Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, kjem rett fra verkstedet, og oppdaga att eg er like flink å glømme å ta bilde, som måsen er til drite på bilen din...

Men men, nok om det, eg får grenrøret sveist og montert igjenn i morgen, så får eg prøvd bilen skikkelig en tur forhåpentligvis MED lade trykk :) av en eller anna MERKLIG grunn snurrer turboen helt som normalt igjenn.. turbochip og dyser kjem og før neste helg håper eg.. får uansett prøvd bilen litt før snøen kjem.. har planer om å pusse ned bilen og lakke den oppat i vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, då har alle "motortrimmeres værste mareritt" ramma meg og...

Slik eg ser det no har koparpakningane på slangen som går på tur til turboen spytta en del olje ned på turboen, den tok fyr under kjøring idag..

MEN eg var forberedt på det meste, så 6 kg brannslukningsaparat hadde eg i bilen, og det skjedde like ved en vaskehall, så brannen blei fort sløkt, og motorrommet vaska fort som fy..

Alt som rakk å bli ødelagt var den svarte brua pluggledningane ligger i, coil ledningen og 3-4 pluggledninger, og vakuum slangen til turbotrykksmåleren..

Så alt i alt kom eg veldig bra ut av situasjonen og er en erfaring rikere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida! Skal si du var ganske forberedt då ja :)

Kunne jo endt skikkelg galt det hadde det ikke vert for brannslukningsapparatet ditt kunne det endt med å se på bilen din brenne opp.. :shock:

Ja, eg var nok skikkelig forberedt, og det kom godt med no :)

Var på en tom parkeringsplass midt i sentrum like ved ei elv, så hadde nok fått sløkt på en eller anna måte, men alltid farlig når slike ting skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaudå, no har eg tusla litt på meg bilen mens eg venter på dyser og turbochip fra sverige..

Har montert en Alpine spiller og kobla til 6x9'ane på hattehylla.. ordna opp i forskjellige ledninger rundt om i bilen for å ungå att det ser so rotete ut..

Bytta ut pluggledningane og coil ledningane som var blitt stygge etter den oljen som tok fyr rundt turbo hinn dagen..

Har og rydda ei garasje eg skal bruke i vinter.. Der skal bilen opp på bukker og eg skal skrape bilen under og lakke den svart med ein skikkelig lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du har flaks med bygget ditt skjønner eg,først motoren og så dette...

Heh, ja det kan du gjerne sei.. men men er ikkje så gale for å vere første gangen :)

Det med motoren er vel helst berre en fille ting, men som dei seie "lita tue, kan velte stort lass"

Sto du på mix'n på oppedal fergekai onsdag eller ? såg actros'n sto der hvertfall, kun singel bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, då kjem 440cc dyser og chip med senkt fortenning lørdag forhåpentligvis..

Då er vel motor klar i første omgang, og i vinter setter eg bilen på bukker og begynner å pusse litt overflate rust her og der, ser ut til att eg kanskje tar oppat noke gammalt rustarbeid som er gjort og :)

SÅ blir framskjermene byttet ut med m3 skjermer i stål, er usikker på om bakskjermene blir i stål og.. Eg for vel ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, då kjem 440cc dyser og chip med senkt fortenning lørdag forhåpentligvis..

Då er vel motor klar i første omgang, og i vinter setter eg bilen på bukker og begynner å pusse litt overflate rust her og der, ser ut til att eg kanskje tar oppat noke gammalt rustarbeid som er gjort og :)

SÅ blir framskjermene byttet ut med m3 skjermer i stål, er usikker på om bakskjermene blir i stål og.. Eg for vel ta det som det kommer :)

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du har flaks med bygget ditt skjønner eg,først motoren og så dette...

Heh, ja det kan du gjerne sei.. men men er ikkje så gale for å vere første gangen :)

Det med motoren er vel helst berre en fille ting, men som dei seie "lita tue, kan velte stort lass"

Sto du på mix'n på oppedal fergekai onsdag eller ? såg actros'n sto der hvertfall, kun singel bil..

Nope,er sjukmeld på ubestemt tid enda pga ryggen,men var nok eine bilen min du såg sikkert.

Er denne chippen berekna for så store dyser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...