Gå til innhold

Linren`s e36 coupe


linren
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg e36 igjen som jeg tenkte å lage en lite tråd om. Bilen er 93 325 coupe. Estorillblå og med bra med utstyr. Kjøpte bilen for en drøy mnd siden og den funker forsåvidt bra. Det sitter vortech v2 kompressor på den fra ess. Etter to motorras, så er det satt i en m50 motor stroket til 2,8l og med smidde stempler. Funker bra nå. Den ladet ca 0,4kg når jeg hentet den, men gikk ganske feit. Har dreid ned reimhjul på kompressoren litt og nå går den MYE bedre. Desverre hodlt girkassa ikke mange dagene. Andre gir gikk etter normal akselerasjon fra 30km og opp. Har solgt unna en god del deler fra bilen...bla m3 vaderinteriør i alcantara til en på forumet her. Har hentet en hel delebil fra sverige. En gul m3 i bra maskinell stand. Planen er å bruke hele understellet og interiøret fra den. Har snakket med biltilsynet og de er klare for å godkjenne den med kompressor etter den operasjonen. Har også planer om intercooler på den ettehvert.

Er veldig i tvil om jeg skal bytte motor i samme slengen, men da må jeg flytte over kompressoren å da, ettersom min går en god del bedre en m3en. Skal slenge ut noen bilder av bilen. Slenger ut noen fra annonsen fra da jeg kjøpte den.

9098jrxuw3w3xs8t4hmw.jpg

ts2utcthjk9povpgzrhw.jpg

o9wn0tiq2ywz2u54vuv7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skjønner jeg veldig godt:) Blir jo en del mer hk det da.. Hvorfor har du røket så mange kasser å sånn med bilen? ladetrykket var jo ikke så høyt?! Og egentlig 2 motorras? Blandinga som har vært helt feil eller noe ell? Skal jo likssom holde 0,5bar greit de motorene der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor. Turtallsperre er lagt til ca 7500, kan være derfor. Dette skjedde før jeg kjøpøte bilen. Girkassa vet jeg ikke hvorfor tok kvelden. Må ha vært noe feil på den. Bilen ha riktignok mye mere moment enn org. Lader ca 0,7kg nå, så effekten er ganske bra, da motor hadde ca 215hk før kompressormontering... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare noen dager til ombygging begynner. Kommer mye deler til salgs. Blant annet komplett org dakargul m3styling, inkl baklamper og speil. Bremser til m3 som er tilpasset 325 e36 fjørbein skal å selges....

Lurer fortsatt på hvilken motor som jeg skal bruke, usikker på hvor mye tilpassing det er å montere kompressoren over fra m50 til s50...noen som vet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke bli vanskelig å få godkjent s50 med komp? Da regner jeg med du får langt over 333hk som er det meste som ble levert i e36 karosseriet. Skal bygge om til M3 i sommer sjøl og på biltilsynet krever de at du kan dokumentere at karosseriet tåler effektøkningen, dvs enten TUV eller ikke mer effekt enn det samme karosseri er levert med orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker bil, må jeg si. Har i det siste fått lyst på en prosjektbil og den skulle lakkeres i estorilblå. Enten cab eller coupe, og nå er jeg ganske sikker på at det blir en coupe :D

Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt ang bilen:)

Her er litt av det som jeg har gjort siden jeg fikk bilen:

Vaderinteriør i sort skinn, STRØKENT!, M3 bremser foran og bak, ladetrykk opp til ca 0,7kg, byttet ratt til nyere m-ratt, fyllt og overhalt ac, satt i sort innertak og speedometer fra m3 e36. Mere kommer.

Her er noen flere bilder tatt med mobil i dag..

g3zypgdotg353y478qcc.jpg

7pbd1cnszbca6c31fbea.jpg

6fzh5r88gcklioam1xpn.jpg

6kfvzlwjt20ccocpfz6v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...