Gå til innhold

BMW e30 325 "m3" ny E90 bruksbil side 76 :)


leif harald
 Share

Anbefalte innlegg

Er du helt tullete i håve eller!???

Skal man ha bensin som går gjennom kupeen så skal det ligge inni rør. Altså, de vedunderlige stålomspunnende slangene dine må ligge inne i rør. Skal man drive å trø å herje inne i der så kan det fort skje ting. Og ja, du må tenke på ting som KAN skje! Og ta i mot tips og ting som folk påpeker, ikke bare blås det bort.

My 10cents....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinslanger kan fint lige inni coupen. syns det er rart at folk sier noe på dette. har det selv i rallycross og bilcross. og aldri fått beskjed om at jeg må gjøre noe annet. og det står ikke noe om det i bilsportboka heller;)

det er så selvsagt at det trenger ikke stå i bilsportboka.

det er faktsik en grunn til at slike ting er montert utenpå bilen på ALLE biler.

er så mange andre sier her at hvis det går hull på en slik slange så er veien kort til en skikkelig brann invendig som jeg vil tro er vanskelig og unslippe hvis man er i fart!!

problemet med stålomspunnende slanger er at man ikke kan se om det oppstår sprekker i dem..

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å koble motor nå. Er en gjoringsfeil en plass. En ledning som smelta nor vi satt på strøm som går i ledningklysa som går ned under innsuget så det var litt kjedelig.

Men nå er det meste kobla, stikke fra m20 til m50 osv.

noen som vet hvilken hjerne dette er?

BOSH

02 61 20 04 02

Den står både på 320 og 325 m50 motorer. Altså 24v uten vanos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å koble motor nå. Er en gjoringsfeil en plass. En ledning som smelta nor vi satt på strøm som går i ledningklysa som går ned under innsuget så det var litt kjedelig.

Men nå er det meste kobla, stikke fra m20 til m50 osv.

noen som vet hvilken hjerne dette er?

BOSH

02 61 20 04 02

Den står både på 320 og 325 m50 motorer. Altså 24v uten vanos

okda :)

Har bestilt meg masse earls koblinger, bensinpumpe, filter, slanger, fuel cell, fuel rail og bensintrykk regulator.

Men bensintrykk regulatoren skal stå forran fuelrailen? Er kansje et domt spørsmål men satt å tenkte på dette. Fuel railen er jo åpen fra bensinen kommer inn så kan den renne rett igjennom å rett til tanken igjenn. Eller er det så mye trykk at det alti er trykk inni fuel railen? Jeg har teint et 2 forsjellige forslag til hvordan jeg lurer på om det skal være. Jeg så føre meg at bensintrykkregulatoren kansje burde være bak fuel railen (på returen til tanken) for å ikke slippe ut alt bensinen før bensintrykke er høyt nokk. Jeg vet ikke så derfor jeg spør :D

1bensinsystem.jpg

2bensinsystem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tanke på fuelrailen din så ville jeg gjort følgende, som mange av versting byggene på ppf forumet gjør.

Bensintilførsel inn på hver sin side av railen og retur på midten.

Dette for at trykket ikke skal falle på noen av sidene på railen.

Jeg gjorde dette selv på min fungerte perfekt, er ikke vanskelig å få til heller.

Lykke til videre.. Fint prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...