JanMorten82 Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Hei Da ble jeg lapplaus i kveld gitt. Stoppet av sivil bil . jeg hadde lappen på prøvetid, og fikk beskjed om at jeg blir fotgjenger i 3-6mnd. Han sa også at jeg må ta teori og oppkjøring på nytt. Spm mitt er da, hva menes med teori? teoriprøven, eller hele greia hadde gjennomsnitt'sfart på 94 i 60 sone Takker for alle svar.
Astri Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 trudde kje du trengte å ta noe oppigjen hvis du mista lappen under 6 mnd?
Aama_Racing Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 trudde kje du trengte å ta noe oppigjen hvis du mista lappen under 6 mnd? så lenge det er innenfor prøvetiden så må du ta lappen oppigjen vist du mister den
Astri Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Ja visst. leste jo at han hadde prøvetid, men teflonhjernen min klarte ikkje å registrere det i halvsøvne. beklage. Men med teori så menes det vel teoriprøven? Eg ane ikkje om teorikurs e obligatorisk når du skal ta lappen om dagene, men det var det ikkje når eg tok lappen for 5 år siden..
andybooy Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 trudde kje du trengte å ta noe oppigjen hvis du mista lappen under 6 mnd? så lenge det er innenfor prøvetiden så må du ta lappen oppigjen vist du mister den feil, alt fra 6 og oppover må du ta den på nytt. men er teori og oppkjøring ja.
-Anders- Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Mister du lappen i 6mnd eller mer må du i utgangspunktet kun ha delvis førerprøve. Alt ettersom hva som blir avklart i retten eller hos politijuristen. Er du innenfor prøvetiden og du mister lappen, spiller det ingen roll hvor lenge du mister den. Du må uansett ha Teoriprøven OG Oppkjøring. Altså, full førerprøve. Uansett, kjipt å miste lappen. Har nettopp fått igjen min etter å ha gått uten i 8 mnd. Lykke til!
vetu03 Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Mister du lappen i 6mnd eller mer må du i utgangspunktet kun ha delvis førerprøve. Alt ettersom hva som blir avklart i retten eller hos politijuristen. Er du innenfor prøvetiden og du mister lappen, spiller det ingen roll hvor lenge du mister den. Du må uansett ha Teoriprøven OG Oppkjøring. Altså, full førerprøve. Uansett, kjipt å miste lappen. Har nettopp fått igjen min etter å ha gått uten i 8 mnd. Lykke til! Thats right!! Men når du får vite hvor lenge du mister den så tar du å søker med en gang om å få ta teoriprøven før sperrefristen din er ute.. Egentlig hvis du mister den i 3månder får du ikke ta teoriprøven før de 3måndene har gått og da blir det foretg 5-6 månder før du får den. Men hvis du søker pleier du som regel få det innvilget at du kan ta den 1,5 månde eller noe før og da kan du jo bestille oppkjøring på dagen nesten vettu.. Unødvendig å vente lenger enn man må. Hmm, mistet den i 93 i 60 sona og fikk 4månder for 1,5år siden. Så blir vel rundt det der. Men har du noen prikker fra før av? får da blir det lenger. Unasett utrolig kjedelig!
JanMorten82 Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Skrevet Juni 5, 2008 Ja detta var kjipt. Trenger jo bilen til jobb, "varehenting" Jeg har ingen prikker fra før og aldri blitt stoppet. Kjørte vel opp i mai i fjor.. Jeg skulle bare ut en snartur etter jobb, Veien var fri og det var kveld. Kun en "råne" bil bak meg, som viste seg og være sivil. men men, Var en lettelse å høre at jeg kun trenger teoriprøve + oppkjøring da
Thomaz Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Kommer helt ann på hva det står i dommen! Jeg mista lappen i 22mnd uten å ta noe som helst av prøve
JanMorten82 Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Skrevet Juni 5, 2008 Er nok en prøvetid på 2 år.. Skal slenge meg rundt og søke med en gang jeg får brevet. Må sikkert regne med 3/4 uker. Men gjelder Utsettelsen fra dagen jeg mistet lappen, eller fra dagen saken blir behandlet hos politiet? Vet det er mye spm her, men topicen kan jo komme til bruk senere.
-Anders- Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Hvis du har samtykket eller evt vinner i en rettsak ved å ikke ha samtykket gjelder det fra den dagen du ble stoppet. Taper du rettsaken, om det blir rettsak så gjelder sperretiden fra dommen blir satt.
Reef89 Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 ikke får å ødlegge tråden, men kan gi alle her ett bra tips dere må huske på (for de som ikke vet det da: Blir du stoppet med laser, så er laser apparatet nødt å være 1,20M OVER bakken, uten det kan di ikke ta deg, di gjør jo det der og då, men anmelder du di og havner i retten, vinner du nok garantert og alt ordner seg, vet om tre stk no som dette skjedde med. Sant som oftes gjømmer de jo seg nedi veikanter å alt mulig der man ikke ser di. Husk på den:)
JoCCe Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Men spærre fristen gjelder fra den datoen du blir stoppa og x antall mnd fremover i tid ble selv stoppa 00,15 såe.. hehe å siden du å er i prøvetiden må du ha full førerprøve igjen. Venter på min nå, 1 juli går spærra mi ut så ;D 10 kjeeedelige månedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå