Jørgen-Fastbmw Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Hei, har eit lite påstarta prosjekt eg tenkte eg skulle dele med dere her på bimmers.no Bilen er en e30 85 320, er komplett ombyd til 325. har kjøpt en delemotor(m20b25) som eg har plukket helt ifra kverandre, og fått bestilt alle nye lager, samt MLS toppakning og ARP bolter fra ppf. Eit par bilder av bilen + ein liten film og får den til å funke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Hei, har eit lite påstarta prosjekt eg tenkte eg skulle dele med dere her på bimmers.noBilen er en e30 85 320, er komplett ombyd til 325. har kjøpt en delemotor(m20b25) som eg har plukket helt ifra kverandre, og fått bestilt alle nye lager, samt MLS toppakning og ARP bolter fra ppf. Turbochip er forhåpentligvis snart underveis.. intercooler er komt i hus, og turbo og grenrør, kjem forhåpentligvis til slutten av veka.. FIA godkjendt bur kommer mandag eller tirsdag, om alt går etter planen.. Noken som kan fortelle med kor masse eg skal dreie av orginal stempel for å havne på 8:1 komp ca? blir 1.8 mm mls pakningen.. Eit par bilder av bilen + ein liten film og får den til å funke.. mener det var 2,5 mm jeg tok av på min e30 en gang for å få denne kompèn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2008 a-dekk as Hvor tjukk toppakning brukte du då? mls har 1.8mm og da havner eg på 8:1 med 2.5mm kortere stempler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 a-dekk asHvor tjukk toppakning brukte du då? mls har 1.8mm og da havner eg på 8:1 med 2.5mm kortere stempler? Brukte org. pakkning mener denne er 1,9mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 16, 2008 Share Skrevet Juni 16, 2008 sitat fra "s3tr" Angående maskinering av stempel må du vite hvilken kompressjon du vil ha. For å finne ut hvor mye du skal ta av stempelet må du beregne volumet i forbrenningskammeret(FV). En forenklet formel for å finne ut dette: Orig.FV=((Slagvolum/Antall syl.)/(komp-1)) For vår motor bilr dette med 9,8 i komp: OFV=((2291/6)/(9,8-1))= 43,39 ccm Vi ønsker en kompressjon på 8,2:1: NFV=((2291/6)/(8,2-1))= 52,98 ccm Vi må med andre ord øke FV med 9,64 ccm (V=NFV-OFV) Heretter er det enkel geometri for å beregne hvor mye du må ta av stempelet for å oppnå dette volumet: V = pi x r x r x h => h = V/(pi x r x r) Våre stempel har en dome på midten og vi tar alt materialet i diameteren på denne. Dette gjør vi for å ikke ødelegge flammevandringen for mye. Squish sonene på stempelkanten bør få være i fred. D = 59.1 mm => r = 2,955cm h = 9,64 / (3.14 x 2,955 x 2,955) = 3,51mm Vi tar derfor 3.5 mm av stempelet i en diameter på 59.1 mm og vi har ca 5mm gods igjen på toppen av stempelet. (8,5-3,5=5,0) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Juni 16, 2008 Share Skrevet Juni 16, 2008 Hei, har eit lite påstarta prosjekt eg tenkte eg skulle dele med dere her på bimmers.noBilen er en e30 85 320, er komplett ombyd til 325. har kjøpt en delemotor(m20b25) som eg har plukket helt ifra kverandre, og fått bestilt alle nye lager, samt MLS toppakning og ARP bolter fra ppf. Turbochip er forhåpentligvis snart underveis.. intercooler er komt i hus, og turbo og grenrør, kjem forhåpentligvis til slutten av veka.. FIA godkjendt bur kommer mandag eller tirsdag, om alt går etter planen.. Noken som kan fortelle med kor masse eg skal dreie av orginal stempel for å havne på 8:1 komp ca? blir 1.8 mm mls pakningen.. Eit par bilder av bilen + ein liten film og får den til å funke.. Kan du ikke heller kjøre på med en MLS som er tykkere i stede for å dreie av stemplene. Har en 3mm liggenes du kan få billig 2000inkl frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juni 16, 2008 Share Skrevet Juni 16, 2008 Håper du ikke har tenkt gjøre noe med bilen utvendig, den var fet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2008 Takker.. blir den ikkje slik den er, blir det komplett m3 bredding.. a-dekk, brukt eller? Ehrnst; du kan få rekne du da !? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Juni 16, 2008 Share Skrevet Juni 16, 2008 Takker.. blir den ikkje slik den er, blir det komplett m3 bredding..a-dekk, brukt eller? Ehrnst; du kan få rekne du da !? Splitter ny, henger bare her pga feil bestillig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2008 send meg en pm du.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Wenaas Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Artig med turbo på en m-tech 1 snekke Det eneste jeg ville ha byttet utvendig er sorte DE lykter, shadowline, m-tech 1 vingen og sef senterkopper til felgene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Detta blir bra Jørgen Eg satser på å få bilen min på gang med turbo før rudskogen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 E.Wenaas Det er sorte DE bare littvanskli å sjå det på bildene.. senterkoppene er komt på plass, og shadowline må nok på plass ja, m3 vingen blir nok på Ole morten; ja berre å ta seg tia med slike prosjekt, du ska no jaggu stå på om du skal få på kittet ditt til rudsk... send en mail til turbochip.com å bestill en cip til bilen din så du kan ladde mere før du får tenningsbank slik du fekk på 320'n.. kjøpte meg turbo idag.. no mangler eg kun turbomanifoilld og div rør..og deler som er bestilt som ikkje er kommet i hus... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå