Gå til innhold

Politiet jakter på navngitt bilfører


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Politimannen ble liggende på panseret ei god stund. Da politimannen forsøkte å knuse ruta med batongen sin bråbremset bilen. Politimannen falt deretter av panseret og bilen stakk av, forteller Neset.

Det at han har er i svært god form og hadde kunnskap om hvordan skulle komme seg av bilen var svært viktig, forteller han.

Puh, heldigvis hadde han kunnskap om hvordan han skulle komme seg av bilen da den bråbremset :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke ser humoren i dette? :roll:

Er det i orden at jeg prøver meg på en virkelig seriøs kommentar til denne artikkelen? (Dere som svarer "nei" til spørsmålet kan bare hoppe videre. :))

Vi ser her utslaget av en journalist på søndagsvakt - en journalist som tar den raske veien til å lage en artikkel: Han baserer den kun på framstillingen til én kilde, nemlig politiet.

Her framstilles det hvordan politimannen "havnet på panseret", hvorpå han "ble hengende fast på bilen ei god stund". Utfra ordvalget må vi anta at politimannen enten datt ned på panseret, for eksempel fra en trapp idet bilen kjørte forbi - eventuelt insinueres det at bilen kjørte på politimannen med vilje - hvilket selvsagt er svært alvorlig. Siden politimannen ble hengende fast, kan det tenkes at politimannens klær ble hengede fast i et sidespeil, ekstralys eller lignende.

At politimannen kan ha kastet seg opp på bilen og prøvde å stoppe den - akkurat slik vi har sett på film - forsøkes usannsynliggjort gjennom dette ordvalget.

For å understreke hvor farlig den ulovlige kjøringen var, framheves det at kjøringen fant sted i "folkemylderet i byens gågate" - med andre ord, det burde være et stort antall vitner der som kunne gi utfyllende informasjon om hva som hendte - men journalisten har her satt sammen en artikkel utelukkende basert på en kilde. Derfor får vi ikke utfyllende vitnebeskrivelser, som kunne gitt oppslag som:

-Bilføreren skapte panikk med villmannskjøring i gågaten - da politiet kom, forsøkte han å stikke fra stedet.

Eller kanskje:

-Bilføreren ville tøffe seg for noen jenter - da politiet ville stanse ham, fikk han panikk.

Eller:

-Det utbrøt panikk og livsfarlige situasjoner da politiet prøvde å bruke hollywoodmetoder for å stanse en bilfører i sentrum i natt.

Siden vi ikke vet akkurat hvilken av disse versjonene som ligger nærmest sannheten, gjør journalisten oss ingen tjeneste når han presenterer artikkelen slik han gjør. Siden den etterlater en viss usikkerhet, bidrar derfor artikkelen til å svekke min respekt for, og tiltro til politiet. Hva de tenker som er mer kritiske til politiet enn jeg er, kan man bare forestille seg.

Når journalister i så stor grad opptrer som mikrofonstativ for en enkelt (riktignok offentlig ansatt) kilde, tyder det på at man må utvise en svært stor grad av kildekritikk når man leser avisene heretter. Dette var da temmelig ille, var det ikke?

Ok, da var jeg ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 ? vil tro det var nærmere 80 :P

Fyren eier ikke respekt for politiet, så han kunne nok ha kjørt han ijæl :P vis politiet ikke hadde detta av, politimannen ville ikke av, han hadde muligheter flere ganger, så nok et eksempel på elendig politiarbeid :P satt jo alle andre folk i byen i fare med å ligge på panseret igjennom helebyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 ? vil tro det var nærmere 80 :P

Fyren eier ikke respekt for politiet, så han kunne nok ha kjørt han ijæl :P vis politiet ikke hadde detta av, politimannen ville ikke av, han hadde muligheter flere ganger, så nok et eksempel på elendig politiarbeid :P satt jo alle andre folk i byen i fare med å ligge på panseret igjennom helebyen.

han lekte panser babe gjennom hele byen da vettu :lol:

men fra spøk til revolver så trur jeg han politimannen hadde flaks det kunne ha gått mye verre med han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 ? vil tro det var nærmere 80 :P

Fyren eier ikke respekt for politiet, så han kunne nok ha kjørt han ijæl :P vis politiet ikke hadde detta av, politimannen ville ikke av, han hadde muligheter flere ganger, så nok et eksempel på elendig politiarbeid :P satt jo alle andre folk i byen i fare med å ligge på panseret igjennom helebyen.

Og det du sier her styrker jo mistanken om at situasjonen må ha satt mange av dem som var ute på byen i fare. :shock: Likevel sier politiet at det alvorligste [som kunne skje] er selvfølgelig at politimannen kunne blitt alvorlig skadet. Skal innrømme at jeg ser det tragikomiske i dette, ja. For hvis dette var alvorligste som kunne skje, kan jo ikke situasjonen ha truet alle de andre som var tilstede, eller hva? :?

Kommentarfeltet under artikkelen på fvn.no inneholder en situasjonsbeskrivelse som utfyller det jouirnalisten har skrevet:

Jeg så en del av hendelsen. Politimannen lå oppå panseret og slo med ei kølle i ruta. Så bråbremser bilen og politimannen detter av så mye at han får bena i bakken (men liggende oppå panseret), så hopper han oppå panseret igjen. Hvor er logikken i det? Han hadde jo sjans til å hoppe (skråstrek) rulle av, men han ville heller ligge oppå panseret(?)

Innsendt av Robert Bue, 01.06.08 20:57.

Det er velkjent at når vinteren i Norge slipper taket, kryr det av våryre mennesker ute i helgene som feirer at sommeren kommer, og da viser all erfaring at det har lett for å boble litt over for noen. Og da hadde det vært en stor fordel at man kunne hatt noen erfarne og sindige mennesker ute som kunne roe det hele ned uten å skru opp situasjonen ytterligere. :wink:

Et godt eksempel på erfaren og sindig framferd, kan være ikke å stille seg opp foran biler i bevegelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en anelse om hvem dette kan være :)

Robocop,eller Chuck Norris?

Så idiot han snuten er.

Hva i alle dager tenker han med da han skal opp på panseret på bilen egentlig?

Staten skal sikkert fremstille sjåføren av bilen som en gal idiot,men det er han ihvertfall ikke alene om i denne saken.

Kan også med sikkerhet si at dette er en snut som er helt sheriff,og som lager lover selv,og som er helt vill på å ta førerkort fra ungdommer,og roper,skriker og er sint når han stopper noen i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, nu blei jeg egentlig litt provosert her.

IDIOT?????

Er politi mannen idioten her?

Her kommer altså en eller annen unge som syntes at han av alle ting skal ha lov å kjøre bil i en gå gate (og jeg driter i hvor sagte han kjørte)

Når da politiet (som forøvrig er underbetalte og ikke gjør så mye annet end jobben dems....nemlig å sørge at denne jordklode ikke er det reine ravne rock) så står foran bilen hans, som han sikkert har stjalt.

Ja hva da, da kan fjolset ikke engang skjønne at det er helt hull i hodet og bare kjøre på, og midt i en gå gate i tillegg.

Jeg tar utgangspunkt i at denne snørr unge har stjalt bilen, for der er da vel ingen som er så dumme at dem kjøre opp gjennom gå gata med skilter som kan identifisere idioten.

Så hvis nu dette var bilen din han kjørte i.......hvem var idioten da?

Politiet eller snør ungen.

Hvis det er hans egen bil, ja må jeg spørre? hvem er idioten da?

Kunne jo like godt ha kastet ut Passet eller førerkortet til politiet med en gang da.

At Politi mannen kaster seg opp på panseret for å få idiotens oppmerksomhet og presse han til å stoppe er kanskje å sette hans eget liv litt for mye på spill.

Men jeg vill vedde med at han var 100% sikker på at idioten da fik bare 1/1000 dels av et sekunds klarhet i hodet og stoppet, men nei da.

Nu ligger han jo der og bilen tar fart, hva faen gjør man da.......ikke noe koselig å hoppe av en bil i fart, jeg hadde faen også prøvd å banke inn front ruta for å panne denne halv hjerne en rett mellom øyene.

Nei faen, hadde hoppet opp på panseret igjen jeg og, skulle faen ha likt å dratt hann ut gjennom front ruta for deretter å dra speider shortsene hans ned å gi han han det han fortjente der og da.

Hadde han gjort dette i feks. USA, så hadde han blitt pumpet full av bly på stedet!

Bli dog voksen og innse at du må ta konsekvensen av dine handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...