520_Kristiansen Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Hei Lurer på å kjøpe meg en BMW 318IS ettervert.. Åssen er det å sette turbo på de uten å gjøre no annet?? eventuelt hva annet må jeg gjøre vis jeg vil ha den til å gå på 0.5 - 0.7 bar?? Eller er det kanskje noen andre muligheter utenom turbo for å få litt spark i den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 A-dekk as selger vel turbosett til disse. Bygde vel også en som de ikke gjorde noe med innmaten i på.. Min potensielle plan i framtiden er sugetrim -Overhale hele motoren -Dbilas innsug fra koed.dk (ca 20hk) -Andre kammer -Grenrør/eksos -Chip/mapping -Evt plansliping/porting av toppen Det hadde iallefall vært råfett og få bortunder 200hk utav en slik motor uten turbo (selv om dette koster mye mer enn en 325motor f.eks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Lyden av en sugetrimme is er nesten verdt penga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Ja men bare nesten Får vel lage meg sugetrim 325i.. Får ta det ettersom pengene kommer inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 200 suge hk ut av en 1,8L? GLHF Er ikke denne ganske kvass fra før? Det er vel vanskelig å presse noe serlig ut av en 318is eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juni 11, 2008 Share Skrevet Juni 11, 2008 Ingenting er umulig, men det koster. I STCC kjører de jo sugetrimma 2 litere på rundt 300 hk. Men det er jo strengt tatt ikke kjørbart på gata. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 11, 2008 Share Skrevet Juni 11, 2008 Så koster en motor 300 000 og da.. Om ikke mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juni 11, 2008 Share Skrevet Juni 11, 2008 Så ta deg en telefon til A-dekk Turbo er fin ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 11, 2008 Share Skrevet Juni 11, 2008 Ja.. Da blir det billigere.. Men syns det er noe med sugemotor jeg også.. Bråket fra motoren, måten den går litt ujevnt på lavt turtall, det øredøvende ubeskrivelige vrælet i det den dras på turtall... Liker det.. Brutalt.. Skikkelig power.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 11, 2008 Share Skrevet Juni 11, 2008 200 suge hk ut av en 1,8L? GLHF Er ikke denne ganske kvass fra før? Det er vel vanskelig å presse noe serlig ut av en 318is eller? Alltids noe å hente www.koed.dk Selger dbilas innsug som gir 15hk på m42 motoren. Koster 9690kr. Og så er det jo en rekke andre ting som kan forbedres uten at all holdbarhet og kjørbarhet forsvinner.. Til 316(m43) gir dette innsuget og kam 20hk. Koster til sammen 11500kr.. Alt dette blir jo mye dyrere enn å kjøpe en m50b25 el liknende, men det er jo litt gøy og. OG ikke minst lettere ang godkjenning og slikt..(lure seg unna godkjenning heter det gjerne) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet Juni 11, 2008 Share Skrevet Juni 11, 2008 lystgass....!! Billigste måten o få ut 50 ekstra hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520_Kristiansen Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2008 Må nok bli turbo.. Har ikke penger te å få rundt 200 NA hester.. hehe.. Men hvor mye tåler den maskina uten å gjøre no a tru? Lystgass blir nok ikke.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... 18is+turbo A-dekks is-turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 A-dekk as selger vel turbosett til disse. Bygde vel også en som de ikke gjorde noe med innmaten i på..Min potensielle plan i framtiden er sugetrim -Overhale hele motoren -Dbilas innsug fra koed.dk (ca 20hk) -Andre kammer -Grenrør/eksos -Chip/mapping -Evt plansliping/porting av toppen Det hadde iallefall vært råfett og få bortunder 200hk utav en slik motor uten turbo (selv om dette koster mye mer enn en 325motor f.eks) for det første. overhale en 316 ? m40 og? nei kast motoren heller . -Dbilas innsug fra koed.dk (ca 20hk) 20 hester skal jeg like å se på en 1.6liter 4syl. spar pengene å kjøp deg en 328/3liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 kjøp brukte separate gasspjeld fra en m3. ligger på et par tusen for e36m3 spjella ser jeg. finner du brukt fra m3e30 kan du jo bruke boksen også. burde bli en god del billigere en dbilas-spjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå