

Skal ikke bruke brekke når du bremser Chris, ikke rart du da fikk svart flagg på langsvingen der, he he :lol: Godt du fikk hjelp da for hadde ikke noe verktøy i bilen heller.

Ble noen ekstra påkjenninger med den varmen også. Slitter bra med dekk på Rudskogen.

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Bra det bare var minuspolen som hadde hoppa av Steffan C, hehe du så litt svett ut en stund der.. :wink: Og tusen takk for lånet av hjelmen!

Hyggelig og endelig treffes Jonner'n, vi har jo chatta endel her inne og utført kjøp & salg :D .

Jepp, beg. å bli litt svett når det ikke skjedde stort når jeg fikk strøm fra bil & startkabler. Hadde blitt helgepappa hvis jeg hadde kjørt i stykker bilen der borte etter kun tre dagers eie :lol: .

Utrolig grym den 540'n din. Blir artig å seg deg i høyt tempo på Våler til høsten 8) .

Kunne godt tenkt meg å se noen bilder av nybilen din Steffan 8)

Skrevet

Tja ligger vel en del linker til bilder på bmwccn fra helgen.

Får slenge ut noen egne bilder her da. :)

c5lgozf96x9fev0877gp.jpg

nnuo6zr3n3peb5zzg072.jpg

dtld6j1it2e8xn56x2nb.jpg

aporzkjg7zdrw25fkn8x.jpg

gwgt25qgboek3sf9lmwf.jpg

Skrevet

Der skal jeg neste år!! :D

Dritkult :P Får melde meg inn i bmwccn etter hvert :twisted:

For øvrig støtter jeg fullt opp om teddysens forslag, mener at gocartbanen bør kunne brukes til utstilling kombinert med all banekjøringen! Men forstår ikke helt hvorfor din bil ikke er aktuell for bane teddysen? :wink: Men som sagt, om du er medlem i bmwccn, så ta kontakt med styret angående dette - kanskje du kan hjelpe mer enn du tror :)

Skrevet
Virkelig synd jeg måtte jobbe i dag :/ Så ut som om det var mye fint å se på :)

Kremt kremt selvfølgelig den røde touringen der? he he . Joda utrolige mange som hadde jobbet mange timer med sine biler så mye perfiksjonerte biler se. Tror kansje bmwccn må satse litt hardere på ustillingssiden for ser ut for være intresse for dette etter pratet men noen idag.

Men Kommer du imorgen da Haug?

Helt enig mht innlegget her.

Vi kom en tur i dag, og kom ca kl 13. Da fikk vi ikke engang komme inn på område, da det ikke var "plass".

Inne finner vi biler "hulter til bulter". E30, E39, E46, E60 omhverandre, inniblandt der også noen "salsgstands". De få som stilte ut noe for salg, var ikke å se (bl.a. DekkShop og Harte/Strandveien Auto) ved sine "stands.

Får en som er litt intr. å komme for å se biler utstilt, må jeg si at dette er siste gangen min...

Jeg har vært litt på forskjellige treff opp igjennom min bileier-tid, og makan til manglende organisering av utstillingsbiten skal man nok minst til Lada for å finne.

For ren banedag, er det jo topp, men med full akivitet på GoKart-banen var det knapt parkering.

I tillegg er det helt utrolig at Norges Nasjonalanlegg har en adkomstvei på en grusvei med en kvalitet som kyr i Gudbrandsdalen ikke engang ville gått på. Aldri hatt mere støv i bilen jeg...

Her skulle man heller lagt det til dag med mindre andre aktiviteter samtidig (GoKart), der men kunne slik som bl.a. Opel-klubben gjør,- har utstilling på selve GoKart banen, der alle bilene står fin på rekke og rad, hvor klubbene har klart å få sponsorer til å sette opp salgsboder og litt show, og banekjøringen foregår på banen ovenfor.

De klarer det med 50% av antallet medlemmer,- da bør BMWCCN også klare det.

Uansett,- håper jeg ikke oppfattes som sutrete, men kun skuffet over at "årets happening" ikke var bedre. Vårmønstringen på Valle Hovin i Oslo, virket 100 ganger mere organisert, (selv om det kun var "utstilling"),- men det kunne man også fått til på Rudskogen, kombinert med salgsboder og banekjøring.

God helg...

Hei

Takk for alle tilbakemeldinger både på Bmwccn,bimmers og e-post.

Tilbakemeldinger er viktige uansett hva man driver med.

Som aktiv arrangør vil jeg gjerne gi noen tilbakemeldinger.

Etter å arrangert flere banetreff/utstillingstreff spør jeg meg hver gang.Hvorfor gidder jeg.Foreløpig ikke funnet noe godt svar.

Ingen som arrangerer dette treffet tjener penger,men bruker velvillig en helg på å jobbe gratis for at andre skal kunne hygge seg.

Og håp om at klubben ikke skal tape penger på arrangementet.

For de som ikke ser seg tid til å

møte opp på treff,tenk litt på de som jobber flere timer før,under og etter treff for at nettopp du skal kunne kose deg.Selvsagt gratis.

Alt gjøres i den berømte fritiden.

De som aldri har arrangert større arrangement aner ikke hva de uttaler seg om.Det må prøves.

Hvis jeg husker riktig var dere to E92 cab som kom ifølge.

Dere kom på området utpå dagen.

Fikk beskjed av meg at området var fullt.

For å være grei lot jeg dere

parkere gratis ved sekretariatet(teltet).

Dette er en del av området hvor vi kunne krevd betaling.

(innenfor bommen)

Portene åpnes kl.08.00 og da fylles det raskt opp.

Hvis dette ikke var deg/dere se bort fra akkurat det jeg skrev.

Forøvrig er det greit å være tilstede når portene åpnes(hvis man ønsker å parkere inne på området).

Biler parkeres foreløpig ikke etter årsmodell/type o.s.v.

Dette kan vi og skal vi selvsagt prøve å gjøre bedre neste gang.

Virker mere profesjonelt og ser mye penere ut.

Ettersom massen som er på treffet ønsker å kjøre, blir det alltid"hull"inne på parkeringsområdet,biler kjører inn og ut av området.

Derfor kan det tidvis se mere kaotisk enn kontrollert ut.

Ingen firma hadde"lovlig"stand på treffet.

For å ha salgsstand/profileringsstand skal dette avklares med hovedstyret på forhånd.

Egen avgift skal da betales.

Dekkmannen Danielsen fikk plassert to biler og vist frem div felger fra Breyton.(Etter klarering fra meg).

Strandveien Auto/Hartge hadde ingen egen stand.

Tom-Erik som er selger på nevnte sted hadde derimot med seg div biler med Hartge utstyr og div.brosjyrer.Dette var greit.

I tillegg var det enkelte som solgte olje,deler o.s.v.

Ingen av disse ble krevd for egen avgift.

Hadde de derimot ønsket større profilering ville de fått eget område for dette og måtte betalt deretter.

Flere av arrangørene var jevnlig innom sekreteriatet(teltet),dette var for å få en pust i bakken ettersom været var av det varme slaget.

Vi begynte kl.07.00 på morgenen for å få området klart for treff.

De siste dro ikke fra banen før rundt kl.19.00 på kvelden.

Lang dag i stekende sol.

Ny dag neste dag.

Når det gjelder kåringer,utstillinger o.s.v har det i flere år vært etterlyst initiativtakere til dette.

Også de med interesse for stereo o.s.v.

Ingen har ønsket å dra dette igang.

Hver gang nytt styre i Bmwccn skal velges er det de med mest interesse for banekjøring som velger å stille til valg.Da blir ofte ting deretter også.

I år prøvde vi en ny vri hvor de som sjekket inn skulle stemme på peneste/grommeste bilen inne på området(Peoples Choice)dette for å sjekke interessen.Ved opptelling søndag var det kommet inn svært få stemmer og premieringen ble utsatt i over en time.

Folk ble gang på gang oppfordret til å avgi stemme.

Var vist svært liten interesse for dette.

Vinnerne ble forøvrig:

1pl-E28 M5

2pl-E30 M3

3pl-E30 M3

Rudskogen er en liten bane og svært vanskelig å arrangere på.

På hovedklubbens neste treff som er på Vålerbanen er området større og mulighetene større.Hvis noen fortsatt ønsker å hjelpe til med utstilling,bedømming o.s.v.Ta kontakt!

