Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kappet 5-10 cm på hver side av bruddstedet og skjøtte inn en ny ledning. Loddebolt og krympestrømpe er best, men det fungerer sikkert med kabelsko-skjøter også. Gjorde dette på flere, du vil se at isolasjonen på ledningen er sprekt.

Skrevet

Dette har je skrevet om tidligere her på forumet. søker du så finner du det nok, men uansett..

Når GM modulen, også kalt komfort modul, får signal om å låse dørene så sjekker den først om noen av dørene allerede er låst, er de det så sendes ikke låse signal til den døren.

Når den vet hilke dører som er ulåst så sender den låse signal til disse.

Låsen gir nå en tilbakemelding om den ble låst, eller om den ikke ble det.

Hvis en av låsene ga feilmelding om at den ikke ble låst, så låses alle låsene opp, og du må låse på nytt, denne gangen venter ikke modulen på svar fra låsene, slik at man skal kunne få låst, selv om de eksisterer en feil i systemet.

Det du kan gjøre er å bytte til en GM modul etter 1994, der var denne funksjonen fjernet, eller du kan prøve å lokalisere feilen, som stort sett er pga brudd i ledning enten i dørgjennomføring, eller i hengselen til bagasjelokk.

• 1 month later...
Skrevet

er enstund siden jeg fant svar (tro iallefall det) på hvorfor min sentrallås måtte låses av og til 2 ganger.

hadde av dørtrekket på begge sider foran og smurte opp med teflonspray. har fungert siden (er snart 2 måneder) var da låsen på h. framdør som fjusket til meg.

Skrevet

Hold inn en og en mikrobryter og sjekk om den låser seg da. På min er det førerdøra som kødder, og hvis jeg holder inn mikrobryteren i førerdørå for hånd så låser den perfekt. Sjekk det. Kan være at det hjelper å ta litt teip rundt så den blir skikkelig trykket inn.

Skrevet

Hmm... Her virker det som om det kan være flere årsaker på samme symtom. På min E34 har jeg samme problem, har da hatt av dørtrekket og funnet ut at branketten som dørlåsmotoren/bryteren sitter på, er knekt. Det er en støpt alu-sak. Tror den da får tilbakeslag/vibrasjoner som gir de symtomene jeg har da.

Skrevet

Jepp..har vært å "røska opp" litt i dette jeg :P

Ledninger bak til bagasjeluka er det ofte brudd i, jeg måtte vel skjøte 80% av dette i forbindelse med mangel på skiltlys og diverse bak + bakluka selfølgelig :P

Deretter måtte låsen på bakluka smøres opp slik at denne virker skikkelig..

Deretter gjorde jeg det samme med passasjerdøra.

Deretter bytta jeg 3 mikrobrytere, og slo boltene på førersida runde. Venter nye bolter på fredag, da kan jeg borre opp og bytte denne bryteren og, og frem til det får jeg bare leve med sentrallås som ikke alltid låser seg i det hele tatt, og en alarm som (etter å akkurat ha bytta sikringer og restarta den, og ergo "virker" igjen) lever sitt eget liv :) Dette er såklart fordi mikrobryteren på førersiden er så slitt at bilen registrerer døra som åpen av og til.

Mtp. å bytte disse har Sammy her på forumet laget en pen DIY.

Skrevet

Kan jo være brudd i noen kabler til sentrallåsenheten eller at noen av pinnene i den hvite koblingen er løse, kappet ledningen som er hvit/grå på min her om dagen og da fikk jeg samme problemet med defa alarmen, atr jeg måtte låse 2 ganger.. Men når jeg setter strøm på den andre alarmen som jeg koblet innpå der, funker det å låse igjen.

Skrevet

Har det samme på min, og det er "brytern" som er slitt... Den plastikdelen som sitter i døråpningen... Jeg har en midlertidig fiks på det nå foreløpig, strips som utgjør de mm som er slitt!

Skrevet

E34 har et "kjent" problem med dette, å da er det relemodulen som bruker å gå, den ligger under baksetet, like stor som en videokassett, er 2 moduler der, men man ser hvilke det er....

Kan jo også være noe ledninger som kødder, men dette er en "svakhet" spes på E34... Den andre heter grunnmodulen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...