Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

Her er noen bilder av bilen på innsiden!

Fullt m-tech recaro interiør med nakkestøtter bak. Litt slitt førerstol men ellers veldig bra stand. Og m-tech 2 rattet og en godluktende wunderbaum er jo et must :roll:

IMG_0032.jpg

IMG_0033.jpg

IMG_0034.jpg

IMG_0035.jpg

Heldig med standen på det interiøret der!^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va det du så hadde "fjernstart" på m50'en? Med kontroll, hvis det va du kor kjøpte du det?

Det stemmer! Det heter remote starter og fås kjøpt på ebay for en superbillig penge! Men monteringen er det verre med, hvis du ikke vet hva du driver med så tar det fort 3 dager før du finner ut av det. Slik som jeg gjorde :P Men hvis du bestiller kan jeg hjelpe deg med det siden det ikke er så langt mellom oss. Trenger blandt annet et rele som gjør om polariteten på en ledning og litt småfiks for å få det til å virke.

I tillegg til remote starteren så kjøpte jeg fjernstyrt sentrallås med motorer til alle dørerene. Tror det kom på 5-6 hundre kroner for starteren og sentrallåsen på ebay! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil:) blir bedre og bedre:)

hvor har du fått tak i de motorfestene der? var vel det det var bilde av? dem gul/hvite nylon ett eller annet? hehe:)

Takker for det! De som er avbildet er de forsterka girkasse festene. Men motorfestene er av samme material og fås kjøpt på Ireland Engineering, http://www.bmw2002.com Bilder av delene live kommer når jeg får dem! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakke fra koed idag :D Den inneholdt hovedsaklig svarte DE lykter, og ellers lit små snacks :) Lyktene var jeg heldig og fikk tak i brukte for under halv ny pris på koed:D

n6553al02pe6dvrapyl7.jpg

u8zmfinc603krsi8d66r.jpg

aadux5lfw0m3msfafv6n.jpg

Tok turen ut i garasjen og bytta lyktene.

Før

linf4g6909q7x67ve55z.jpg

Sammenligning

hgfvfc9xzo26vr8p5g7u.jpg

Etter

bu5yzsgbvwxpcqzow27k.jpg

Fikk ikke sett helt hvordan det ble da det var begynt å bli mørkt da jeg var ferdig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også skrudd opp sperrediffen som jeg har liggende her om dagen. Grunnen til at jeg gjør dette er fordi jeg har 2 differ. En uten sperr med perfekt utveklsling(2.93) etter motoryttet og en med sperr(3.91) som gjorde at det ble for mye giring etter motorbyttet. Og planen er da og få 2,93 uteveksling med sperr. Noe som gjør at jeg må bytte litt på delene :lol:

Her er noen bilder.

Å få ut selve innmaten er ikke spesielt vanskelig. Må bare være litt forsiktig slik at man ikke ødelegger tettningene.

8xta5ycncnt5x11a7z1e.jpg

Det hjulet med tagger er speedometerhjulet og er bare presset på. Så fant frem tersen og dro den av. Gikk fint etter noen småslag rundt hele.

5yjr83gdojj8rwkwi7c4.jpg

7h5vjxzu7p7l1m1mai08.jpg

x5ytgvmdx1u9yzim4b0l.jpg

De boltene står som bare juling. Prøvde først å løse dem uten å varme, men det var rett og slett umulig da de er satt inn med locktite.

Så fant fram varmepistolen og muttertrekkeren. Til og med da var det noen av boltene som måtte varmes flere ganger før de gidde seg!

25iszn34jd3icv95jug7.jpg

f86oiks6fw7qxe6g6wem.jpg

x0mtw2x3x81v8xwmbni9.jpg

r9sq2d3dmelrikq205g5.jpg

Så nå som den er i deler venter jeg bare på å få langfri en uke slik at jeg kan begynne å ta ned bakstillinga og bytte ut diffen. Skal også bytte ut foringer, bremseslanger, sandblåse og gi den et nytt strøk med tectyl. Bestilling lagt inn på Ireland igår, får vell pakken neste uke tenker jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil

Syns du skulle spandert på dørtrekk i skinn bare :)

Takk for det! Dørtrekk i skinn passer kun hvis resten av bilens interiør også er i skinn. Hvis du ser etter så har dørtrekkene samme stoff som stolene og benken og hører til interiøret. Så dørtrekk i svart skinn ville bare ødelagt finishen på hele interiøret :wink: Syns hvertfall jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...