Gå til innhold

godkjenne e30 med m5 motor


Ceylon
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mulig, uten at bilen må til tyskland, å at det må tuv papirer til ?

Noen her inne som har fått dette til som kan gi litt info. Send gjerne pm.

Og skulle og vist hva som må skiftes/forsterkes for å få det gjennom.

Takker masse for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eineste som er faren da er att vist du skulle no fyre ned ei gammal dame eller kraste en anna bil eller.no så sitte du i en liten diskusjon med evt Politi og forsikrings selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eu godkjenn bilen før du montere motor :)
Motoren sitter i allerde. Men idag hørte eg med ett verksted som tar Volvo. De hadde hatt flere bilermed ettermontert turbo ol. Det brydde de seg ikke om så lenge utslippet var riktig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eu godkjenn bilen før du montere motor :)
Motoren sitter i allerde. Men idag hørte eg med ett verksted som tar Volvo. De hadde hatt flere bilermed ettermontert turbo ol. Det brydde de seg ikke om så lenge utslippet var riktig..

Hvilket firma er det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vist ikke være noe problem å få godkjent S50B32 / B30 i e30 på biltilsynet i trondheim bare det ble gjort ordentlig og e30en må bygges om til e30 m3 understell, så m5 går sikkert fint det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vist ikke være noe problem å få godkjent S50B32 / B30 i e30 på biltilsynet i trondheim bare det ble gjort ordentlig og e30en må bygges om til e30 m3 understell, så m5 går sikkert fint det og.
Når sa de dette? Biltilsynet blir bare strengere og strengere, så om det er et par år siden så betyr nok ikke det at du får det godkjent idag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kan dem nekte TUV godkjenning også. Så må du søke den nye innstansen Serfo, eller hva det heter. Hør med dem, holder til i Arendal mener jeg. Må sette opp hva du skal gjøre, en arbeids beskrivelse. Så får du vist svar om lengere enn langt. Men for all del, ikke fortell at motoren, gir, bremser er bydg om enda. Men er nok ikke lett. Lykke til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å godkjenne en S50/S38 i E30 er så enkelt, hvorfor er det ikke flere som gjør det da. Kan noen svare meg på det? Tviler jeg på noen kan det fordi det er et helvete å få godkjent hvis ikke det er blitt umulig nå som de ikke automatisk godtar TÜV papirene.

SS Perfomance i skien ska selge E30 med S38 motor i. Den er ikke godkjent. Tipp en gang hvorfor ikke den er godkjent.....

De E30ene som er godkjent med stor motor i norge kan du nesten telle på en hånd.

Ta et eksempel:

Hvis du skal godkjenne en E36 318i som m3 må du kunne dokumenter at karrosseriet tåler kreftene til M3 motoren. Det går fint siden alle E36ene har samme karrosseri(har samme delenr). Hvordan vil dere klare å bevise at en E30 tåler kreftene til de storer M motorene? Da mener jeg at det skal dokumenteres at den tåler det.. E30 har aldri blitt levert med 300hk desverre. Du får et problem, garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...