Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

Tar meg frihet til og svare på noen spørsmål her. Steven PÅ TIDE MED OPPDATERING!!! siden du har tatt over garasjen med skruing og MIN bil står ute å fryser... :cry:

Fin bil steven, hvordan fungerer motoren? har du den andre bilen også?

M50 i E30 er å anbefale! er endel sprekere en M20 synest nå jeg.

Målte den 0-100 på 6.5 sec med 2 mann.

Er denne godkjent ombygd med M50 motor?

Den er ikke godkjent nei, gikk gjennom EU-kontroll nå nylig med motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dårlig med oppdatering her da internetten har vært borte nesten en uke :cry: Men har fått opp bakstillinga og fått kjørt litt. Motorfestene er byttet tilbake til de gamle da det ble litt for mye vibrasjoner fra motoren til karrosoriet under normal kjøring. Problemet løste seg ved kun bytting av motorfester, de nye girkassefestene står fremdeles på. Og håper kun dem vil løse problemet med at motoren glir frem under kraftig oppbremsing. Ellers har jeg også fått lakkert speilene i bilens farge og lakkert dekslene i motorommet til bilens farge. Syns det ble litt penere da.

Ellers er jeg veldig fornøyd med resultatet. Camberen på bahjulene ble perfekt med de nye foringene og jeg fikk en bedre respons på bremsepedalen etter at jeg bytta bremseslanger og bremserører.

Ser folk spør om bilen er godkjent med motoren, jeg skrev vell tidligere at det skulle bli gjort så fort som mulig. Men har sett søknad og godkenning på vent. Vil heller vente til jeg er ferdig med bilen og den er tipptopp. Litt lettere å få godkjent da vil jeg tro.

Her er litt bilder

IMG_0855.jpg

IMG_0856.jpg

IMG_0857.jpg

IMG_0860.jpg

IMG_0861.jpg

IMG_0862.jpg

IMG_0863.jpg

IMG_0864.jpg

IMG_0865.jpg

IMG_0867.jpg

IMG_0868.jpg

IMG_0869-1.jpg

IMG_0837.jpg

IMG_0839.jpg

IMG_0844.jpg

IMG_0846.jpg

IMG_0850.jpg

IMG_0851.jpg

IMG_0854.jpg

IMG_0847.jpg

IMG_0848.jpg

IMG_0849.jpg

IMG_0840.jpg

IMG_0841.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var litt uheldig igår kveld. Skulle ut fra en utkjørsel og fikk en kontrollert sleng på bilen, og så kom en ukontrollert kontrasleng som gjorde at jeg havna ned i en grøft og rett i en flaggstang. Dette endte med en knust dør, bøyd tak og litt bulka kanal. Ringte til viking og fikk dradd den opp. Sjekka over bremserør og bunnpanne før jeg starta den. Alt virka fint. Så jeg kjørte den hjem uten en eneste ulyd.

Dette er selfølgelig veldig forbannet da jeg så meg selv "ferdig" med bilen igår. Og skulle feire dette med litt kjøring :D Jeg kjørte på sommerdekk, og tror det kan ha vært litt glatt. Men så var det jo den flaggstanga som ødela alt. Men faktisk så tror jeg det var godt den var der...kunne ha risikert å veltet hvis den ikke hadde tatt imot den støyten som den gjorde.

Det gikk heldigvis bra med alle i bilen uten personskader :)

Å fikse skadene er nok ikke så vanskelig som det kan se ut som. Fordi ved å dra ut b-stolpen vil taket komme etter da det står mye i spenn nå. Buler helst bare oppover uten spesielt mye knekker i stålet. Døra skiftes ut og kanalen har såpass lite skader at det skal gå bra der og. Fronten hadde kun fått seg en liten knekk før vi skulle dra den opp. Men den sto ikke til å redde når vi dro den opp.

IMG_0877.jpg

IMG_0876.jpg

IMG_0880.jpg

IMG_0885.jpg

IMG_0884.jpg

IMG_0883.jpg

IMG_0888.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er surt, det kan jeg love deg :cry: Har vært på autoslalom noen ganger ja :wink: Og når den er fiksa blir det nok hellakkering. Store deler av lakken på taket har sprukket opp så.

Men hva tror dere blir billigst? Få rette opp dette og ta alt rustet før lakkering eller å kjøpe et nytt bra karroseri å flytte over delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det der er nok større skade enn du tror??

Det er meget mye forsterkninger i taket på det stedet og vil ikke komme nok ved jigging, det samme nede på kanalen (inni)

B-stolpen kan du bare fjerne med en gang, må byttes. nok ingen umulighet, men litt jobb ja

Bare lurte du skriver m_tech2 bil....er den det egentlig?? siden du har lister på sidene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, mener du dette? Det var en mekaniker borte og hjelpte til igår, hadde litt erfariing med e30 og. Han sa det ikke skulle være noe problem å få dradd ut stolpen litt. Flaggstanga var vell heller ikke noe spesielt massiv. Laget av 2-3mm aluminium. Knakk rett av og landa på bakken. Men får sjekke med et verksted i morgen å høre hva dem sier. Har kanskje et nyt karroseri på lur også.

Bilen er ikke en original m-tech 2 nei, har barra stylingen. Men sier du at en original bil ikke har sidelister? Eller mener du shadowlinelister rundt rutene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke en original m-tech 2 nei, har barra stylingen. Men sier du at en original bil ikke har sidelister? Eller mener du shadowlinelister rundt rutene?

Han mener nok de nedre dør-dekslene... Disse:

IMG_1410.jpg

du skulle spart deg for den kjøreturen å satt på vinterdekk heller ;)

var ute å kjørte E30`n på lørdag. faen så glatt, så jeg kjørte hjem å parkerte. tok ingen tjangser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...