Jump to content

Har du trimmet din dieselbil?  

26 members have voted

  1. 1. Har du trimmet din dieselbil?

    • Ja, jeg har chippet min dieselbil
      11
    • Ja, jeg har installert "power-box" på min dieselbil
      5
    • Nei, jeg kjører dieselbil uten trim.
      10


Recommended Posts

Posted

Nysgjerrig på hvor mange av dieseleierene her som har chippet eller installert en "power-box".

Om dieseleiere svarer uansett om de har gjort det eller ei, så kan vi danne oss et bilde av "prosenten" timmede dieseler.

Posted
Jeg skulle egentlig chippe, men noen dager før havarerte automaten så mistet litt trua på det!

Kjedelig, men da kan du ihvertfall ikke skylde på chippinga, noe du nok hadde gjort om du hadde chippa før han røk!

Posted

er selv veeeeldi itvil om chippinga.. vis det blir noe så blir det på Flissundet vertfall..

så kom med svar folkens! er det vert pengene??

Posted
Jeg skulle egentlig chippe, men noen dager før havarerte automaten så mistet litt trua på det!

Kjedelig, men da kan du ihvertfall ikke skylde på chippinga, noe du nok hadde gjort om du hadde chippa før han røk!

Skulle ikke forundre meg :) Hverfall hvis chippen hadde vært montert en god stund. Kommer antageligvis til å chippe min neste bil som antageligvis er en nyere dieselfemmer. Er egentlig litt i tvil. 50% av magefølelsen sier chip og resten sier orginalt oppsett. Er vel det problemet mange har! Hvis jeg har hatt masse penger har jeg selvsagt helst kjøpt en bil som går såppas bra orginalt at chipping ikke er nødvendig.

Posted

730d'n min er orginal, men det kan jeg nok ikke si om de andre dieselene jeg har hatt :)

Posted
Nysgjerrig på hvor mange av dieseleierene her som har chippet eller installert en "power-box".

Begynner å komme inn noen svar her, 50/50 ca foreløpig på original kontra trimmet.

I mitt hode er en chip den teknisk beste løsningen, samt at den ikke lar seg avsløre uten å måle kreftene på bakhjula. En box kan man derimot montere av og på etter eget ønske, det er jo også kjekt, men den kan avsløres ved visuell kontroll.

Noen som har hørt om tilfeller der trimming har blitt avslørt av myndighetne under kontroll eller liknende?

Jeg har selv ikke chippet, men er veldig fristet av hva ESS kan tilby til bilen. Noen med erfaringer ifra ESS? De påstår "gull og grønne skoger" og at de aldri har opplevd noe mototrøbbel/girhavari grunnet deres diesel-trimm.

Posted
er selv veeeeldi itvil om chippinga.. vis det blir noe så blir det på Flissundet vertfall..

så kom med svar folkens! er det vert pengene??

Tror det blir Flissundet trim på min 530 D også :)

Forøvrig så er jeg usikker på hvilken leverandør det er på chipen på min 325tdsa.

(Har vært chippet en god stund, og automatkassa er like fin)

Posted

Chippen tar nok hensyn til at du har automat hvis den er levert av en seriøs levrandør. Trimmet mine 325tds hos Normantic og mener bestemt at det ble opplyst at chippen til 325tdsa ikke var identisk med chippen til 325tds'n jeg trimmet først. Var noe med noe moment begrensning, men det er jo mulig jeg husker feil...

Posted

Momentbegrensning på høye gir. Der er påkjenningen på girkassen på sitt høyeste.

Jeg tør rett og slett ikke chippe i frykt for kassehavari, men jeg må innrømme at 40 hk og 100 Nm ekstra frister!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...