fredriko Skrevet Juni 3, 2008 Share Skrevet Juni 3, 2008 Lurer på hvilken erfaring dere har bak e39 528, da jeg vurderer og kjøpe meg en slik. Er det noen årsmodeller jeg bør holde meg unna osv? Hvordan hadde det vært og montert kompressorkit fra Ess på en 528? Noen som har litt tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 3, 2008 Share Skrevet Juni 3, 2008 E39 528 er flotte biler, sterk motor og meget dravillig. Det du skal være obs på er at den er litt strupet, dvs bytter du innsug til det samme som er på 523 og 520 får du økt effekten en god del. Ofte kan det også sies at 523 gir "mest for pengene" da det er et lite stykke i prisforskjell mellom 523 og 528. Mens effektforskjellen ikke er så veldig stor. Men du merker godt at 528 er sprekere. Ellers har jeg bare gode erfaringer med ess kompressorkit.. du vil nok bli meget fornøyd om du monterer det på en E39, uansett hvilken motorstørrelse du velger..eneste som er kjipt er jo at det ikke blir godkjent osv.. Se på modeller fra 97 og oppover, om du skal kjøpe 96 så bør du sjekke bilen nøye. Det bør du uansett, men vet at det var mer tusk med de førstemodellene av E39. Ellers har jeg gode erfaringer med tanke på vedlikehold / utlegg og silkt.. har nesten ikke brukt penger på min - kun tatt servicer.. , og da har jeg hatt 523,528 og 2x 540... alle 97 modell:) håper at du ble litt klokere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2008 Takker VELDIG for responsen, tror det blir 528i det er en 1997 modell jeg har kikket litt på. Men har det mye og si om jeg kjøper autolat eller manuell med tanke på kompressorkit? ser på Ess sine sider at de har lagt ut 0-100 med automat og manuell. altså da tenker jeg om effektøkningen har stor påvirkning på automatkassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 4, 2008 Share Skrevet Juni 4, 2008 automatkassa klarer jobben, men ta en service på den eller eventuelt overhaling før du begynner å herje rundt:o det kan lønne seg! Det vil være kjappere med manuell fordi automatkassa bruker litt tid på å gire, er ikke 100% nymoderne den steptronic kassa, men den gjør jobben! Bra girkasse! Velg manuell om du finner en, det er mitt tips...men med automat er det nok flere biler tilgjenglig! Det blir en vurderingssak for deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juni 4, 2008 Share Skrevet Juni 4, 2008 Ville velgt manuell jeg, har en automat selv.. og den blir bygd om nå snart! Er helt sykt hvor mye hk den dreger, eller hvor mye dårligere den går enn manuell da! Så om du finner manuell bør du kjøpe det, blir mye mere morro for pengene! Ellers er det viktig å sjekke understell.. kan være litt slitte foringer. Sjekk traversforinger bak om bilen er gådd langt. Også endel bremseslanger, men det er standard:) Ellers helt nydelig bil å kjøre Elsker min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2008 Takker for svar folkens, sikkler veldig på e39 eller e38 men tror nok det blir e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Friksen Skrevet Juni 4, 2008 Share Skrevet Juni 4, 2008 528 er knall! har hatt to stk 528ia 97mod og brodern har hatt 520,523 og 525.. knallgoe biler! angående innsug.. det er fra 525 du må bruke innsuget fra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 4, 2008 Share Skrevet Juni 4, 2008 Ang innsug o.l. Kan det være noe å hente der på en 520 motor (97 mod E39)? Glemmer alltid motorbetegnelsen. Har hatt bilen kun 1 uke så har litt å sette meg inn i. Har kommet ifra en VAG verden som jeg har levd i siste 5 åra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 5, 2008 Share Skrevet Juni 5, 2008 Ikke noe spesielt, for 520 har det innsuget med best flow... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå