Gå til innhold

Diesel trimming


Hofmeister-Knick
 Share

Har du trimmet din dieselbil?  

26 stemmer

  1. 1. Har du trimmet din dieselbil?

    • Ja, jeg har chippet min dieselbil
      11
    • Ja, jeg har installert "power-box" på min dieselbil
      5
    • Nei, jeg kjører dieselbil uten trim.
      10


Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig chippe, men noen dager før havarerte automaten så mistet litt trua på det!

Kjedelig, men da kan du ihvertfall ikke skylde på chippinga, noe du nok hadde gjort om du hadde chippa før han røk!

Skulle ikke forundre meg :) Hverfall hvis chippen hadde vært montert en god stund. Kommer antageligvis til å chippe min neste bil som antageligvis er en nyere dieselfemmer. Er egentlig litt i tvil. 50% av magefølelsen sier chip og resten sier orginalt oppsett. Er vel det problemet mange har! Hvis jeg har hatt masse penger har jeg selvsagt helst kjøpt en bil som går såppas bra orginalt at chipping ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig på hvor mange av dieseleierene her som har chippet eller installert en "power-box".

Begynner å komme inn noen svar her, 50/50 ca foreløpig på original kontra trimmet.

I mitt hode er en chip den teknisk beste løsningen, samt at den ikke lar seg avsløre uten å måle kreftene på bakhjula. En box kan man derimot montere av og på etter eget ønske, det er jo også kjekt, men den kan avsløres ved visuell kontroll.

Noen som har hørt om tilfeller der trimming har blitt avslørt av myndighetne under kontroll eller liknende?

Jeg har selv ikke chippet, men er veldig fristet av hva ESS kan tilby til bilen. Noen med erfaringer ifra ESS? De påstår "gull og grønne skoger" og at de aldri har opplevd noe mototrøbbel/girhavari grunnet deres diesel-trimm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er selv veeeeldi itvil om chippinga.. vis det blir noe så blir det på Flissundet vertfall..

så kom med svar folkens! er det vert pengene??

Tror det blir Flissundet trim på min 530 D også :)

Forøvrig så er jeg usikker på hvilken leverandør det er på chipen på min 325tdsa.

(Har vært chippet en god stund, og automatkassa er like fin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippen tar nok hensyn til at du har automat hvis den er levert av en seriøs levrandør. Trimmet mine 325tds hos Normantic og mener bestemt at det ble opplyst at chippen til 325tdsa ikke var identisk med chippen til 325tds'n jeg trimmet først. Var noe med noe moment begrensning, men det er jo mulig jeg husker feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momentbegrensning på høye gir. Der er påkjenningen på girkassen på sitt høyeste.

Jeg tør rett og slett ikke chippe i frykt for kassehavari, men jeg må innrømme at 40 hk og 100 Nm ekstra frister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...