Jonner'n Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 hoi! Trenger noen synspunkter på en liten sak her: leverte inn bilen til et verksted i lillestrøm for å ta en 4hjulskontroll, samt bytte en foring idag. Bt syns nemlig bilen var en smule lav da jeg var inne for å vise den for hvite skilt for en månedstid siden.. Hentet bilen litt sent utpå ettermiddagen(etter at de hadde knota fælt noen timer med camberjusteringa foran. måtte ned med hele staget og greier...) Anyway.. da jeg skulle dra, måtte jeg justere sete litt tilbake, kom det bare noen små rykk i setet og det gikk ikke jevnt og fint som det pleier å gjøre. *har elektriske seter* gikk så tilbake til verkstedet så de kunne se det med sine egne øyne, og mens vi tittet på det sammen, sluttet alt å fungere. Så nå vil ikke førersetet gå verken ned/opp, eller tilbake. bare bittelitt fram. Har sånn memory på f setet, så rattet og speilene fungerte heller ikke. Alt dette fungerte utmerket før jeg leverte inn bilen! Men mekanikeren sa at han ikke hadde rørt noe elektrisk, bortsett fra å flytte setet litt fram for å sette på et stag som skulle stå i spenn mellom bremsepedalen og setet. Det er bare førersetet, speilene og rattet som ikke virker, p.setet funker som normalt. Nå vipper ikke speilet ned når jeg setter bilen i revers heller. er en litt kinkig situasjon, siden han sier han ikke har rørt noen av delene. Men "skaden" har jo på en eller annen måte skjedd i tidsrommet bilen var på verkstedet. En ting er hvis jeg bare skulle vært hjemme(har firmabil), men skal på biltur til lofoten på søndag!! så er redd jeg ser ut som en krøpling før jeg når hamar i den stillingen rattet og setet står i nå. hva gjør jeg? kan jeg kreve at de betaler regningen for en evt diagnose fra bmw? hva med bilturen? må jo evt ha leiebil= dyyrt i 14dager det...
Jonner'n Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 skal sies at mekanikeren som jobbet på bilen prøvde å finne ut av feilen. lirket og trykket litt på komponentene under setet, samt gikk over sikringene. han prøvde også å se om feilen ble oppdaget ved et universal diagnosemåler. stod ute sammen med han over en time etter at jeg hentet bilen..så han var serviceinnstilt
BoSJo Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 hmmmm, virker vel egentlig bare som om du har hatt litt uflaks, og feilen er oppstått samtidig som bilen var på verksted. Umiddelbart er han jo ikke i nærheten av det elektriske ved de jobbene som er gjort. Prøv å ta ut memory modulet og gi kontakten litt kontakt spray, gjør det samme med alle andre kontakter som du kommer til unner setet. Nu er det veldig begrenset med E34'er med EL Seter her på forummet, så du kan evt. søke hjelp på m5board.com unner E34 M5 forummet, da disse ofte er utstyrt med El seter.
-Sammy Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Det er ikke mulig at det staget som skulle stå mellom setet og bremsepedalen har glippet og gådd under å oppi undersiden av setet og forårsaket noen skade da? Var det første som slo meg iallfall Ellers ville jeg prøvd å studert undersiden så nøye som mulig og se etter ledninger som er av f.eks. Men for all del IKKE gi deg, det der skjedde mens bilen var på verksted og det er ikke noe du skal lide for. Ikke la det gå lang tid før du gjør noe videre med det, da blir det bare vanskligere å få verkstedet til å evt. dekke noe - erfaring.
Lars89 Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Han kan ikke ha brent motoren når han kilte staget fast eller noe sånn da? Lite sannsynlig, men man vet aldri.
Morbus Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Siden det gjelder speil og rattstammen også så tenker jeg memory modulen med en gang. Alle disse enhetene er koblet til denne. Jeg har memory modul i bilen min, har elektriske sportsseter fra en 92 M5, om du vil så kan du sikkert prøvelåne modulen min, bilen min er et prosjekt og den står nå bare her enn så lenge. holder til på jessheim.
Jonner'n Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 takk for synspunkter Bosjo: det samme tenker jeg. han har holdt på med forstilling liksom.... men feilen kom da bilen var inne hos dem, og da mener jeg de har ansvaret. alt jeg vet er at det ikke var noe galt med setet da jeg leverte inn bilen, men død da jeg fikk den igjen.. sammy/olejohnny: spurte om han hadde kilt staget fast med setet jeg også, men han sa at han hadde kjørt setet fram, FØR han satte inn staget. han nevnte ingenting om at det hadde sklidd opp, men kan prøve å titte litt under der imorgen. og nei, skal ikke gi meg! pjukern: Jeg tenker også at det må være der alle de forskjellige komponentene møtes et eller annet sted, men jeg lite peiling på bil elektrisk, så kan ikke utale meg så mye. hvis det er en enkel operasjon å bytte modul for å prøve, er jeg evig takknemlig! sjekka sikringene som sitter på den modulboksen under baksetet, og ingen hadde gått der heller...
Inline six Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Det staget som står mellom bremsepedal og sitteputa er laget slik at det umulig kan komme under stolen. Det er en helt vanlig jernstang som har en plate med et hull i, stangen går igjennom dette hullet. Så plata skal ligge an mot sitteputa i forkant mens stanga står over sitteputa. Uansett kjedelig sak dette om verkstedet har skyld eller ikke
Sir Hofstad Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Det staget som står mellom bremsepedal og sitteputa er laget slik at det umulig kan komme under stolen. Det er en helt vanlig jernstang som har en plate med et hull i, stangen går igjennom dette hullet. Så plata skal ligge an mot sitteputa i forkant mens stanga står over sitteputa. Uansett kjedelig sak dette om verkstedet har skyld eller ikke Bruker ved bresejobber hvor vi åpner kretser også. Lager slike for de som er interessert, litt mer sofistikert enn de vanlige
Sir Hofstad Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Det staget som står mellom bremsepedal og sitteputa er laget slik at det umulig kan komme under stolen. Det er en helt vanlig jernstang som har en plate med et hull i, stangen går igjennom dette hullet. Så plata skal ligge an mot sitteputa i forkant mens stanga står over sitteputa. Uansett kjedelig sak dette om verkstedet har skyld eller ikke Bruker ved bresejobber hvor vi åpner kretser også. Lager slike for de som er interessert, litt mer sofistikert enn de vanlige
Jonner'n Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Skrevet Juni 12, 2008 skulle ta meg en rask tur ut nå ikveld med sambo veed min side. og da jeg skulle vise henne hva jeg mente med "mongosete", ja så fuinka det jaggu meg! hehe snodi greier altså.. så nå er det visst i orden. rattet og speilet og alt. eneste er at jeg hører det begynte å slure i motoren til nakkestøtta. vil gå ned, men ikke opp, men er ikke på samme måte som tidl idag.. men nå er iallfall setet stilt riktig, så nå blir det tur! hehe men undre seg til hvorfor det i bunn og grunn skjedde.. nå tenker jeg en lettere fortvilt mekaniker blir glad imorgen..
Morbus Skrevet Juni 18, 2008 Skrevet Juni 18, 2008 Hadde vel kanskje ikke trengt å låne memory modulen min alikevel da? Bare jeg får den igjen så
Jonner'n Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Skrevet Juni 18, 2008 hehe klart det espen! ekke kjeltring heller.. har ikke fått bytte over enda, er framme imorgen tidlig. men har testa setet jevnlig på turen og det har funka hele tiden så kan hende det bare er som du sa litt dritt mellom noen kontakter etc. har pakka inn modulen din i en jakke jeg har og lagt den baki bilen, så den ikke skal kunne ha noen mulighet for å få noen slag eller noe. ringer deg når jeg kommer tilbake, så kommer jeg opp til deg med den. men takk for at du hjalp til sambo ble helt overraska over at folk i bmw miljøet var så hjelpsomme.. hehe
Morbus Skrevet Juni 18, 2008 Skrevet Juni 18, 2008 Enda ikke fremme nei, det er litt av en tur da... hehe hun ble overasket? Er vel ikke noe mindre hjelpsomme enn andre vi vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå