Glenno Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 Skjer det noe med yachten? Om du tenker på senkingen venter jeg på en som skal hjelpe meg med det. Har skiftet noen stag/foringer bak samt satt inn rustbeskyttelse/tectyl bl.a rundt bremserør etc før vinteren. Funnet ut at den lille små ristingen bak skyldtes senteringer. Ikke vært mye risting men nok til irrittere etter en tid. Trodde jeg fikk riktig senter dim da dette var felger til E34 men ikke nok å tro, så etter målt nav og felg senter heiv jeg på noen plast ringer til jeg får nye i metal. Nå er den iallfall nydelig kjøre etter masse bytte i forstilling etc. Handlet meg ny olje, oljefilter og bluvision pærer så blir vel litt bytte imorgen om været er bra . Fikk noen nye bilder av autoslalom kjøringen min den 8 august (takk Henrik) så slenger ut noen av de . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Tøffe bilder! De derre Bluevision pærene er bare å lure seg selv, de lyser likt som de du har i nå Kjøp xenon, får jo det for under tusenlappen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe38 Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Kjekk vogn du har der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 Tøffe bilder! De derre Bluevision pærene er bare å lure seg selv, de lyser likt som de du har i nå Kjøp xenon, får jo det for under tusenlappen nå! Ja ble tøffe de bildene . Ja mulig det de ikke lyser bedre Dr_S men de skal nå først prøves. Er merke Philips. Xenon gidder jeg ikke kødde med i kontroller så blir ikke aktuelt på lang tid isåfall. Kjekk vogn du har der Jo takk , grei vogn og mye moro, he he. Klipp fra Ringbanen 25/11-2007 Bimmers.no fra 3.50min til 5.30min her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 29, 2008 Forfatter Share Skrevet August 29, 2008 Ja det må jeg si ble en postitiv overraskelse med olje bytte. Alltid brukt Castrol magnatec men kompis ba meg prøve Fina First 400 5w 40 full synt. Var veldig skeptisk men fikk en grei pris på pakke med diverse. Etter kjørt i 2 dager rundt 20mil så har jeg erfart: roligere gange, turtallet ser ut til være lavere, friskere respons på effekt og veldig viktig er at vanos kaklingen er nærmest borte selv om jeg har piska litt for teste . Jepp by by castrol og velkommen til denne type fina . Blue vision pærene var også bra. Lyste ikke blått men lysere og mye bedre. Lokket til fjernlysa satt så jævelig, at i duskregne ga jeg sjansen til en annen dag. Hatt skarpe lyd fra høyre bakhjul par dager nå men fant ut at etter montering av senter ringer skrapet nivå koblinga til slangen inn i felg kanten ved humper og harde høyresvinger. Phuu trodde ei tid var noe med fjær/demper/nivå gjøre en stund. Den fucking nivå reguleringa blir jeg snart ikke klokk på. Prøver høste inn erfaringer litt her og der men tror jeg holder meg til hva SteffanC har sagt så langt for bmw mekanikere og bmw delelageret hadde forsjellige oppatning på ting som ofte gikk fyken ved demontering og slippe ut trykk. Vært noen berg og dalbane dager men du verden hvor stort smilet som regel er til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hi-Fi Lasse Skrevet August 29, 2008 Share Skrevet August 29, 2008 Så deg ved cc i sta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 30, 2008 Forfatter Share Skrevet August 30, 2008 Så deg ved cc i sta? Ja stemmer det . Var vel rundt 30-40 biler der og mye bmw. Ble hengende hel gjeng på shell og ble mye motorprat (trim etc..) så tiden ble plutselig 06 da gitt,he he. Ikke helt planlagt men hyggelig var det. . Ble lite søvn da jeg sto opp 1130 og reiste til Østfold og handlet en 520 . Sikkert mye folk der ikveld også tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Så deg ved cc i sta? Ja stemmer det . Var vel rundt 30-40 biler der og mye bmw. Ble hengende hel gjeng på shell og ble mye motorprat (trim etc..) så tiden ble plutselig 06 da gitt,he he. Ikke helt planlagt men hyggelig var det. . Ble lite søvn da jeg sto opp 1130 og reiste til Østfold og handlet en 520 . Sikkert mye folk der ikveld også tenker jeg. Har du handla deg en 520????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Ble lite søvn da jeg sto opp 1130 og reiste til Østfold og handlet en 520 Føler dette trenger litt mer forklaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 30, 2008 Forfatter Share Skrevet August 30, 2008 he he nyserrig da? Ja skal prøve slenge ut noen bilder. Ikke noe se på egentlig for tenkt som vinter bil slik at touringen unngår slemme saltet og jeg blir mindre stresset med shine . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 hmm, va kje den til 12000 som lå på finn vel? en blålig en som ligna litt på din gamle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 30, 2008 Forfatter Share Skrevet August 30, 2008 Nei har ikke ligget på finn. Eu godkjent fram til 2010,senk i vognkortet, fullt servicehefte. Inget eller lite rust på de vanlige steder. Ingen spesielle planer for nye da touring blir i fokus nå. Ja må jeg nevne. Hadde lite mini treff i Drøbak i efta, litt på sparket da, he he. Her kommer bildene . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Grattis ja. Kjekk bil. er den senka eller segen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 30, 2008 Forfatter Share Skrevet August 30, 2008 Takk takk . Er senka med godkjenning i vognkortet. Den er nok litt slitten for satte meg inn i touringen istad og føltes ut som ny bil iforhold. Men nå har jeg jo fått bytta det meste på touringen da så kan ikke sammenlignes sånn sett. Touringen er nok litt kjappere når den får siget etter 3500 da testa litt på veien hjem. Men 129hk mot 150hk og mye teknisk bytta blir det litt rått parti. Men for all del gikk fint den m20 også samt fin lyd . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå