Gå til innhold

BMW e30 325 "m3" ny E90 bruksbil side 76 :)


leif harald
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk du tak i deler i glassfiber? Fra hvor? Skal ha front og bakfanger i glassfiber..

Kjøp Araldite 2 komponent lim og masse selvborrende skuer.. Hehe

Legg til effemann(A)hotmail.com på msn, så kan jeg forklare deg hvordan du montere glassfiber..

Kjøpte alt på koed, dem hadde noe nytt liggende fra glassfiberkita de solgte før, som lå på brukte deler. var ganske vanskelig og finne dem :D

hehe, planen er å ikke bruke skruer eller poppnagler. prøve å lime dem på åsså etterpå sparkle med glassfibersparkel, glassfibersparkelen er veldig stark så det skal vist gå bra :D

men selg meg m3 bagasjeluka di du, hehe :D

Neinei, først tar du på masse Araldite (BRA, sterkt og fast lim) så skrur du masse selvborrenes skruer. Når dette har tørka skrur du ut alle skruene. SÅNN, da er det klart til å sparkles..

Hehe, tror ikke det du :lol:

Godkjente deg på MSN til morran også. Kan ta resten der.

aa, sånnja. ikke domt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke limt i det hele tatt jeg..skjermene vil da komme til å bevege seg bittelitt å etter ei stund så kommer sparkelen til å sprekke...å det blir jo ikke spesielt fint:) bruk heller noen få popnagler så du får festa dem der de skal sitte deretter støper du dem fast med glassfiber! å da mener jeg glassfibermatter å polyester...IKKE glassfibersparkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke limt i det hele tatt jeg..skjermene vil da komme til å bevege seg bittelitt å etter ei stund så kommer sparkelen til å sprekke...å det blir jo ikke spesielt fint:) bruk heller noen få popnagler så du får festa dem der de skal sitte deretter støper du dem fast med glassfiber! å da mener jeg glassfibermatter å polyester...IKKE glassfibersparkel...

X2 :wink:

Sparkel er sjeldent bra til å feste sammen ting med..Sparkle igjen skjøter på slike ting blir iallefall dårlige greier..

Men utenpå glassfiberen derimot, kan du sparkle til krampen tar deg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell ja, her var det ma forsjellige meninger, begynner på skjermene i neste uke nermere helgen så får komme tilbake da med hva som skjer.

jeg tror jeg går for og lime de fast med sikaflex så skrue dem fast, så etterpå skrue ut skruene og sparkle,, menmen kommer med update hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke lim med sikaflex!! Alt for elastisk!

Gjør sånn:

1 Gjør det helt reint på begge flater.

2 Finn ut riktig posisjon.

3 Lim godt med ARALDITE (2k lim)

4 Skru fast med mange skruer.

5 Vent til det tørker, så skru ut skruene..

6 Legg endel matter med vevde glassfiber matter som blir armert med polyester på.

7 Deretter pusser du det ned til sånn ca det blir seende ut (så du slipper og sparkle så mye i tykkelsen.)

8 Så pusse, sparkler, pusse, pusse, fyller, pusse..

Noen som ikke er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke lim med sikaflex!! Alt for elastisk!

Gjør sånn:

1 Gjør det helt reint på begge flater.

2 Finn ut riktig posisjon.

3 Lim godt med ARALDITE (2k lim)

4 Skru fast med mange skruer.

5 Vent til det tørker, så skru ut skruene..

6 Legg endel matter med vevde glassfiber matter som blir armert med polyester på.

7 Deretter pusser du det ned til sånn ca det blir seende ut (så du slipper og sparkle så mye i tykkelsen.)

8 Så pusse, sparkler, pusse, pusse, fyller, pusse..

Noen som ikke er enig?

jaok, men jeg har hørt at glassfibersparkel skal være like bra som glassfiber duk, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke lim med sikaflex!! Alt for elastisk!

Gjør sånn:

1 Gjør det helt reint på begge flater.

2 Finn ut riktig posisjon.

3 Lim godt med ARALDITE (2k lim)

4 Skru fast med mange skruer.

5 Vent til det tørker, så skru ut skruene..

6 Legg endel matter med vevde glassfiber matter som blir armert med polyester på.

7 Deretter pusser du det ned til sånn ca det blir seende ut (så du slipper og sparkle så mye i tykkelsen.)

8 Så pusse, sparkler, pusse, pusse, fyller, pusse..

Noen som ikke er enig?

Er 100% enig:) er sånn det må gjøres hvis det skal bli bra:) endelig noen som har skjønt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg Spiritus Sancti, men har hørt at 2 komponent rutelim er helt rått å bruke til dette. Det bruker de på Gromstad Motor i Arendal når de limer på skjermer der.

En kamerat av meg som jobber der fortalte at de hadde løftet planet (kassa bak på en pickup) kun i pålimte glassiberskjermer, som da var limt med rutelim. Det kom ingen sprekker i overgangene.

Skal til med samme prosjekt selv, og da kommer jeg til å gå for dette. (PS, det er VELDIG dyrt lim!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg Spiritus Sancti, men har hørt at 2 komponent rutelim er helt rått å bruke til dette. Det bruker de på Gromstad Motor i Arendal når de limer på skjermer der.

En kamerat av meg som jobber der fortalte at de hadde løftet planet (kassa bak på en pickup) kun i pålimte glassiberskjermer, som da var limt med rutelim. Det kom ingen sprekker i overgangene.

Skal til med samme prosjekt selv, og da kommer jeg til å gå for dette. (PS, det er VELDIG dyrt lim!)

Hvor får jeg kjøpt 2 komponent rutelim a?? driver selv a å bygger akkurat det samme jeg også:D å jeg tenkte å lime, poppe og legge glassfiberduk på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjedd ekstremt mye i dag, kom hjem fra spania i går kveld så det var litt pakker som ventet i posten, fikk 4 pakker. En fra maxam tuning med div rør, klemmer, turbotrykkmåler, turbotrykkmåler, instrumentholder og div. De 3 andre pakkene var framfanger, bakfanger og bakskjermer

Har prøvemontert alt og holt på fra kl 11- 20.30 med bilen i dag. mangler bare litt vinkler og rør fra turbo og ned til intercooler. så er trykkrøra klare.

Bilder kommer, tar enorm tid og laste inn alle på en gang på photobucket

Planen i morgen er:

sveise/gjenge opp bunnpanna og få fikset oljereturen fra turboen.

Koble til oljetrykk måler om jeg får taki div fingjenget, konte muttere.

fikse det siste med trykk røra

få noen til og sveise dumvetilen på det ene trykkrøret, samt sveise på en nippel til turbotrykk

Sveise meg nytt 3" eksosanlegg og henge det opp å starte bilen og ta en liten tur

Tviiiler på at jeg får gjort alt dette i morgen, men skal prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...