Gå til innhold

klakkelyd fra girkassa med clutchen ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bmw e36 320 med 325 motor. Sitter antakeligvis 320 girkasse i den. Det hender når bilen står stille, med clutchen ute, at det kommer en klakkelyd. Tar jeg inn clutchen blir det borte. Vet det kommer fra girkassa da jeg var under bilen å hørte. Det kom fra innerste delen av girkassa, altså delen nærmest mellomaksel.

hva kan det komme av? utløserlager? løst svinghjul?

noen som vet hvilken girkasse 320 har? holdbar?

Skrevet

bruk å vær utløselager, uten at eg har peiling på 320 girkasser, men er vel et generel for de fleste kasser. Har selv kjørt med slik rasle/kakle på min tds kasse i minst 60.000km

Skrevet

utløselager er kunn i drift når clutchen er inne. så i ditt tilfelle er det nok ikke utlåserlageret som er feilen. her er den nok girkassen som lager lyd

Skrevet
utløselager er kunn i drift når clutchen er inne. så i ditt tilfelle er det nok ikke utlåserlageret som er feilen. her er den nok girkassen som lager lyd

Er det motsatte jeg har erfart, lageret bråker når klutsjen er på og ikke når den er utløst.

Grunnen til det er at når du trykker inn klutsjen vil det bli trykk på lageret som "strammer" det opp (kom ikke på bedre forklaring).

Når klutsjen er ute løper lageret fritt og slitasjen vil gjør at det bråker.

Har samme problem på min 520 nå, lageret synger på siste verset :(

Skrevet

Er det motsatte jeg har erfart, lageret bråker når klutsjen er på og ikke når den er utløst.

Grunnen til det er at når du trykker inn klutsjen vil det bli trykk på lageret som "strammer" det opp (kom ikke på bedre forklaring).

Når klutsjen er ute løper lageret fritt og slitasjen vil gjør at det bråker.

Har samme problem på min 520 nå, lageret synger på siste verset :(

lageret sitter jo festet på utløser armen. så lageret skal ikke gå rundt med clutchen ute. alle de bilene jeg har byttet dette lagret på har laget lyd når clutchen er inne
Skrevet

Prater man forbi hverandre haer ? Når jeg sier at jeg har clutchen inne, mener jeg vel egentlig clutchpedalen, da er vel teknisk sett clutchen ute... altså i fri,,, ?

Skrevet

clutch lagret er ikke gåent. det som gjør at den lager lyd når du har bilen i fri og lett den gå på tom gang er at lagret ligger løs på inngående asling på girkassen. å den begynner å lag lyd når motoren ikke går helt fint på tomgang.

Skrevet

det er utløserlageret...dette er heilt normalt, girkassa kan leve lenge med dette...selfølgeleg alt etter som du kjøre osv, det kan forekomme att lageret holde lenge sjølv med griskjøring :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...