Gå til innhold

ØK: Girkasse E36 325i 1992


vetu03
 Share

Anbefalte innlegg

Okey, skal få sjekket hva lengden på kassa mi er for noe.. Så kan vi se da;) Er lengden på getrag og zf kun eneste forskjell?

Hvet ikke hva jeg har på min, er 1992 modell? Noen som hvet hva denne kom med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av flere 91 og 92 modeller jeg har vært borti, har alle hatt Getrag kasse. Så det er godt mulig at min Getrag kasse passer til din bil. Solgte en gang en kasse fra en 94 mod, og den var forskjellig fra kassen til han som hadde 91 mod. Så etter det spør jeg alltid om lengden på kassen. Så slipper en å sende feil. Eller så må mellomakslingen følge med.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det kan stemme! Har hørt no rykter om at det var girkasse bytte på 93. Så da passer den nok.. Men skal prøve å få tatt et mål på den i morgen eller noe.. Er kassa i bra stand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har ikke kjørt bilen med kassen. Den fulgte med en bil som ikke ville starte, og der det viste seg at motoren hadde ødelagt topp. Bilen ble brukt som delebil. Kassen har stått i en ombygd 325 til USA M3. Den ser lik ut som 2 andre Getrag kasser fra 320 og 325 jeg sammenlignet med, men den har et annet siffer på siste delenummer. Det kan være at denne kassen er en sterkere utgave enn 325 kassen, men er ikke sikker. Trykkplaten på clutchen var i alle fall kraftigere enn på den fra 325.

Er sikker på at bilen bare var kjørt 173000 km, og at motoren ble byttet så tidlig som i 1995. Den kjentes grei ut å gire med, men har ikke fått kjørt med kassen selv.

I følge en Bentley rephåndbok, står det at de første girkassene til M50 motorene uten Vanos, har kraftigere kasser enn de senere modellene. Der er samme kasse fra 318-til 325 brukt. Men der er jeg ikke 100& sikker.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte min isted, men var ikke så lett når girkassa sitter på bilen, men kom fram til ca 55,5 cm fra huset framme og til enden av hardy koblinga. Var det som var enklest å måle. Mellom akslingen var ca 150,5 cm. Ikke lett å få den heller nøyaktig da den står på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen.

Min mellomaksling er ca 147 cm fra utsiden av begge flensene. Boltene ikke medregnet. Men hvis den er ulik din, kan mellomskalsingen selges for 500 kr ekstra. Da passer det i alle fall. Og så kan du i tilfelle selge din mellomaksling etterpå.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...