Gå til innhold

Import av bil fra USA, hvordan få den over atlanteren?

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan også høre med motorships som er de som har mest gjøre med det i norge. En annen måte er som jeg gjorde å bruke ett firma i usa som sender den til gøteborg det går litt fortere!! Har nettop importert en bil fra usa så his det er noe du lurer på så er det bare å si fra.

Kan fort nevne to ting som er viktig:

1 du har titel, det regner jeg at du har.

2 Bilen har ikke vært stjålet eller krasjet så den har fått en nytt chassinr da får du problemer med registrering i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg har fått et par tilbud allerede,det billigeste var 1400 dollar fra Baltimore til Oslo.

og ,ja jeg eier bilen så seff har jeg tittelen.

leker litt med tanken på å bare kjøre den i norge på amerikanske skilter :P jeg har jo skilter, amerikansk forsikring og amerikansk førerkort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg har fått et par tilbud allerede,det billigeste var 1400 dollar fra Baltimore til Oslo.

leker litt med tanken på å bare kjøre den i norge på amerikanske skilter :P jeg har jo skilter, amerikansk forsikring og amerikansk førerkort :P

Det er ganske strenge regler for hvorvidt en norsk statsborger kan kjøre utenlandsk registrert motorvogn i Norge. Hovedregelen er at utenlandsregistrert motorvogn bare kan brukes av en person som har fast oppholdssted utenfor Norge. Mener også å huske at en må oppholde seg minimum 185 dager i utlandet iløpet av 1 år.

Har USA-førerkort selv, så undersøkte de reglene ganske så grundig for en tid tilbake :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske strenge regler for hvorvidt en norsk statsborger kan kjøre utenlandsk registrert motorvogn i Norge. Hovedregelen er at utenlandsregistrert motorvogn bare kan brukes av en person som har fast oppholdssted utenfor Norge. Mener også å huske at en må oppholde seg minimum 185 dager i utlandet iløpet av 1 år.

Har USA-førerkort selv, så undersøkte de reglene ganske så grundig for en tid tilbake :wink:

snakker om sola !

heia norge!!

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=513226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...