Det er fortsatt mulig å få ordnet ting til det treffet.

Kontakt meg på e-post: info@bmwccn.no

Håper dette var noe oppklarende og at folk tar seg tid å kjøre 4-5timer for å se,prate,ljuge med likesinnede.

Det er ganske sosialt og hyggelig.

Velkommen på Vålerteffet 19-21september(ja det blir 3dager med treff).

Hilsen

Vegard Selvåg Hansen

Kasserer Bmw Car Club Norway

Skrevet
Etter å arrangert flere banetreff/utstillingstreff spør jeg meg hver gang.Hvorfor gidder jeg.Foreløpig ikke funnet noe godt svar.

Ingen som arrangerer dette treffet tjener penger,men bruker velvillig en helg på å jobbe gratis for at andre skal kunne hygge seg.

møte opp på treff,tenk litt på de som jobber flere timer før,under og etter treff for at nettopp du skal kunne kose deg.Selvsagt gratis.

De som aldri har arrangert større arrangement aner ikke hva de uttaler seg om.Det må prøves.

De få gangene i året man skal lage et banetreff i regi BCCN regner jeg med at man legger innsatsen til for at treffet skal bli bedre å bedre for hver gang man arrangerer, uavhengig om det er dugnads arbeid eller noe annet .

Vi kontaktet BCCN for å spørre om vi kunne komme å stille ut i Gs bildeler sin regi kun med min bil ,ikke noe salgsboder el .

tpbzxyysgvvudq6hirxo.jpg

Men fikk kun fjosete svar tilbake pr mail ,å fant fort ut at det hopet vi glatt over !

Kanskje greit å klype seg i armen å si "er det dette jeg vil" eller overlat ansvart til noen som har en annen innstilling til oppgavene man tar på seg !

• 2 weeks later...
Skrevet

De få gangene i året man skal lage et banetreff i regi BCCN regner jeg med at man legger innsatsen til for at treffet skal bli bedre å bedre for hver gang man arrangerer, uavhengig om det er dugnads arbeid eller noe annet .

Vi kontaktet BCCN for å spørre om vi kunne komme å stille ut i Gs bildeler sin regi kun med min bil ,ikke noe salgsboder el .

tpbzxyysgvvudq6hirxo.jpg

Men fikk kun fjosete svar tilbake pr mail ,å fant fort ut at det hopet vi glatt over !

Kanskje greit å klype seg i armen å si "er det dette jeg vil" eller overlat ansvart til noen som har en annen innstilling til oppgavene man tar på seg !

Hei

Selvsagt ønsker vi å arrangere bedre treff for hver gang.

Går utifra du mener BMWCCN? ikke BCCN?

Hvis du/dere har sendt e-post til Bmw Car Club Norway med spørsmål om

å få stille ut bilen,er det veldig rart om dere har fått useriøst svar tilbake.

Alle med Bmw er velkommen å stille ut/kjøre.

Eneste påkrevde er gyldig medlemsskap i BMWCCN og godkjent bil(for banekjøring).

I GS sin regi skriver du?.

BMWCCN var i kontakt med GS og de ønsket ikke å bidra med noe i forbindelse med dette treffet.

Overlate ansvaret til andre?.

Problemet er at det er ikke så mange andre som vil hjelpe til.

Gratisarbeid/dugnad er ikke noe folk gjør så veldig frivillig idag.

Du/dere er hjertelig velkommen på Vålertreffet i september.

Eventuelle spørsmål kan sendes til:

info@bmwccn.no

Hilsen

Vegard Selvåg Hansen

• 4 weeks later...
Skrevet

Det er aldri lett å tilfredsstille alle på et biltreff, da alle har ulike interesser men allikevel samles på et så avgrenset område som Rudskogen.

Jeg har vært på endel BMWCCN treff opp igjennom årene, og jeg synes det har vært en positiv bedring fra gang til gang.

Nå er det engang slik at de fleste som kommer på Våler eller Rudskogen treffene våre, vil kjøre på bane og derfor har klubben konsentrert seg om denne gruppen.

Det er lov å kanskje ta kritikk på det, men hovedstyret gjør sitt beste og det er som nevnt over her ikke lett å samle en tropp med frivillige.

Men, faktisk er det medlemmene på treff som også kombinerer banekjøring/utstilling.

På en måte så glir dette av seg selv nesten, noen kommer med showbiler og blankpolerte glis, andre med trimma E30'er på henger. Selvsagt også mange originale muskelbiler, som M3 og M5.

Det er ikke noe krav på å presse runder med BMWen sin, det er bare å parkere i depot å selv gjøre hva man vil ut av det.

Sånn som det fungerer idag, er det masse biler som utstilles, men disse står oppi alle de andre som fyker inn og ut fra heat til heat.

Det har stort sett fungert bra, etter mitt syn.

Det eneste som kunne kanskje vært gjort annerledes, er inndelingen etter modell/serie.

Det jeg misliker med Rudskogen, er at vi må dele depot med alle gocartkjørerne, jeg synes faktisk når vi er der EN gang årlig, at vi kunne fått hele anlegget for oss selv.

Det bør vi ta oss råd til. Da får vi bedre plass, slipper støy fra banen deres og det blir mere BMW preget.

Når det gjelder at få leverer stemmeseddel på treffene, har jeg aldri penn! ;) Kanskje delt ut penner?

Skrevet

---

Vi skal jobbe mere med parkeringen.

Grupper/avdelinger ønsker ofte å parkere sammen det har vi også

tillatt de som ønsker å gjøre(såfremt det lar seg gjøre).

Det blir raskt"lett"blanding av biler.

Bedre blir det ikke når enkelte av

disse skal ut på banen for å kjøre mens sidemannen ikke skal.

Blir fort åpne hull og parkeringen ser rotete ut.

Enklere hvis bilen(e)skulle stått stille som f.eks under vårmønstringen.

Angående gocartfolket er de ikke så enkle å bli kvitt.

Mr.Sømme har snakket med baneeier om dette og det er

ikke så lett å få til.

Samme gjelder plassen som beslaglegges av baneutleier`s racingbiler.

X-antall penner skal ikke stoppe oss:-)

Forøvrig har jeg pr.dags dato ikke fått noen

henvendelser angående ønsker i forbindelse

med Vålertreffet i september.

Send dette på e-post.

info@bmwccn.no

(gjerne hvis noen ønsker å stille ut bilen(e),firmaprofilering o.s.v.)

---

Skrev forøvrig dette på Bmwccn.no tidligere idag

Etter hovedklubbens treff på Rudskogen tidligere i sommer

har jeg mottatt en del tilbakemeldinger.

Mange positive i tillegg til en del negative.

Det negative er ønskelig å snu til det positive slik at de som kommer

føler at besøket ikke er bortkastet.

Har bedt om tips,råd og ikke minst engasjement fra medlemmer/ikke medlemmer om hva som bør/kan gjøres.

Oppstilling for de som ønsker å stille ut stylede biler,bilstereobygge o.s.v.

Har bedt folk ta initiativ og si ifra hvis de kan hjelpe til med noe.

F.eks bedømming av biler,hva ønskes premiert o.s.v.

I ettertid har jeg ikke mottatt en eneste henvendelse når det gjelder dette.

Bmwccn er for alle medlemmene og alle har lov å bidra!

Hvis noen har tips/råd eller ønsker å hjelpe til send meg e-post.

Hilsen

Vegard Selvåg Hansen

Bmwccn

Skrevet

Fint innlegg Bmw Vegard :-)

Håper folk også kan stille opp til å ta litt inatativ stille får å få til ting også. Ting går dessverre ikke av seg selv med tanke på at bmwccn drives av frivillighet og styret har nå sagt seg villig til og godta aktiviter innen utstilling så lenge noen viser engasjement til å hjelpe til med det.

Hvorfor skulle bmwccn styre ha bedre tid enn andre egentlig selv om de stiller umenneskelig opp til tider?

Skrevet

Med tanke på parkeringen for at det skal se ryddig ut kan man ha en utstillingsdel der det kun står biler som skal utstilles og ikke kjøres på bane, mens det på et annet sted kan stå biler i grupper og mer om hverandre. Blir kanskje litt rotete det også, men er jo en mulighet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...