Gå til innhold

BMW e30 325 "m3" ny E90 bruksbil side 76 :)


leif harald
 Share

Anbefalte innlegg

Er det fjærer til e30 du har montert på e36 fjærbeinet?

Iallefall, ikke vurdert nye e36 dempere da? Demperen er jo komplett med fjærbeinet. De såg bare ikke ut til å være helt "top notch" akkurat :P

Oljesvetting på den ene der?

Men men, fortsatt kult prosjekt :D Litt misunnelig på et slikt prosjekt igrunn.. :?

ja de demperene er ikke helt 100% men fikk det så billig + at jeg hadde lust å se hvordan det ble, å det funket så da går jeg for den løsningen. har disse på fåreløbig å får taki nye bak og framme nor bilen begynner og kommer seg.

Men ja kjekt prosjekt, men det er stoppet opp litt nå :? dvs blir lite bestilling av deler osv frammover pga jeg har begynt på skole og har null intek bare masse utgifter med bensin til skolen osv.

Hva må til for å bytta bak, nav, bremseskive å calipper? eller må det mar en bare det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har skivebremser orginalt bak på bilen din å skal ha 5-bolt så kjøper du bare lager å nav til e30 m3. det er "bolt on"...tror du muligens kan bruke skiver å calipere fra e30 m3 også men dette er jeg ikke 100% sikker på...ring SS Performance å hør med de...de veit hva de snakker om:) Jeg ringer alltid til de når jeg lurer på noe ang prosjektet mitt:) det er foresten ganske likt ditt:) med evo-kit fra rune hansen da....

Følger foresten jevnlig med på prosjektet ditt:) dette blir nok bra skal du se...stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra det der da :D tror mille felgene passer fint på e30/m3. har sett en annen m3 med samme felger, kan se om jeg finner tak i et bilde av den.

edit: bildet.

90modE30M3.jpg

nice, såg ganske strøken ut den der. Felgene såg greie ut de ja :)

MEN, bak kan jeg bare bytte til e30m3 nav har jeg hørt, kan jeg bruke et e36 nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har skivebremser orginalt bak på bilen din å skal ha 5-bolt så kjøper du bare lager å nav til e30 m3. det er "bolt on"...tror du muligens kan bruke skiver å calipere fra e30 m3 også men dette er jeg ikke 100% sikker på...ring SS Performance å hør med de...de veit hva de snakker om:) Jeg ringer alltid til de når jeg lurer på noe ang prosjektet mitt:) det er foresten ganske likt ditt:) med evo-kit fra rune hansen da....

Følger foresten jevnlig med på prosjektet ditt:) dette blir nok bra skal du se...stå på:)

takktakk, kjekt noen følger med :) Men ja, håper den blir bra til slutt :D Det største som gjenstår er vel og sandblåse alt (motorrom og div understell), så kan jeg begynne om montere motor osv også :D

Noen som har e36 m3 3,2 bærearmer framme til salgs? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update fra dagens å gårsdgens økt på verkste.

-sandblåst innsug og litt av fronten/motorrommet

-grunnet og lakket innsuget og fronten/motorrmmt

-begynt og sannblåst motorrom

-begynt og montere litt mer på motoen

-rydda verkste

Bilder:

IMG_1775.jpg

IMG_1776.jpg

IMG_1781.jpg

IMG_1779.jpg

IMG_1777.jpg

IMG_1814.jpg

rydda litt :P

IMG_1816.jpg

Motoren begynner også og kommer seg.

IMG_1813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjennstår utvendig som skal kjøpes inn får å få den klar til sommeren 09 er:

- m3 baknav, samt m3hjullger

- m3 3.2 bærearmer foran

- foringer under hele bilen, trenger egentlig bare i traversn bak

- m3 bagasjeluka

- m3 c stolpen

- bakrute

- m3 frontleppe

- litt lister runtom på bilen

- baklykter

- Lakke bilen

Det som mangler før motoren er klar:

- båre hull i bånnpanna til returen fra turboen

- Montere alt småting

det som skal gjøres til sommern 2010 er:

- bytte til en heftig motor med eller uten turbo, ikke sikker

- bytte til stooore og gode bremser, 5x120

- bytte til noe bra dempere, coilivers sikkert

- få i noen nye stoler

- +++++++++++

Si ifra om du har noe av det jeg trenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt de siste dagene også, holder på hver dag :)

Onsdag:

I dag har jeg tatt litt mer rust, og grunnet med Rustkiller. De narmeste dagene skal jeg prøve å få ner understellet framme trur jeg å få slipt ned og grunnet understellet samt hjulbuene.

Bilder sier mer en tusen ord.

Før

IMG_1825.jpg

Etter, nesten ferdig

IMG_1827.jpg

Før

IMG_1826.jpg

Etter

IMG_1828.jpg

IMG_1829.jpg

IMG_1830.jpg

Torsdag:

han som skal lakke bilen og hjelpe meg med skjerene var innom en tur ål en plan over skjermene bak. De skal limes på med karosorilim som er gokjent lim til bil. kan lime fast tak på biler osv. Den er like sterk som en sveis. Kommer med litt mer info nor jeg begynner på skjermene.

IMG_1831.jpg

Litt bilder:

IMG_1846.jpg

e36 fjørbein. 5x120 boltsirkel

IMG_1847.jpg

IMG_1835.jpg

2 timer etter

IMG_1837.jpg

plasser det har vert rust.

IMG_1839.jpg

ferdig grunna

IMG_1843.jpg

IMG_1844.jpg

IMG_1848.jpg

begynner og bli tomt

IMG_1851.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...