bmwvel Skrevet Juni 9, 2008 Share Skrevet Juni 9, 2008 Noen som kunne gje meg litt råd ka feil eg skal sjå etter på ein m5 som dette. noen standar problem med dei, svakheter og sånt ? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1890494 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Juni 9, 2008 Share Skrevet Juni 9, 2008 eneste "feil" jeg kan se her er at det er to forskjellige felger og at det mangler interiørbilder.. disse bilene er vel forholdsvis skuddsikre? no annet du kanskje bør se/kjenne etter er om den er tight og fin og ikke rævkjørt. noen som veit hvor mye en sånn chip funker på en m5? ser han skriver at bilen har 350+...det vil jo si ca 40 hk det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 9, 2008 Share Skrevet Juni 9, 2008 Sjekk litt på autopower.se. Husker kikket på video reportasje/test av m5 der de kom med noen råd angående E34 m5. Fant ikke denne igjen. Ligger en bagnatguide der også. Kansje det er en nyere E34 m5 motor som sitter der Jonner`n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPowered Skrevet Juni 9, 2008 Share Skrevet Juni 9, 2008 Følge den svenske guiden skal man unngå chippa s38 maskiner... ref autopower.se Kjenn litt på girkassen, ikke på disse bilene kassene varer lengst akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juni 9, 2008 Share Skrevet Juni 9, 2008 Ligger det ikke bedre M5 på bimmers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Juni 9, 2008 Share Skrevet Juni 9, 2008 det at den er chippet er ikke så bra. flytter turtallsperren betydelig og mange motorer som har tatt kveld pga dette. svidd hull i stemplene!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 det at den er chippet er ikke så bra. flytter turtallsperren betydelig og mange motorer som har tatt kveld pga dette. svidd hull i stemplene!! Er ikke alle chip'er som flytter turtallssperra. Men er den flyttet opp til f.eks. 8000 er det nok ikke bare bra nei. Min s50b30 sperrer fortsatt på 7000, men går en del bedre likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Juni 11, 2008 Share Skrevet Juni 11, 2008 350hp er bare tull på S38B36. Han skriver volum til 3596 som antyder det ikke er byttet til S38B38. S38B36 har 3535 i volum, så står feil i annonse. Du kan få til ca +20 hk med chip på S38B36, men siden motoren har gått over 200K så har den sikkert mistet de 20 hk i slitasje, helt vanlig...er jo ikke ny bil dette! Turtall over standart sperre på S38 ender som regel i motor havari, med mindre motoren har vert bygget opp på nytt og alt er balansert, og det tviler jeg på er tilfellet her. Gå over motoren for olje lekkasje da dette er vanlig på S38 motoren, koster litt å fikse men ikke så mye hvis du er flink til å skrue selv. Som tidligere nevnt, lytt til gear kassa etter ulyder...disse holder ikke evig og koster litt knapper. Hvis du skal se på bilen, så åpner du panseret, ser på innsuget, der sitter der en lille ventil/arm (Resonanse flap) som kan bevege seg. Mens du ser på armen skal bilen startes uten å gi gas, armen skal da bevege seg frem og tilbake, da virker den (annen fremgangs måte på S38B38!!). Gjør den ikke det er der noe gernt med den. Service Bokk??? Følger original filter boks med? Anbefaler å kvitte deg med KN filteret i alle fall. Er litt rart at der følger med 10stk felger og den står på forskjellige felger? mye banekjøring med spinning/drifting? eller har han ikke hatt råd til å bytte dekk på de matchene felge? Har han da hatt råd til vanlig vedlikehold? S38 skal ha en olje temp på 70 grader før man begynner å gi på, før 70 grader bør/skal man ikke overstige 3K rpm og personlig mener jeg at man bør holde seg unner 2K rpm før den er oppe på 50 grader. Still han et lurings spørsmål om dette. ellers gjelder de ting som står på autopower.se som tidligere nevnt. I tillegg kan jeg nevne at ujevn tomgang er på disse helt standart og sånt skal det verre. Starter ikke med en gang, ofte må den svive 1 eller 2 omganger før den starter, helt vanlig. Kan jo verre den knall bilen who knows? Men hold hodet kalt og ikke la deg forføre av mye HP, det har de alle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Denne bilen har en grumsete historie, selvom det ikke behøver bety at den er dårlig. Stikkord er kondemnering, karosseribytte etc...Ville ha styrt unna hvis du vil ha en originalbil, kan like gjerne kjøpe en ombygd 520 til 120 istedenfor da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 I tillegg kan jeg nevne at ujevn tomgang er på disse helt standart og sånt skal det verre.Starter ikke med en gang, ofte må den svive 1 eller 2 omganger før den starter, helt vanlig. Kan jo verre den knall bilen who knows? Men hold hodet kalt og ikke la deg forføre av mye HP, det har de alle Jeg tviler VELDIG sterkt på at dette er vanlig.. Dårlig stand kalles det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå